Aurinkolahti, Helsinki minkälainen alue?
Kannattaisiko muuttaa, olemme muuttamassa Helsinkiin ja katselleet asuntoja. Tuolla olisi uusia asuntoja myynnissä.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Halpa ja syrjäinen nukkumalähiö
Ei, vaan yksi kalleimmista asuinalueista koko Suomessa. Siis koko Suomessa.
On paljon alueita suomessa mitkä ovat kalliimpia ku aurinkolahti. etu töölö, eira, ullanlinna, kruununhaka, kulosaari, lauttasaaren vattuniemi, katajannokka, punavuori, kaskisaari, kuusisaari, lehtisaari, munkkiniemi ja myös ruoholahti ja jätkäsaari?😂
Hirveä paikka en ikinä muuttaisi sinne
Lähisukulainen asuu Aurinkolahdessa. Olen vuosien myötä huomannut kehityksen (:
Itse Aurinkolahti on ihanaa aluetta, uimarannat ja lähellä Uutela ym.
On valtava ero nykyään, jos menee käymään omalla autolla, tai jos kulkee metrolla.
Omalla autolla käydessä ei edelleenkään huomaa mitään muuta kuin uudehkot talot ja kauniin ympäristön.
Metrolla kulkiessa näkee sen valtavan ei-eurooppalaisten määrän, joka jää siellä Vuosaaren päätepysäkillä pois samalla tavalla, kuin ne, jotka siitä kävelevät Aurinkolahden puolelle.
Säästäsit halloweenin noi kummitussatusi. Hohhoihaa
Vierailija kirjoitti:
Aurinkolahdessa on yksi normaali vuokratalonpätkä
joka on Aurinkolahden rajalla.
Näköjään kaikki täällä asuvatkaan ei tajua sitä
että muilla on KALLIIT asunnot ja on aivan eri luokan kansalaisia(Mulla on esimerkiksi puolen millin kolmio) Tiedän että aurinkolahteen valmistui ja valmistuu tällä hetkellä taloja joista ei kaikkia asuntoja saada myytyä vaan joku yksityinen vuokraa niitä.En tiedä onko se reilua,että naapuri maksaa kämpästä 350 000-1 000 000 ja naapuri no ei vain ole rahaa.No onneksi ne vuokrat ei nyt niin halpoja ole,kun katsoin lehdestä---kaksiosta 1100-1350e kk.
Ei sillä vuokralla ole mitään väliä kun sitä ei itse maksa.
Olen asunut siellä, paikka täynnä kerrostalokyttääjiä. Ovat olevinaan mukamas ns. paremmista piireistä. En suosittele. Asun nykyään Mellunmäessä - ja voin todellakin suositella.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut siellä, paikka täynnä kerrostalokyttääjiä. Ovat olevinaan mukamas ns. paremmista piireistä. En suosittele. Asun nykyään Mellunmäessä - ja voin todellakin suositella.
Eikö sua haittaa metrolla kulkevat epäakateemiset ihmiset?
Todella hieno paikka ja etenkin ranta ja meri! En vaihtaisi edes Helsingin keskustaan :)
Aurinkolahti on todella hyvä paikka. Olen asunut täällä nyt kymmenen vuotta ja pois en muuttaisi. Ihana luonto ja meri vieressä, kaupat ja metro kävelymatkan päässä. Kivaa porukkaa.
Sukulaiseni asuu Aurinkolahdessa, tykkää merenrannasta, ja alueesta. Ja itsestäkin vaikuttaa ihanalta alueelta juuri luonnon puolesta. Mutta huomioitava seikka on se, että käytännössähän se on Vuosaarta. Houkuttelevampi imago on vaan onnistuttu luomaan. Vuosaari näkyy esimerkiksi metroasemalla, ja siinä kauppakeskuksella... Mikäli on lapsia, niin selvittäisin tosiaan aivan ensiksi, mikä on päiväkoti/koulutilanne...
Tuleekohan se Alexi Laihon Aurinkolahden kämppä jossain vaiheessa myyntiin, se on ihan biitsin kohdalla rantataloissa. Ikävä energia tietysti, että kuoli siihen asuntoon, mutta horns up - porukka varmaan pitää hyvänäkin juttuna.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun kaupungin vuokra-asunnossa ja tässä samassa taloyhtiössä on myös omistuasuntoja sekä yhden vakuutusyhtiön omistamia kämppiä ja ihan sisä-aurinkolahtea tämä on.Mistä jotkut on saanut päähänsä et tänne pääsee vain rikkaat???
Kaverini asuu siellä nuorisosäätiön asunnossa. Ei todellakaan ole mikään rikas, vaan "köyhä opiskelija".
Eikö Nuorisosäätiön asunnot ole tarkoitettu työssäkäyviä nuorille, se oli alunperin koko jutun pointti, kun opiskelijoille on opiskelija-asunnot.
ohis
Siellä kuulee hämmentävän paljon venäjää. Hämmentävää siis siinä mielessä, että pelkällä normipalkalla ei tuolla alueella kyllä eletä.
Halpa ja syrjäinen nukkumalähiö