Mistä ihmeestä on lähtenyt liikkeelle harhakäsitys, että C-kupin rinnat ovat isot?
Joku sääliö kehuskelee, että on uhkea jollain C-kupin rinnoillaan. Hah! On sit varmaan myös läski. Koska jos on hoikka, on ympärys pieni ja joku 70C on todella pienirintaisen koko.
Hoikalla vasta joku DD tai E alkaa olla suurehko.
Kommentit (37)
65C on todella pieni. Se kuppi on siis tilavuudeltaan hyvin pieni, mutta toki koska kroppakin on siro, niin ne rinnat näyttävät varmasti oikein hyviltä. Eivät ole ihan olemattomat, mutta pienet ne ovat. A-kuppi on lähes olemattomille rinnoille.
Uskokaa nyt :D
-se 65C/70C/70D
tissit. Koko on 65C/70C/70D mallista riippuen. Käytän halpisrintsikoita.
Imettäessä F-kuppi, ne oli isot.
liian isot kupit liiveissä. Minkäkokoiset rinnat sulla olisi, jos sulla olisi a-kuppi??? Lilliputit?
ne on oikeasti pienet. En ole sama vastaaja mutta rinnat samaa kokoluokkaa. Mä en esim. tarttisi rintsikoita välttämättä ollenkaan, tai siis voin ihan hyvin liikuskella ilman. Mutta onhan se tietty tukevampi olo niitten kanssa. Jos nämä näkee livenä niin ihan hyvin voi pitää a-kuppina, vaikka sen koon liivit onkin liian pienet. Kai se riippuu rinnan muodostakin, mulla ei ainakaan ole minkäänlaista tissivakoa.
on ISOT tissit. Koko on C75, joissakin harvoissa malleissa on D75. Olen tosi hoikka. Ja rinnat ovat isot.
liiviliikkeestä ja myyjäkin aina päivittelee, että on isot rinnat näin hoikalle naiselle.
ja kyllä nää ihan riittävän isot on mulle. Pienemmätkin sais olla, jotta löytäis rintaliivejä helpommin. Ennen lapsia käytin 70C kokoa. Silloin rinnat oli kyllä kiinteämmät. Ei mua kukaan ole pienirintaiseksi haukkunut, ei kyllä isoksikaan.
Ja mittaa on 152cm, joten kyllä nää ihan näyttävät on, jos on oikeanlainen vaatetus.
että noissa ruotsalaisissa vaateketjuissa on niin pienet alusvaatekoot (epäilemättä koska vielä loppuunsa kehittymättömät teinit ovat heille tärkeä kohderyhmä), ja monessa liivimallissa C on se suurin vaihtoehto.
Lisäksi ne koot ovat suhteessakin pieniä ns. tanttamerkkien mitoitukseen verrattuna. Itse käytän (kustannussyistä) jonkin verran Kappahlin kokoa 80E, enkä minä ole mitenkään erityisen isorintainen. Se mitoitus vain on niin pieni.
Change-liiveissä mulla on DD tai E, muissa C. Olenko iso- vai normaalirintainen?
75 E ja isot on! Vauvan pääkin kolme kertaa pienempi :))) En kyllä c kuppia pidä isona.. dd ja siitä ylöspäin on mun mielestä isot rinnat
se rinnanympäryys tissien kokoon vaikuta!!! rintaliivikokona esim. 80c ja 85 b vastaavat toisiaan Tai esim. 70b ja 75a!!! Jos rinnanympäryys on suurempi saattaa kuppikoko olla pienempi!!
riippuu kuule aivan kropan koosta ja mittasuhteista! Mä olen 155cm pitkä (lyhyt) ja erittäin hoikka, mulla on A-kuppi jonka kanssa näytän sopusuhtaiselta. Jos mulla olisi c-kupin rinnat, näyttäisin takuulla isorintaiselta. Puhu vain omasta puolestasi ap :D
se rinnanympäryys tissien kokoon vaikuta!!! rintaliivikokona esim. 80c ja 85 b vastaavat toisiaan Tai esim. 70b ja 75a!!! Jos rinnanympäryys on suurempi saattaa kuppikoko olla pienempi!!
mutta vertaapa joskus kaupassa liivejä 65 C ja 90C, jälkimmäisten kupit ovat miljoona kertaa suuremmat.
Rintaliiveissä on ns. rinnakkaiskoot, eli 80B ja 75C rintaliiveissä kuppikoko on sama.
Eli pähkinänkuoressa, sitä mukaa kun ympärysmitta kasvaa kasvaa myös se kupin "tilavuus".
Ja jos on esim. koon 80A, 80B, 80C ja 80D rintaliivit vierekkäin (samaa mallia siis) niin noissa kuppikoko menee tietenkin suuruusjärjestyksessä A pieni, D isoin.
Ja jos rinnalle otetaan 75C sen kuppikoko vastaa tuota 80B:tä, ja jos rinnalle otetaan 85A se vastaa tuota 80D:tä.
(TOKI eroja voi olla mallista ja merkistä riippuen, mutta noin se periaatteessa menee.)
Ja mitään varsinaisia vakiokokojahan ei ole, esim. H&M:n liivit ovat kokoa pienempiä mitä lapussa lukee, esim. 80C on muissa kaupoissa 80B.
Tuon takia iivejä ei koskaan saa ostaa sovimatta vain koon perusteella.
Ja myös malli vaikuttaa, osassa liivejä kuppi "tulee ylemmäs" vert. esim. balconette-malli jossa kuppi avoimempi ja rinnat näkyvät enemmän vaikka oikea koko olisikin.
Suurin virhe suomalaisilla on se, että ympärysmitta on liian iso ja kuppi liian pieni. Itsellä rinnat 80DD ja mistään selkä- tai hartiakivuista en kärsi, mutta osaankin ostaa istuvat liivit ;) Monesti esim. kaupungilla näkee naisia joilla esim. hihaton toppi ja liivien takaosa on jossain niskassa --> liian iso ympärysmitta.
Liivien pitää istua napakasti, ja kaikille ei sama (kuppi)malli istu hyvin --> moni ottaa isompaa että istuisi paremmin, vaikka ko. malli vaan ei sovi koska rintoja erilaisia (vert. se farkkumalli mikä istuu toisella kuin valettu on toisen päällä kamala ja epämukava)
on hirveästi koko eroja. Itsellä yleisten mittojen mukaan kokoni pitäisi olla 70c ja silti omistan 80a ja 85d kokoisia rintaliivejä.
liiviliikkeestä, jossa on yleensä aina hyvä ja asiantunteva myyjä - etenkin, jos nyt on yhtään isommat rinnat:-)! Myyjä arvioi kokosi suht oikein jo kun asiasi esität, vielä takki päällä. Ja minustakaan C ei ole iso, koska olin jo 12-vuotiaana sitä kokoa - sitten DD, E, F, G...joitakin vuosia sitten, kun olin hoikkimmillani, painoin 58 kg (urheilin paljon) ja rintsikat olivat kokoa C70, ajattelin, että nyt näytän normaalilta, kaikki oli sopusuhtaista;-D! Aina kun painoa tulee, pullahtavat rinnat ja näytän taas kauhean isolta yläpäästä - lantio ei kauheasti levene, ja reidet ja etenkin sääret pysyy hyvinkin hoikkina;-0!
Tai kuten joku jo sanoikin: mitä väliä, jos 90C on tilavuudeltaan isompi kuin 65C? Ympärysmittaa 90 ja 65 käyttävät henkilöt ovat sen verran eri kokoisia, että jos heidän rintaliivinsä olisivat samanvetoiset, 65:en rinnat näyttäisivät hemmetin paljon isommilta kuin 90-kokoisen.
Ei kai nyt kukaan herrajesta arvioi tissien kokoa tuijottamalla pelkkiä rintaliivien kuppeja? Eikö oleellisempaa ole, näyttävätkö ne isoilta törröttäessään siinä naisessa?
jSe, mikä näyttää isolta on suhteellista. Allekirjoittanut on esimerkiksi urheilut pienen ikänsä ja tuntee hyvin lähinnä urheilijanaisia. Kun on timmi (ei hoikka vaan hoikka&treenattu) rinnat ovat yleensä pienehköt, jolloin minun silmääni D on jo herrajesta-meloni, E-> jo jotain ihan käsittämätöntä. Ei se väärin ole, mutta iso se on.
Kiinostaisikin kuulla, paljonko on niitä B-kuppisia, joiden mielestä B on olematon ja paljonko niitä F-kuppisia, joille F on ihan jumalattoman iso. Ei varmaan ihan hirveän montaa. Eli ei kovin hedelmällinen keskustelu. Ne joilla on isot, pitävät niitä normaalin kokoisina ja ne, joilla on pienet, pitävät niitä normaalin kokoisina. Vedä nyt tästä sitten joku johtopäätös.
Vastaavasti useimmilla ei-treenaavilla naisille on minun silmääni puoliolematon ja vähän roikkuva peppu ja ryhdittömät reidet ja pohkeet. Eli pieni perse ja pienet jalat.
Ja vielä sille, joka puhui suomalaisnaisten keskikoosta: ilmoitettu keskikoko ei perustu siihen, mitä ostetaan, vaan siihen, mitä mitataan. Siinä ei siis ole "ostavat väärää kokoa" -virhemarginaalia. Jos oikein muistan, Suomi-neitojen keskikuppi on nyt C. Pari vuosikymmentä taaksepäin kun ihmiset olivat sirompia, se oli vielä B.
Tässä ketjussa esille tuotiin myydyin rintaliivikoko, mutta halusin vain tuoda esille tämänkin asian, koska varsinkin av:lla kokomittaukset kuitataan usein sillä, että naiset ostavat liian pientä kuppia, vaikka ovat oikeasti isompia. Tästä ei ole kyse. Keskikoko saadaan mittaamalla, ei kyselemällä liivien kokoa.
Ei mitenkään voi sanoa, että "greipin kokoinen", koska se on suhdeluku. Eri naisilla c-kuppi on siis eri kokoinen, joten hyvin hoikalla se saattaa olla isohko.
Suomalaisilla on varmaan keskimäärin isompi, ainakin katukuvasta päätellen.