Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnistaako muut tällaista asenneilmapiiriä av-kirjoituksista?

Vierailija
19.01.2011 |

-suhtaudutaan vihamielisesti omaan sukupuoleen

-kaunis, hoikka ja menestyvä (julkkis)nainen on uhka

-halutaan jakaa miehet ja naiset perinteisiin sukupuolirooleihin, jossa nainen tekee kotityöt ja hoitaa lapset ja mies tienaa rahat

-jos nainen (varsinkin teini-ikäinen tyttö) on joutunut seksuaalirikoksen uhriksi, on se hänen oma syynsä

-oma lihonut ja rappeutunut vartalo aiheuttaa ahdistusta, joten nostetaan itsetuntoa arvostelemalla muiden ulkonäköä

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellistä. Tänne voi hetken mielijohteesta kirjoittaa ihan mitä tahansa. En millään usko että nämä kaikki naiset on oikeassa elämässä lainkaan vittumaisia. Täällä on myös helppo takertua johonkin pieneen yksityiskohtaan, joka sitten vääristää koko keskustelun kun siitä ruvetaan vänkäämään.

Mutta parhaimmillaan täällä on ihan älyttömän hauskoja oivalluksia :D

Vierailija
2/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin on av-mamman alalajeja, joissa osa noista kohdista on täysin toisin päin tai sitten esimerkiksi perheen työnjaossa miehen pitää tuoda rahata JA tehdä kotitöitä kaikki illat.

Ja on tilanteita, joissa nainen on aina oikeassa ja mies täysi paska (huoltajuus, pihtaaminen, kotityöt). Ilmeisesti nämä ovat kohtia, joihin tuo av-mamma samastuu, toisin kuin nuo rikkaiden/nuorten(kauniiden naisten kohtalot, joissa siis nainen on oletuksena aina syyllinen.

että NAINEN on aina se paska.

Teki kirjoittaja mitä tahansa, hän tekee aina väärin. Jos hän on nainen.

Lastenhoito kuuluu naiselle, ja esim. vauvanhoitoon yöllä osallistuva mies halutaan adoptoida parempaan kotiin, raukka, hirviönaisen kynsistä.

Nainen ei saa valittaa miehen menoista. On normaalia, että mies harrastaa useita kertoja viikossa ja matkustelee lomilla ystäviensä kanssa. Samaan aikaan siis nainen on se perheen ainut aikuinen, tottakai. Ja annas olla jos kommentoi järjestelyä niin "ei oo kuulkaas mikään ihme että miehenne pettää tollasia pirttihirmuja".

Ja kaiken tuon keskellä naisen pitää vielä jaksaa olla jatkuvassa tällingissä. Koska kuulkaas ei oo mikään ihme että mies pettää tollasta läskiä rumilusta.

Että justiinsa joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV?

Vierailija
4/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tosin käyn täällä niin harvoin, ettei mulla ole tullut vielä tarvetta analysoida palstaa tai sen kirjoituksia.

Vierailija
5/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä näköjään on pitkä ketju aiheesta. Luulen, että siinä taustalla tuo sama kateusjuttu ja epätoivo omasta vanhenemisesta. Enkä ole itse teiniäiti, kun joku kuitenkin tarttuu siihen.

ap

Vierailija
6/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että NAINEN on aina se paska.

Teki kirjoittaja mitä tahansa, hän tekee aina väärin. Jos hän on nainen.

Lastenhoito kuuluu naiselle, ja esim. vauvanhoitoon yöllä osallistuva mies halutaan adoptoida parempaan kotiin, raukka, hirviönaisen kynsistä.

Nainen ei saa valittaa miehen menoista. On normaalia, että mies harrastaa useita kertoja viikossa ja matkustelee lomilla ystäviensä kanssa. Samaan aikaan siis nainen on se perheen ainut aikuinen, tottakai. Ja annas olla jos kommentoi järjestelyä niin "ei oo kuulkaas mikään ihme että miehenne pettää tollasia pirttihirmuja".

Ja kaiken tuon keskellä naisen pitää vielä jaksaa olla jatkuvassa tällingissä. Koska kuulkaas ei oo mikään ihme että mies pettää tollasta läskiä rumilusta.

Että justiinsa joo.

Vierailija
7/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta odotin otsikon perusteella omaperäisempää ajatusta.

