Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahja lapselle jota en tajua

Vierailija
19.01.2011 |

Lapsemme täytti 5 vuotta ja sai kummitädiltä lahjaksi elokuvalipun. Yhden elokuvalipun, joka oli vielä hänen työpaikastansa ostettu alennuslippu. Rahat tais olla loppu, mutta mikä idea on antaa viisi vuotiaalle yksi lippu. Olisi vaikka luvannut viedä hänet elokuviin joskus. Aivan käsittämätön lahja minusta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kummitäti aina ollut idiootti?

Vierailija
2/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kamalaa, mutta vielä kamalampaa olisi jos kummitäti ei muistasi mitenkään. Ehkä joku raamattuaiheinen kirjanmerkki olisi ollut parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä maksat oman lippusi. Outo lahja, myönnän, mutta voi sen silti käyttää.

Vierailija
4/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis sitten oiva tilanne mennä, ja eikä tarvitse muuta kuin ostaa yksi lippu kahden sijaan.

Vierailija
5/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme täytti 5 vuotta ja sai kummitädiltä lahjaksi elokuvalipun. Yhden elokuvalipun, joka oli vielä hänen työpaikastansa ostettu alennuslippu. Rahat tais olla loppu, mutta mikä idea on antaa viisi vuotiaalle yksi lippu. Olisi vaikka luvannut viedä hänet elokuviin joskus. Aivan käsittämätön lahja minusta.

On tämä kummina olo joskus vaikeaa....

Vierailija
6/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä maksat oman lippusi. Outo lahja, myönnän, mutta voi sen silti käyttää.

Tottakai käytetään lippu, mutta meillä on ihan pieni vauva, joten isommalle sisarukselle ehkä olisi ollu ilahduttavampaa jos hänet olisi viety elokuviin kummitädin toimesta.

Mutta ilmeisesti tädiltä oli rahat niin totaallisen loppu, eikä kotoa muuta annettavaa enää irronnut.

ap

Vierailija
7/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta elokuvaliput ovat loistava lahja, olen niitä itse sekä antanut että saanut eikä ole tullut mieleenkään että joku niitä pitäisi outona. Miksi se lippu on teistä käsittämätön lahja?

Vierailija
8/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oma äiti tai isä vie leffaan...

Vierailija
9/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euron lahjakortin Heselle kummitädiltään. En tajunnut. Miksi se kummitäti ei voinut viedä sitä lasta hampurilaiselle? Jos lapsi menee perheen kanssa hampurilaiselle, niin ei kai me sitä laitetaan omaa annostaan maksamaan? Ja yksikseen 6 v ei siellä ravintolassa käy...

Toinen kummitäti antoi teatterilipun - ja vei lapsen sinne teatteriin. Huomattavasti järkevämpi lahja mun mielestä.

Itse olen antanut isommille kummilapsille myös elokuvalippuja (myös niitä halvalla töistä ostettuja), mutta olen aina antanut vähintään kaksi että saa veljensä tai kaverinsa mukaan (jos en ole itse mennyt).

Vierailija
10/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta elokuvaliput ovat loistava lahja, olen niitä itse sekä antanut että saanut eikä ole tullut mieleenkään että joku niitä pitäisi outona. Miksi se lippu on teistä käsittämätön lahja?

joten olisi kohteliasta järjestää se leffaan meno tai antaa ainakin kaksi lippua.

Itse annan teineille usein lahjaksi leffalippuja, mutta en sen ikäiselle, jonka pitää vielä liikkua vanhempien kanssa. Yhden lipun antaminen edellyttää vanhemmilta aika paljon - mukaan menoa ja lipun hintaa. Ennemmin antaisin lahjaksi vaikka ytheisen leffareissun ja veisin itse lapsen leffaan. Jos perheessä on useita lapsia, vanhempien pitäisi ottaa heidätkin mukaan.

Vierailija
11/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on minunkin mielestä hölmö lahja. 10-vuotiaalle voi antaa yhden leffalipun, mutta tässä tapauksessa lahjan käyttäminen tarkoittaa, vanhempien pitää käyttää omaa rahaa. Lahjaan sisältyy velvoite vanhemmille.

Vierailija
12/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euron lahjakortin Heselle kummitädiltään. En tajunnut. Miksi se kummitäti ei voinut viedä sitä lasta hampurilaiselle? Jos lapsi menee perheen kanssa hampurilaiselle, niin ei kai me sitä laitetaan omaa annostaan maksamaan? Ja yksikseen 6 v ei siellä ravintolassa käy... Toinen kummitäti antoi teatterilipun - ja vei lapsen sinne teatteriin. Huomattavasti järkevämpi lahja mun mielestä. Itse olen antanut isommille kummilapsille myös elokuvalippuja (myös niitä halvalla töistä ostettuja), mutta olen aina antanut vähintään kaksi että saa veljensä tai kaverinsa mukaan (jos en ole itse mennyt).

Tämä on juuri se pointti, kyllä meillä käytetään lasta elokuvissa ja teatterissa, mutta ei lapsen tarvi sitä itse maksaa. Lapselle olisi luultavasti oikea elämys päästä kummitädin kanssa sinne elokuviin, koska normaalisti käydään äidin tai isän kanssa. Elokuvalipuissa ei ole mitään huonoa eikä niissä alennuslipuissa, mutta se oli minusta outoa että lippuja oli vain se yksi. Ei viisivuotiast mene yksin elokuviin.

ap

Vierailija
13/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on minunkin mielestä hölmö lahja. 10-vuotiaalle voi antaa yhden leffalipun, mutta tässä tapauksessa lahjan käyttäminen tarkoittaa, vanhempien pitää käyttää omaa rahaa. Lahjaan sisältyy velvoite vanhemmille.

voi vanhemmat, on niillä nyt rankkaa... velvoitetta tuppaa.

