Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hörökorvien korjausleikkaus?

Vierailija
20.01.2011 |

Hei

Tiettäkö joku onko hörökorvien leikkaamistarpeen määrittämiseksi jotkut erityiset kriteerit? Onko esim jotain mittoja, kuinka höröt korvien pitää olla että leikataan julkisella puolella?

Lapsillani on erittäin höröt korvat, ja olen nyt miettinyt leikkauksen mahdollisuutta.

Onko täällä vanhempien joiden lapsille olisi tehty kyseinen leikkaus?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin luulisi, että ilman muuta leikattaisiin julkisella puolella.

Sun kannattaisi kysellä asiasta vaikka alkuun neuvolasta, tai jos lapsi on isompi niin terveyskeskuksesta.

Vierailija
2/9 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreita kokemuksia ei ole, mutta omat korvani leikattiin julkisella puolella reilut 20 v. sitten, kun olin kuusivuotias.

Lopputulos on ollut kyllä erittäin onnistunut. Onneksi vanhempani päättivät leikkauttaa hörikseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytön korvat leikattiin kun oli eskari-iässä, ihan neuvolan kautta saimme lähetteen keskussairaalaan jossa lääkäri arvioi laikkaustarpeen. Ja oli tosi höröt. Pari päivää oltiin sairaalassa ja parisen viikkoa pidettiin "turbaania" päässä, ihan hyvin sujui kaikki.

Vierailija
4/9 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hörökorvat, miehelläni on hörökorvat ja vauvallamme on hörökorvat. Pomollani on hörökorvat. Kaikilla menee hyvin.

Vierailija
5/9 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hörökorvilla ja hörökorvilla on eroa.

Vierailija
6/9 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinin nuorempi lapsi on hyvin herkkä ja jonkin verran sisäänpäinkääntynyt, joten huolissani siitä miten kiusaaminen vaikuttaisi häneen. Tällä hetkellä ei vielä ole kiusaamista, mutta olen 100% varma että kun tulee siirtyminen isompaan kouluun (nyt on korttelikoulussa jossa vain luokat 1-2) niin isommat koululaiset takuulla kiinnittäisivät huomiota isoihin ja todella höröihin korviin.

Vierailija
7/9 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hörikset. Hän on vasta 3,5v ja olen ajatellut, että harkitsemme mahdollisesti leikkausta sitten, jos kiusaamista ilmenee ja jos tyttöä harmittaa/hävettää omat korvansa.

Leikkaus ei mielestäni ole mikään iso juttu, varsinkin kun ilman sitä edessä voi olla kiusaamisesta johtuva itsetunnon puute ja korvien ainainen häpeäminen ja piilottelu. Tästä on nuorilta tytöiltä monia esimerkkejä.

Toivon kylläkin, että tyttö osaisi olla ylpeä erilaisista korvistaan ja olisi oma ihana ja reipas itsensä.

Vierailija
8/9 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä ainakin ihan sen takia halutaan leikata kun ei tyttö saa itse talvella hattua päähänsä - tai korvia sinne alle ja nukkuessa korvat taittuu kaksinkerroin.

Vierailija
9/9 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siropiirteinen. Pikku kauneusvirhe sallittakoon, voi sitä paitsi peittää tukalla. Ei ole kiusattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi