Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saakelin rekryfirmat, miten oikein menetellään kun...

Vierailija
20.01.2011 |

haussa uusi työpaikka, ja rekrykonsultti sama tyyppi...

siis oma erikoisosaamiseni on tarkka, mutta silti toki aina kohdennan hakemukset ja korostan juuri edellytettyjä erikoisosaamisia. Miten sitten vaikuttaa pätevältä ja "ei suorastaan valehtelevalta" kun hakee useita työpaikkoja, ja rekryfirma on siinä välissä, ja näemmä usein vielä sieltä sama tyyppi! Olen jo ollut kertaalleen ko. henkilön haastattelussa, en todellakaan kehtaa hakea hänen esittelemää uutta paikkaa, sillä nyt joutuisin korostamaan taas toisia puolia itsessäni.

Miten hitossa nykyään haetaan työtä kun nuo tyypit väijyvät ja istuvat työpaikkojen päällä ja estävät "aktiivisessa haussa olevia" hakemasta duunia? Mur.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

konsulttina, mutta rekrytointifirma on sama, niin näkeväthän ne omista tietokannoistaan, mitä muita työpaikkoja on hakenut. Itseltäni eräs konsultti kysyi haastattelussa melko ärsyttävään sävyyn parista muusta työhakemuksestani, jotka olin edeltävän vuoden aikana, ne kun olivat molemmat täysin eri aloille kuin minkä alan paikkaan olin viimeisimmäksi hakenut ja mitä varten minua haastateltiin. Konsultin kysymys meni jotenkin siihen tyyliin, että "olet näemmä hakenut meidän kautta myös XXX- ja YYY-paikkoja, mikäs kuvio se nyt sitten on, kun tämä nyt hakemasi ZZZ-paikka on ihan eri alalta? Mikä ala sinua nyt sitten oikein kiinnostaa?".

Koulutukseni on "yleispätevä" kaupallinen ja olin tuossa vaiheessa ollut pitkään yhdellä alalla, joten ajattelin lähteä avoimin mielin katsomaan, olisiko muilla aloilla jotain mielenkiintoista tarjottavaa minulle. Jotain tähän tyyliin vastasin konsultillekin, mutta naisen ilmeestä näin, että vastaus oli hänen mielestään ihan höpöhöpöä ja kiinnostus minua kohtaan lopahti sillä hetkellä. En saanut paikkaa, enkä päässyt edes toiselle kierrokselle (eli ko. firman haastateltavaksi), vaikka haastattelu muuten oli mennyt hyvin ja minulla on edellytykset tuohon työhön. Olin sitten mieleltäni ehkä liian huikentelevainen, kun olin haihatellut alan vaihtamisen perään... :)

Vierailija
2/5 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tuo on niin ärsyttävää! Omaa jalkaahan he toisaalta purevat, kun estävät tavallaan hyviä tyyppejä hakemasta. Hitsit, en kehtaa hakea tuota kivaa duunia kun sama kaveri, jolla olin haastattelussa vain 2kk sitten, on siellä taas huseeraamassa. Odottaisin juuri jotain tuollaista tivausta, että "mites nyt, miten tämä kiinnostaa kun se toinen oli eri alalta"... :( Eikö ne tajua, että tänä aikana on pakko laittaa useita hakemuksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulla ollut tätä ongelmaa? Miten olette menetelleet?

Vierailija
4/5 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkin tosi ärsyttävää kuvitella, että ihminen ei voisi olla elämässään kiinnostunut ja kykenevä tekemään kuin yhden alan hommia. Minä olen ollut kahdella ihan erilaisella ja eri henkisellä alalla, ja molemmista olen pitänyt ja ollut ihan aidosti kiinnostunut.

Ihan kuin joku opiskelisi saksaa ja sitten haluaisi ranskan kurssille ja kyseltäisiin, mitenkäs sinä nyt ranskaa haluat osata, kun osaat jo saksaa. Tai saati sitten haluaisi lukea vaikka filosofiaa ja fysiikkaa. Hui. Eihän nyt yhden ihmisen pää voi riittää useampaan asiaan kuin yhteen.

Olen kuullut myös jostain työllisyyskurssista, jossa oli tarkoitus kouluttaa ihmisiä uudelle alalle. Siellä olivat sitten pohtineet, ettei tämä lähihoitaja varmaan oikeasti voi haluta hitsariksi, kun se on niin erilaista hommaa. Onneksi joku valitsijoista (itsekin alaa vaihtanut) oli älähtänyt, että kai sitä kiinnostaa, jos se on ihan itse vapaaehtoisesti hitsariksi hakemassa. Oli sitten lähäri päässyt hitsariksi. (En muista täsmälleen mitä noi ammatit olivat, mutta jotain tuon suuntaista.)

Vierailija
5/5 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niiden kautta onnistunut kertaakaan edes haastatteluun pääsemään.