Vierailija
14/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei taida olla mitään väliä onko alennuslippu työpaikalta vai täyshintanen luukulta( giganttia vois lainata tähän väliin..)

Eihän lahjan antajan kuulukkaan maksaa kun lahjan saajan lippu...Ja ihan fiksua ettei luvannut viedä minnekkään jos tietää jo etukäteen ettei välttämättä pysty pitämään lupaustaan.

Kivahan se on varmasti 5 vuotiaan päästä elokuviin ja ihan itse ojentaa lippunsa ovella:) Kyllä vanhemmilla varmaan sen verran on joskus ylimääräistä että saavat edes jommalle kummalle aikuiselle ostettua lipun ja vietyä sen lapsen sinne elokuviin??

Meillä lapsi sai 6 vuotis synttärilahjaksi viimevuonna junalipun veljeltäni. Oli edes takas matka kahden kaupungin välillä. Ihmeteltiin ja oltiin ihan että miksi..Eno tuumasi pojalle että hän nautti pienenä poikana aivan valtavasti junamatkailusta ja ajatteli että olisi kiva jos poikakin pääsisi kokeilemaan. No pakko tunnustaa että oli pojan kesän kohokohta tuo junareissu. Ostin itselleni lipun ja mentiin pojan kanssa päiväksi junalla tuonne toiseen kaupunkiin. Käytiin ostamassa lelukaupasta lelu ja jäätelöllä. Katseltiin ja ihmeteltiin asioita, illalla takaisin kotiin junalla. En olisi uskonut tai osannut ajatella kuinka onnelliseksi pieni voi moisesta kunniasta tulla..Ja enonsa kertoi että kunhan poika kasvaa niin voi sitten itse viedä poikaa reissuille, noin pientä ei uskaltanut vielä.

Usko pois siitä voi tulla hauska lahja:)

Vierailija
15/34 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmevuotias olisi aivan täpinöissään, vaikka on junalla matkustanutkin.

Ja ymmärrän tosi hyvin, että kummit/enot/muut eivät välttämättä "uskalla" viedä pientä ainakaan yksinään. Lastenleffakin voi olla sen verran jännä juttu, että sinne tarvitaan ihan omia vanhempia mukaan.

Vierailija
16/34 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla pieneenkin tyytyväinen, uusi erilainen asia voi synnyttää riemun.

Tämä nyt on hieman erilainen juttu kuin varsinainen synttärilahja... järjestin tyttäreni 10-v synttärit asuinpaikkakuntamme keskustaan, ensin uimahalliin uimaan ja sitten olin varannut erillisen juhlatilan jonne järjestin koristelun vesiteemalla.

Synttärit olivat suksee, kaikki pitivät, yksi mikä on monelle jäänyt mieleen oli ensimmäinen junamatka elämässään. Lapsia oli paljon, etten olisi voinut järjestää autokyytejä, joten päätin että vien muksut junalla, meillä oli onni asua paikkakunnalla jossa omassa kylässämme on juna-asema, samoin kuin varsinaisen kaupungin keskustassakin. Itse asiassa tuo junakyyti tuli huomattavasti bussimatkaa edullisemmaksi, taisi olla 1,30 euroa suuntaansa matka ja bussilla olisi ollut 4 euron pintaan ja paluu olisi tullut vielä pikavuorolisän kanssa.

Vierailija
17/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vanhemmat pukkaavat noita kakaroita muiden rasitteiksi. Mihinkään ei olla tyytyväisiä. 

Kummeiltakin vaaditaan ihme suoritteita. Perusasia unohtuu koko kummiudesta.

Lahjoihin ei olla tyytyväisiä... aivan naurettavia tuollaiset ubervaativat vanhemmat 

Lapsi on aivan varmasti innostunut yhdestäkin leffalipusta.....sääli vain että lapsella on vanhemmat jotka eivät hänen kanssaan viitsi mitäään vaan kokevat hänen kanssaan tekemisen velvoitteena.

Vierailija
18/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 10:59"]Nykyään vanhemmat pukkaavat noita kakaroita muiden rasitteiksi. Mihinkään ei olla tyytyväisiä. 

Kummeiltakin vaaditaan ihme suoritteita. Perusasia unohtuu koko kummiudesta.

Lahjoihin ei olla tyytyväisiä... aivan naurettavia tuollaiset ubervaativat vanhemmat 

Lapsi on aivan varmasti innostunut yhdestäkin leffalipusta.....sääli vain että lapsella on vanhemmat jotka eivät hänen kanssaan viitsi mitäään vaan kokevat hänen kanssaan tekemisen velvoitteena.
[/quote]
Olet miettinyt tätä vuodesta 2011 asti. Haloo... Miksi et tehnyt omaa aloitusta?

Vierailija
19/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummitäti ei muista millään lahjalla eikä edes kortilla. Harmi että kummia ei voi vaihtaa. Ärsyttää koko ämmä. Kutsuttiin synttäreille ym. mutta aina oli joku tekosyy että ei tultu. Harmittaa tytön puolesta.

Vierailija
20/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kummi lapseton? Itse olisin hyvinkin lapsettomana voinut antaa tuollaisen lahjan. Mieleenkään olisi tullut, että lahjani aiheuttaa ylimäräistä rahan menoa ja ajan menoa lapsen vanhemmille. Olisin vain ajatellut että kas, elokuvalippu. Muksuthan tykkäävät elokuvista.

Ei näitä juttuja tajua, ennenkuin joutuu itse suunnittelemaan koko elämänsä uusiksi lapsen kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi