Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisille on niin kamala loukkaus, jos joku ei halua asua täällä?

Vierailija
18.01.2011 |

Àina aloitetaan se itku suomalaisesta sosiaaliturvasta ja kouluista jne, jotka eivät ole enää lähelläkään sitä tasoa, millä niistä hehkutetaan. Jos sanoo, että Suomi on kylmä maa ja haluaa aurinkoa ja ystävällisiä ihmisiä, on kiittämätön paskiainen ja sossupummi. Miksi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se minua ärsyttää, että ihmiset jotka eivät ole koskaan muualla kuin Suomessa asuneet aina ovat suuna pä?2nä ensimmäisenä haukkumassa muita ulkomaita ja muka tietävät kuinka huonosti siellä muualla kaikki on. He tietävät asiat paljon paremmin kuin ne jotka ovat asuneet siellä vaikka 10 v ja ovat jo saaneet kuvan maan elämästä. Se että on käynyt tai muutaman kuukauden jossakin maasa vieraillut, ei todellakaan luo oikeaa kuvaa siitä miten jossakin maassa asiat oikeasti menee arjessa.

Sitten haetaan kärjistettyjä esimerkkejä ulkomailta, mutta ei verrata niitä sitten sellaiseen jossa itse voisi sillä asuessaan olla. Ei siis suhteuteta samoja oloja toisiinsa. Jos olisi vertailukohteet samat, erot eivät olisi ollenkaan niin isot jne.

Vierailija
22/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikka pitäisi Australiaa parempana asuttuaan siellä 20 v, niin sekin on vain mielipide, ei totuus. Vaikka joku Suomea parhaana pitävä muuttaisi myös toisaalle 20 vuodeksi, voisi hän silti pitää Suomea parhaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat ovat todellakin paremmin kuin missaan muualla. Kun argumentit loppuvat niin sitten vedotaan luonnonkauneuteen ja puhtaaseen ilmaan. Unohdetaan taysin vaikka Norjan vuonot tai Tahitin maisemat.

tod näk elät siinä harhaluulossa, että sinun nyk. kotimaasi olisi parempi kuin mikään muu. Jos Suomea ei saa pitää parempana kuin jotain muuta maata, niin ei myöskään toimi toisinpäin. Pitää siis sanoa, että kaikki maat ovat yhtä huonoja/hyviä.

mutta kun kaikki maat eivat todellakaan ole yhta huonoja/hyvia... Toki kaikissa maissa on seka huonoja etta hyvia puolia, mutta esim. meidan perheelle Belgia on paljon parempi maa elaa kuin Suomi. Se ei tietenkaan tarkoita sita, etta se valttamatta olisi sita jollekin toiselle perheelle...

Vierailija
24/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyväksyä, että jollakulla toisella on omansa.

Vierailija
25/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaapa nyt missä niitä ystävällisiä ihmisiä on?

Vierailija
26/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eipä vissiin muut kansat ole ehdottomasti sitä mieltä, että heidän maansa on paras..

Vierailija
27/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ainoastaan ne osat jotka poimittiin suomalaiseen mediaan?

Piti kirjoittaa valikoivaan mediaan.

Vierailija
28/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaapa nyt missä niitä ystävällisiä ihmisiä on?

Näissä kaikissa ainakin on. Suomalaiset ovat todella synkkää, ahdasmielistä ja katkeraa kansaa. Täällä vahingon ilo on paras ilo. Onneks muutan taas kohta pois.

Vierailija
29/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne en enää ikinä muuta.

Ehkä ne ystävälliset asuu Englannin landella?

Vierailija
30/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne en enää ikinä muuta.

Ehkä ne ystävälliset asuu Englannin landella?[/i

Vierailija
31/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas en törmää kovinkaan usein yrmeisiin ihmisiin täällä Suomessa. Ehkä se riippuu ihan siitä, miten itse kohtelee muita?

Vierailija
32/32 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toki kannattaa sitten muuttaa Suomesta pois. Ärsyttää se turha Suomen ja suomalaisten haukkuminen ja panettelu. Itse asun Etelä-Euroopassa ja olen ollut yllättynyt esim. siitä, ettei naapurit tervehdi tai ota katsekontaktia. Itse tervehdin aina, jos katsekontaktin saan. Eikös tällainen pitänyt olla vain umpimielisten suomalaisten metsäläiskäytöstä? Sekin oli yllättävää, kun kassajonossa jouduin jyrätyksi ostoskärryillä, eikä se paikallinen suinkaan sanonut anteeksi. Ihmiset on lopulta ihan sitä samaa, vaikka päälle päin esitettäisiin millaista teatteria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi