Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä paljon velkaa, joudunko maksajaksi jos hän kuolee?

Vierailija
18.01.2011 |

Oman logiikan ja oikeustajun mukaan velka ei periydy, olenko oikeassa?

Ollaan siis naimisissa, miehellä tolkuton velka omissa nimissään, minulla ei sen velan kanssa mitään tekemistä, jos mies kupsahtaa, niin miten velan käy?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelisin, että ei. Koska se muu omaisuus ei ole lainan vakuutena.

Kyllähän luotonantaja pyrkii mitoittamaan vakuudet niin, että ne riittää jos velallinen ei pysty maksuja hoitamaan

Itse olen ollut velallinen jo parikymmentä vuotta. Kohteet on vaihtuneet, kodit siis. Tällä hetkellä olen velallisena yksin. Lainan vakuutena on asunto itse sekä yksi takaaja. Jos minä kippaisin tai löisin lössiksi etten maksaisi lainan kuukausieriä, niin pankki möisi asunnon hyvin joutuisasti. Minun tapauksessani takaajaa ei tarvitsisi vaivata, koska asunnon arvo on viidessä vuodessa noussut niin paljon, että pitäisi olla todella tumpelo myyjä ettei pystyisi myymään asuntoa lainan suuruisella hinnalla.

Siksipä takaaja nimensä aikoinaan paperiin laittoikin.

Itse en pysty laittamaan nimeäni kenenkään lainapaperiin. Ensinnäkin siksi, etten halua riskeerata lapselleni kartuttamaani omaisuutta (asuntoani), ja toisekseen siksi, että olisihan se sentään tosi veemäinen homma jos velallinen ei velkaansa hoitaisikaan.

Vierailija
22/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaneuvonta yksityisille

Oletko joutunut perinnän kohteeksi? Epäiletkö velkojan oikeutta saada maksua? Onko velka vahentunut? Katso kuinka sinä voit saada apua!

Meillä on erityisosaamista mm. pikavippien aiheuttamien velka-asioiden ratkaisuissa!

http://www.velkapuhelin.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla