Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnistaako muut tällaista asenneilmapiiriä av-kirjoituksista?

Vierailija
19.01.2011 |

-suhtaudutaan vihamielisesti omaan sukupuoleen

-kaunis, hoikka ja menestyvä (julkkis)nainen on uhka

-halutaan jakaa miehet ja naiset perinteisiin sukupuolirooleihin, jossa nainen tekee kotityöt ja hoitaa lapset ja mies tienaa rahat

-jos nainen (varsinkin teini-ikäinen tyttö) on joutunut seksuaalirikoksen uhriksi, on se hänen oma syynsä

-oma lihonut ja rappeutunut vartalo aiheuttaa ahdistusta, joten nostetaan itsetuntoa arvostelemalla muiden ulkonäköä

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, että nämä mainitsemasi aiheet ovat pistäneet juuri sinulle henkilökohtaisesti silmään jostakin syystä. Eli tuo kipupiste -vastaus osuu lähelle totuutta. Itse en ole huomannut tuollaisia asenteita ollenkaan, ainoastaan satunnaisia ilkeitä heittoja, mutten niiden perusteella muodosta käsitystä koko palstasta. Äkkikatsomalta voisi saada myös käsityksen, että rasismi velloo täällä, mutta sekään ei pidä paikkansa vaan on pintaraapaisua sekin kun lukee tarkemmin keskusteluja aiheesta.

Vierailija
22/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet olisi nuori ja hoikka jne. vaan voit nimenomaan kokea jotkin keskustelut kritiikkinä itseäsi kohtaan nuorena ja hoikkana. Olisiko näin?

Minä en koe näin, koska en kiinnitä ulkonäkö-painotteisiin keskusteluihin juurikaan huomiota. Sivuutan ne lähes aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat että aloituksessani mainitut asiat on jo moneen kertaan puiti ja toiset sanovat, etteivät ole huomanneet tuollaista ilmiötä ollenkaan. Eli jotainhan tässä kuitenkin on? Ja kipupisteistä... joo, olet varmaan siinä mielessä oikeassa, että olen itse varmaan keskusteluissa kiinnittänyt huomiota niihin asioihin, mitkä ovat minulle tärkeitä. Kuten tasa-arvo ja seksuaalinen itsemääräämisoikeus. Naisten solidaarisuus toisiaan kohtaan. Noin esimerkiksi. Kyllähän ne omaakin elämääni koskettavat, joten en voi sanoa, ettei tämä keskustelu olisi ollenkaan henkilökohtainen. Kiinnostaa vaan keskustella tästä ilmiönä, että onko sellaista ilmapiiriä laajemminkin vai ei.

ap

luulen, että nämä mainitsemasi aiheet ovat pistäneet juuri sinulle henkilökohtaisesti silmään jostakin syystä. Eli tuo kipupiste -vastaus osuu lähelle totuutta. Itse en ole huomannut tuollaisia asenteita ollenkaan, ainoastaan satunnaisia ilkeitä heittoja, mutten niiden perusteella muodosta käsitystä koko palstasta. Äkkikatsomalta voisi saada myös käsityksen, että rasismi velloo täällä, mutta sekään ei pidä paikkansa vaan on pintaraapaisua sekin kun lukee tarkemmin keskusteluja aiheesta.

Vierailija
24/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeasti minua kiinnostaa tämä ilmiö laajemminkin varsinkin, jos se heijastelee ihmisten mielipiteitä tämän palstan ukopuolellakin. Minulla on myös pieni tyttö, enkä halua että hän aikuiseksi kasvettuaan huomaa joutuneensa sovinistiseen maailmaan. ap

ettet olisi nuori ja hoikka jne. vaan voit nimenomaan kokea jotkin keskustelut kritiikkinä itseäsi kohtaan nuorena ja hoikkana. Olisiko näin?

Minä en koe näin, koska en kiinnitä ulkonäkö-painotteisiin keskusteluihin juurikaan huomiota. Sivuutan ne lähes aina.

Vierailija
25/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustella oikein. Voi sentään.

Vierailija
26/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap taas syyttelee muita naisia siitä kun he eivät osaa keskustella oikein. Voi sentään.

huomannut, että ap syyttelis kaikkia naisia. En esimerkiksi itse syyllistynyt ollenkaan.

Vierailija
27/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vellovaa "lyö lyötyä"-ilmapiiriä. Mä puutun siihen aina, en sen vuoksi että ne teemat (esim. avioero, työttömyys, erityislapsi) jotenkin kolahtaisi muhun henkilökohtaisesti. Mä vaan en hyväksy sitä että aiheutetaan pahaa oloa vain siksi kun huomataan toisen olevan jo valmiiksi heikoilla.

Vierailija
28/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutelma, koska pyrkimykseni on nimenomaan päinvastainen. Se, että kaikenlaiset naiset ja kaikenlainen äitiys hyväksytään. Se, että naiset pitäisivät toistensa puolia. ap

keskustella oikein. Voi sentään.

Vierailija
29/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut ap:n mainitseman asenneilmapiirin täällä. Olen myös tavannut näin ajattelevia naisia tosielämässä, yhtenä esimerkkinä äitini. Itse en voi ymmärtää, mistä tuo halveksunta itseään ja omaa sukupuolta kohtaan johtuu.

Täällä useat tuntuvat pitävän miestä jotenkin edesvastuuttomana, eli häntä ei koske samat velvollisuudet kuin naisia. Hyvä esimerkki on tuo ap:n mainitsema teinityttöjen raiskaus.

Toinen nainen on myös aina syyllinen, jos mies pettää tai ei halua tavata lapsiaa eron jälkeen.

