Imetä ja mua vaivaa ihan hillitön makeanhimo, millä siitä eroon?
Kommentit (7)
Se yhdistettynä pahaan univajeeseen = paljon lisäkiloja imetysaikana.
Kuka muka väittää että imetys laihduttaa :(
Mä imetän nyt toista lastani ja kummankin kohdalla olen huomannut saman. Imetys tuo mukanaan järkyttävän makean himon. Mä syön normaalisti tosi vähän mitään makeaa, mutta nyt tekisi koko ajan herkkuja mieli. Mulla ei ole onneksi painon kanssa ongelmia, joten olen sallinut itselleni kohtuullisen herkuttelun imetysaikana.
Sama täällä, olen ajatellut, et liittyy kasvaneeseen energian tarpeeseen (enköhän syö riittävästi?) tai turhautuneeseen tylsyyden kokemukseen, kun ei mitää ehdi tekemään kunolla eikä pysty keskittymään edes omiin ajatuksiinsa.
Sama juttu kuin raskausajalla: kroppa tilaa mitä tarttee.
Suklaanhimolla on selitys kalsiumivajeesta.
Ainakin litra tarttis mennä päivässä maitoa, mieluiten yli koska imetät.
joka päivä pitäs saaha jotain makeeta... ja siis imetän... Ekaa imettäessä ei haitannut, kun poika oli niin kova syömäri, että laihduin ihan silmissä vaikka söin ihan liikaa herkkuja. Tämä vauva syö vähemmän, ja se sitten huomaa äitin persauksissa...
Minäkään en yleensä syö makeaa, suklaasta en edes aiemmin ole pitänyt. Nyt voisin vetää ihan mitä makeaa vaan ja vaikka 2 suklaalevyä...
Mulla toi makeanhimo valitettavasti näkyy kropassa. Mikä aine se oli mikä hillitsee makeanhimoa? Saako sitä imettäessä syödä? -ap-
Ja sori otsikon kirjoitusvirhe.
koita syödä muuten tukevasti (mutta shúht terveellisesti).
Ei siis mitään kevyttuotteita, vaan tee ruokia joissa voita, kermaa jne.
(Ei ehkä auta siihen jos painon kanssa ongelmia :) mutta makeanhimo voi olla viite siitä että ruoassasi on liian vähän energiaa; imettäessä tarvitsee enemmän energiaa kuin tavallisesti).