Miksi ehkäisy pettää?
Mikä selittää sen, että on näitä pillerin ajallaan päivästä toiseen ottaneita, jotka tulevat raskaaksi kaikesta huolimatta?
Tuoteselosteissa sanotaan ehkäisyvarmuudeksi jotain 99% ja ylikin, mutta siellä siis on se marginaali, mikä tarkoittaa raskautta ehkäisystä huolimatta.
Olen nimittäin tullut niin raskauskammoiseksi, etten enää tiedä luottaako pillereihinkään. Lasta kun en ehdottomasti halua, vielä vähemmän aborttia.
Kommentit (13)
Käyttäkää moninkertaista ehkäisyä. Ehkäisyn teho kasvaa huomattavasti kun käytetään yhtä aikaa vaikkapa kondomia ja pillereitä. Vaikka toinen menetelmä pettäisi, toinen pelastaa 99% varmuudella. Molempien menetelmien pettäminen yhtä aikaa on jo todella harvinaista.
Vasektomia, keskeytetty yhdyntä ja kondomi on sitten vainoharhaisille miehille mainio menetelmä, jolla saavutetaan 99.99999999999999999999% raskaudenehkäisy.
Sterilisaatiokin voi joskus harvoin purkaantua. Säännöllisesti otetut pillerit ovat aika varmoja, mutta joskus lääkkeen imeytyminen voi tilapäisesti heiketä esim. oksennustaudissa, muiden lääkkeiden vaikutuksesta (jollain antibiootilla esim. oli tälläinen vaikutus, mutta en yhtään muista millä) tms. syystä ja sittenhän on aina tietenkin mahdollista, että pillerissä itsessään on valmistusvika.
Sekin on vähän outoa, että pillereissä kuitenkin annetaan se 12 tunnin varoaika, jos kuitenkin voidaan todeta, että joillain ihmisillä teho loppuu aiemminkin...
Usein mietin myös sitä, että miksi naiset hutiloivat pillerien kanssa, jos kerran eivät _oikeasti_ halua raskaaksi. Täälläkin kun lukee lähes joka ketjusta miten se ja se lapsi oli vahinkoraskaus mutta vastaan otettiin. Vai onko nämä naiset juuri niitä miehensä linssiinsahaajia?
Eniten pelottaa juuri se, että jos vahingossa raskaaksi pamahtaa, mies pistää minut näiden naisten piikkiin eikä usko että raskaus on mahdollinen vaikka ehkäysteho olisi mitä. :(
E-pillerit pettävät koska niiden valmistusprosessiin liittyy myös joitakin uhkapelielementtejä. Kyseessä on ns. EHKÄ-ISY:ys-menetelmä, jossa joka tuhannes e-pilleripaketti sisältää pelkkiä kalkkitabletteja. Tätä kalkkitablettien osuuden määrää muuttamalla voidaan kätevästi säädellä väestönkasvua.
vaan se, että miehesi epäilee sinua valehtelijaksi? Itse tulin juuri raskaaksi pillereiden aikaan. Samoja pillereitä olen syönyt vuosia ennen ja jälkeen lapsien ja silti niin vain kävi.
Olisin kyllä todellakin pettynyt, järkyttynyt ja vihainen, jos mieheni olisi syyttänyt minun raskautuneen tahallani!! Luojan kiitos, mitään sellaista ei edes käynyt kummankaan mielessä.
Nyt sovimmekin, että jompi kumpi (tai molemmat) laittaa piuhat poikki lopullisesti.
Sekin on vähän outoa, että pillereissä kuitenkin annetaan se 12 tunnin varoaika, jos kuitenkin voidaan todeta, että joillain ihmisillä teho loppuu aiemminkin... Usein mietin myös sitä, että miksi naiset hutiloivat pillerien kanssa, jos kerran eivät _oikeasti_ halua raskaaksi. Täälläkin kun lukee lähes joka ketjusta miten se ja se lapsi oli vahinkoraskaus mutta vastaan otettiin. Vai onko nämä naiset juuri niitä miehensä linssiinsahaajia? Eniten pelottaa juuri se, että jos vahingossa raskaaksi pamahtaa, mies pistää minut näiden naisten piikkiin eikä usko että raskaus on mahdollinen vaikka ehkäysteho olisi mitä. :(
Eniten pelottaa juuri se, että jos vahingossa raskaaksi pamahtaa, mies pistää minut näiden naisten piikkiin eikä usko että raskaus on mahdollinen vaikka ehkäysteho olisi mitä. :(
Olet ihana ihminen, kun mietit myös tätä näkökulmaa. Se ei todellakaan edistä perheonnea, jos miehelle tulee käsitys että nainen on tahallisesti hankkiutunut raskaaksi jättämällä pillerit pois.