Vierailija
30/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vellovaa "lyö lyötyä"-ilmapiiriä. Mä puutun siihen aina, en sen vuoksi että ne teemat (esim. avioero, työttömyys, erityislapsi) jotenkin kolahtaisi muhun henkilökohtaisesti. Mä vaan en hyväksy sitä että aiheutetaan pahaa oloa vain siksi kun huomataan toisen olevan jo valmiiksi heikoilla.

Vierailija
31/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis, hoikka ja menestyvä? Ja vielä julkkiskin, tai ainakin mies. Tai ainakin puolijulkkis.

Vierailija
32/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmahan ON "sovistinen" jos katsoo todella koko maailmaa. Suomessa ollaan tasa-arvon suhteen edistyksellisiä. Ikävä totuus on myös tämä: suurin osa maailman väestöstä on massan mukana menevää eikä heidän äo:nsä ole kovinkaan korkea, sinäsä hyviä ihmisiä moni kuitenkin - suurin osa. Suurin osa maailman väestöstä asuu maissa, joissa vallitsevat edelleen perinteiset miehen ja naisen mallit ja joissa ei nuorilla tytöillä ja naisilla ole itsemääräämisoikeutta.

Edelleen tältä palstalta en tuollaisia asenteita lue, ainakaan niissä ketjuissa joissa käydään älyllistä keskustelua. Täällä käy keskustelujen perusteella paljon korkeasti koulutettua ja tasa-arvoa itsestäänselvästi kannattavaa naista.

Mutta oikeasti minua kiinnostaa tämä ilmiö laajemminkin varsinkin, jos se heijastelee ihmisten mielipiteitä tämän palstan ukopuolellakin. Minulla on myös pieni tyttö, enkä halua että hän aikuiseksi kasvettuaan huomaa joutuneensa sovinistiseen maailmaan. ap

Vierailija
33/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis, hoikka ja menestyvä? Ja vielä julkkiskin, tai ainakin mies. Tai ainakin puolijulkkis.

Vierailija
34/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iEdelleen tältä palstalta en tuollaisia asenteita lue, ainakaan niissä ketjuissa joissa käydään älyllistä keskustelua. Täällä käy keskustelujen perusteella paljon korkeasti koulutettua

[/quote]

Vierailija
35/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä tuskin oli puhe.

Vierailija
36/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan arvoonsa ne keskustelut, joiden otsikosta jo tietää ettei niitä kannata lukea. Kyllähän täällä käydään paljon älykästä ja hyvää keskustelua. On vain vaikeaa suodattaa mielestään ne sovinistiset kommentit, kun niitä kuitenkin esiintyy täällä niin usein. Ja rajanveto mielekkään ja mielettömän keskustelun välillä on niin häilyvä, kun kaikenlaiset ihmiset osallistuvat siihen ja usein äänekkäimmät ovat niitä, joilla on vähiten mitään rakentavaa sanottavaa. ap

Maailmahan ON "sovistinen" jos katsoo todella koko maailmaa. Suomessa ollaan tasa-arvon suhteen edistyksellisiä. Ikävä totuus on myös tämä: suurin osa maailman väestöstä on massan mukana menevää eikä heidän äo:nsä ole kovinkaan korkea, sinäsä hyviä ihmisiä moni kuitenkin - suurin osa. Suurin osa maailman väestöstä asuu maissa, joissa vallitsevat edelleen perinteiset miehen ja naisen mallit ja joissa ei nuorilla tytöillä ja naisilla ole itsemääräämisoikeutta.

Edelleen tältä palstalta en tuollaisia asenteita lue, ainakaan niissä ketjuissa joissa käydään älyllistä keskustelua. Täällä käy keskustelujen perusteella paljon korkeasti koulutettua ja tasa-arvoa itsestäänselvästi kannattavaa naista.

Vierailija
37/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteet on monesti muuta, ja se on se todellinen mittari mielestäni. Ap:llä on hyviä pointteja, joita olen itsekin miettinyt. Ja tällä palstalla on välillä tosi mielenkiintoisia ja antoisia keskusteluja, mutta välillä ja aika useikin sitä vaan yllättyy myös negatiivisesti. Juuri naisvihamieliyys iskee silmään aika usein, jos siihen kiinnittää huomiota. Mutkan kautta kaikki paha on naisten syytä, ja tällaista on paljon.

Luin Vaginamonologeja vähän aikaa sitten, ja se kolahti. Varmaan siitä syystä että minulla on tyttövauva, ja samoin kuin ap, mietin millaisessa maailmassa hän tulee elämään. Muutos alkaa itsestä, ja kirja vaikutti ainakin niin, että tajusin että itse pitää kunnioittaa itseään naisena ja samalla tavalla on syytä suhtautua muihinkin naisiin. Mollaamista ja vähättelyä on aivan liikaa.

Vierailija
38/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin täällä oletuksena on, että ihan jokaiseen aloitukseen pitää muutaman yrittää vastata mahdollisimman provosoivasti ja ärsyttää muita keskustelijoita. Ja siis iso osa alotuksistaki on provosointia vaan... Sit kun ne suodattaa lukemastaan, ni ihan fiksuja ihmisiä täällä loppujen lopuks keskustelee.

Vierailija
39/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnistan.

Vierailija
40/41 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostakin syystä hoikat kokevat tarpeen haukkua päivästä toiseen lihavia täällä. Eli eikö se hoikan elämä ole niin auvoista? Kun pitää muita haukkua?

Esim. aloitukset: Miksi olet läski, miksi syöt pizzaa, läski? Näin kaupassa läskin! Jne jne.

Itse hoikka, ja onnellinen, ja en koe tarvetta haukkua lihavia, koska oma elämäni on kunnossa.