Vierailija
8/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kertoa enemmän sinusta ja omista kipupisteistäsi tuo lista

Vierailija
9/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-suhtaudutaan vihamielisesti omaan sukupuoleen

-kaunis, hoikka ja menestyvä (julkkis)nainen on uhka

En tunnista, mutta olen huomannut että välillä keskustelijat olettavat että kaikki täällä ovat naisia.

-halutaan jakaa miehet ja naiset perinteisiin sukupuolirooleihin, jossa nainen tekee kotityöt ja hoitaa lapset ja mies tienaa rahat

En ole huomannut, mutta varmaankin aika monelle arkea äidin jäädessä hoitamaan etenkin pieniä lapsia. Koti-isit edelleen harvinaisia.

-jos nainen (varsinkin teini-ikäinen tyttö) on joutunut seksuaalirikoksen uhriksi, on se hänen oma syynsä

En todellakaan ole huomannut.

-oma lihonut ja rappeutunut vartalo aiheuttaa ahdistusta, joten nostetaan itsetuntoa arvostelemalla muiden ulkonäköä

Tätäkään en ole huomannut. En etenkään ole huomannut että kukaan joka olisi haukkunut toisen ulkonäköä, olisi kertonut oman ulkonäkönsä olevan lihava ja rappeutunut.

Vierailija
10/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-suhtaudutaan vihamielisesti omaan sukupuoleen -kaunis, hoikka ja menestyvä (julkkis)nainen on uhka -halutaan jakaa miehet ja naiset perinteisiin sukupuolirooleihin, jossa nainen tekee kotityöt ja hoitaa lapset ja mies tienaa rahat -jos nainen (varsinkin teini-ikäinen tyttö) on joutunut seksuaalirikoksen uhriksi, on se hänen oma syynsä -oma lihonut ja rappeutunut vartalo aiheuttaa ahdistusta, joten nostetaan itsetuntoa arvostelemalla muiden ulkonäköä

Tosin on av-mamman alalajeja, joissa osa noista kohdista on täysin toisin päin tai sitten esimerkiksi perheen työnjaossa miehen pitää tuoda rahata JA tehdä kotitöitä kaikki illat.

Ja on tilanteita, joissa nainen on aina oikeassa ja mies täysi paska (huoltajuus, pihtaaminen, kotityöt). Ilmeisesti nämä ovat kohtia, joihin tuo av-mamma samastuu, toisin kuin nuo rikkaiden/nuorten(kauniiden naisten kohtalot, joissa siis nainen on oletuksena aina syyllinen.

Vierailija
12/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä olisi helppo kuitata koko keskustelu. "Ei tätä ole olemassa, tämä on vain omassa päässäsi". Noh, itse voin kertoa että asenteeni ovat aivan erilaiset.

Tiivistäen voisi ajatella, että tämän palstan mukaan naisen tulisi olla:

-isorintainen ja vähän pyöreä

-yleensä kotona hoitamassa lapsia

-ei liian kaunis

-ei liian äänekäs

ap

Vierailija
13/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksuaalirikoksia. Jos täällä on sellainen ketju, josta aiheesta puhutaan, voi olla varma että se sisältää useamman mielipiteen, jossa ajatellaan että syy oli lapsen, ei aikuisen. Onko se jotain vanhenevan naisen kateutta kauniita nuoria naisia kohtaan? Puhun nyt hyvin suorilla sanoilla, koska olen aika tuohtunut tästä jutusta.

ap

Vierailija
14/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin etenkin noita nuoriin tyttöihin kohdistuvia seksuaalirikoksia. Jos täällä on sellainen ketju, josta aiheesta puhutaan, voi olla varma että se sisältää useamman mielipiteen, jossa ajatellaan että syy oli lapsen, ei aikuisen. Onko se jotain vanhenevan naisen kateutta kauniita nuoria naisia kohtaan? Puhun nyt hyvin suorilla sanoilla, koska olen aika tuohtunut tästä jutusta.

ap

Tuo on minustakin erittäin omituinen ilmiö, että aikuisen ihmisen alaikäiseen kohdistuva rikos on joillekin tänne kirjoittaville ihan ok, jos alaikäinen on a) tyttö, b) provosoidusti pukeutunut ja c) naisellisen näköinen tms./yms. Kaikki kulminoituu aina senkaltaisten vastaajien keskuudessa alaikäisen tytön ulkonäköön, ei niinkään siihen, että kyseessä on ollut Suomen lain mukaan selkeä rikos, joka kuitenkin on se itse asia.

Kyse saattaa totta tosiaan pohjimmiltaan olla vanhempien naisten kateudesta kauniita nuoria naisia - vai pitäisikö ennemmin sanoa tyttöjä - kohtaan. Mene ja tiedä.

Vierailija
15/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kertoi omasta raiskauskokemuksestaan 16-vuotiaana. Yksikään AV-mamma ei kommentoinut sinne sanallakaan, että tämä olisi ollut jotenkin oma vikani.

Itse asiassa ihmettelin, kun normaalisti tämä aihe herättää ihan hirveästi keskustelua, mutta tuo mun aloittamani ketju oli aika hiljainen.

Vierailija
16/41 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista, vaan siitä, että netissä kasvottomana nyt vaan voi aukoa ihmisille päätään mistä vaan, oli sitten kirjoittamaansa mieltä tai ei.

Tänään voi vittuilla tästä, huomenna päinvastaisesta mielipiteestä.

Se on ihan arkipäivää nettikeskusteluissa.

Vierailija
17/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut sellaisen ilmiön että itsenäinen nainen on naisen pahin uhka. Olen kirjoitellut tänne usein omasta tilanteesta, eli jouduin eroamaan pitkästä liitosta miehellä puhjenneiden vakavien mielenterveysongelmien takia. Sitä ei ymmärretä että avioliittoon voi tulla yllättäviä käänteitä, vaan syyllistetään nainen "vääristä valinnoista", oli tilanne mikä vain. Yksinhuoltajia haukutaan aina, mutta välinpitämättömiäkin etä-isiä ymmärretään. Yksinhuoltajia huoritellaan, vaikka meitä taitaa olla sellaisia enemmän jotka ei ole seurustelleet tai sekstailleet kenenkään kanssa vaikean eron ja raskaan arjen vuoksi. Ai joo, meillekin löytyy haukkumasana, nimittäin "marttyyriäidit". Sinkku tai eronnut nainen on uhka, mutta vapaa tai eronnut mies on vain mies, aina vain mies.

Vierailija
18/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Ap:n listaamia "huomioita" täällä aina välillä listataan, mutten ole huomannut tällaisia asenteita niissä ketjuissa jossa fiksut ihmiset todella keskustelevat tietystä aiheesta vaan päinvastoin. Pintaraapaisulla voi ehkä saada tuollaisen kuvan.

Vierailija
19/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on ärsyttänyt eniten nuo aloituksessani mainitut asiat, oli ne omaperäisiä tai ei. ap

Näitä Ap:n listaamia "huomioita" täällä aina välillä listataan, mutten ole huomannut tällaisia asenteita niissä ketjuissa jossa fiksut ihmiset todella keskustelevat tietystä aiheesta vaan päinvastoin. Pintaraapaisulla voi ehkä saada tuollaisen kuvan.

Vierailija
20/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellistä. Tänne voi hetken mielijohteesta kirjoittaa ihan mitä tahansa. En millään usko että nämä kaikki naiset on oikeassa elämässä lainkaan vittumaisia. Täällä on myös helppo takertua johonkin pieneen yksityiskohtaan, joka sitten vääristää koko keskustelun kun siitä ruvetaan vänkäämään. Mutta parhaimmillaan täällä on ihan älyttömän hauskoja oivalluksia :D

Tää on niin totta. Myönnän että olen itsekin jankannut jostain tosi pienestä asiasta monen viestin verran, kun on ärsyttänyt, kun vastapuoli ei ole ymmärtänyt pointtia - ja varmasti myös toisin päin. Kasvokkain tapahtuvassa keskustelussa olisimme todennäköisesti olleet ei niin kärkkäitä sanomisissamme sekä löytäneet jonkinlaisen yhteisymmärryksen, jossa molempien mielipide löytää sijansa.

Itse huomaan provosoituvani etenkin, jos vakavissani kirjoittamalleni kommentille nauretaan. Tänne on helppo kirjoittaa :D:D:D, mutta kuinka moni alkaisi nauraa ääneen, kun joku yrittäisi keskustella asiallisesti hiekkalaatikon reunalla tai kahvipöydässä?

Sitten esimerkiksi sarkasmia on joskus vaikea huomata nettikeskusteluissa ja jankkaamissoppa on valmis :)

Tavallisissa tilanteissa voi myös paremmin kuulostella, kenen kanssa voi väitellä kiivastikin ilman että kumpikaan pahoittaa mieltään ja kenen kanssa on parempi olla varovaisempi.