Oma puolisoni oli mennyt lipsauttamaan tutulleni että voisi kuvitella tekevänsä näin. Kuulin tästä ja täytyy sanoa että oli melkoinen shokki ja karvan varassa ettei tullut eroa. Sikäli minulla ei ollut "hätäÄ" tällaisesta tahallisesta raskaaksi hankkiutumisesta, koska käytän aina myös kondomia (ihan oikeasti!), mutta olin huomannut kuinka puoliso silloin tällöin pyysi että oltaisiin ilman koska tuntuu paremmalta, ja valitteli kuinka kondomista tulee paikat kipeiksi. ("ei tarvitse käyttää kondomia koska käytän pillereitä")
Tuo on jättänyt ikuisen syvän haavan suhteeseemme. Minun on tuon jälkeen ollut todella vaikea luottaa mihinkään mitä puolisoni sanoo. Ero voi olla edelleen edessä.
Tai vaikka steriloida itsensä ja kumppaninsa.
Ei varmasti tule lapsia.
ja erityisesti yli 70kg painoisilla ehkäisyteho laskee.
Tai vaikka steriloida itsensä ja kumppaninsa. Ei varmasti tule lapsia.
Sitten kannattaa ottaa ehkäisykapseli, tai kierukka.
No olenpa lukenut ihmisistä, jotka kierukasta huolimatta ovat tulleet raskaaksi. Sitähän tässä juuri hain, että ehkäisymenetelmästä (ja ihmisestä itsestään) riippumatta voi raskautua. Eli miten sitä sellainen ihminen uskaltaa, jolla ei yksinkertaisesti ole varaa (niin taloudellisesti kuin henkisestikään) tulla raskaaksi.
Se ei todellakaan edistä perheonnea, jos miehelle tulee käsitys että nainen on tahallisesti hankkiutunut raskaaksi jättämällä pillerit pois.
Oma puolisoni oli mennyt lipsauttamaan tutulleni että voisi kuvitella tekevänsä näin. Kuulin tästä ja täytyy sanoa että oli melkoinen shokki ja karvan varassa ettei tullut eroa. Sikäli minulla ei ollut "hätäÄ" tällaisesta tahallisesta raskaaksi hankkiutumisesta, koska käytän aina myös kondomia (ihan oikeasti!), mutta olin huomannut kuinka puoliso silloin tällöin pyysi että oltaisiin ilman koska tuntuu paremmalta, ja valitteli kuinka kondomista tulee paikat kipeiksi. ("ei tarvitse käyttää kondomia koska käytän pillereitä")
Tuo on jättänyt ikuisen syvän haavan suhteeseemme. Minun on tuon jälkeen ollut todella vaikea luottaa mihinkään mitä puolisoni sanoo. Ero voi olla edelleen edessä.
Huh, ymmärrän hyvin. Asia on toinen jos todella tietää naisen suunnitelleen ehkäisyn poisjättämisen ilman yhteispäätöstä. En oikeastaan edes ymmärrä kuka uskaltaa tehdä näin, kun "petetyllä" miehellä on mielestäni täysi oikeus miettiäkin eroa jos ilman yhteistä päätöstä aletaan saattaa lapsia maailmaan. Silti, kuinka tämän useimmissa tapauksissa todistat?
seuraavista syistä: Ei uskottu että voisi tulla raskaaksi, kun ei kerran viime kuussakkan oo tultu (ehkäisyä ei ole käytetty), On kuviteltu, että varmat päivät on ehkäisykeino, On kuviteltu että imetys ehkäisee, On kuviteltu, että "ajoissa pois vetäminen" ehkäisee, Ei ihan joka kerta muisteta/jakseta/viitsitä sitä ehkäisyä käyttää,
tuolla tuo mun kierukka lapsi leikkii tyytyväistä.
Kaksosensa tuli ulos vuorokausi sen jälk ku kierukka otettiin pois. Tytöt ilmeisesti ovat sitkeämpiä alusta asti
yksinkertaisesti toimi aina 100%. Ihmisen vartalon toimintaa, aineenvaihduntaa jne. kun on mahdoton kontrolloida täysin kattavasti, joten aina on mahdollista että kun tapahtuu x ja y samaan aikaan niin tuloksena on z.
Se, miksi raskauksia on aika paljon ehkäisystä huolimatta, on myös selvää: tuo yli 99% varmuus koskee vain niitä, jotka syövät pillerit oikein. Valtaosa pareista ei noudata ohjeita kirjaimellisesti mikä heti laskee prosentteja paljon; kondomi pitäisi aina ottaa loppukuuksi käyttöön, mikäli kaikki ehdot eivät täyty. Kenellä ei ole maha sekaisin ainakin joskus, ottaa pillerit tunnilleen ajallaa jne? Joillakin nämä heitot eivät vaikuta suuntaan eikä toiseen, toisilla taas tuloksena on raskaus.