Mun äiti 60v,ei vieläkään osaa laittaa ruokaa.On akateeminen
"uraihminen" ja meillä syötiin AINA valmisruokia. Koulussa sain toki "normaalimpaa" ruokaa. Kotoa muutettuani jouduin opettelemaan kaiken ruuanlaiton, yksinkertaisemmatkin jutut itse. Opettiko teille äiti tai isä ruuanlaittoa?
Kommentit (7)
sama täällä, kaiken olen itse opetellut ja silti pidän ruuanlaitosta.
Meillä oli hoitaja kotona, kun olimme pieniä ja tämä laittoi ruuat. Vanhemmat olivat töissä.
jopa kirjoitti ruokajuttuja lehteen, mutta ei koskaan opettanut mua laittamaan ruokaa. En tosin pyytänytkään, se ei jotenkin tullut koskaan mieleen kun olin niin tottunut siihen että keittiö oli äidin valtakuntaa josta meidät lapset hätistettiin pois häiritsemästä.
Perin häneltä kyllä suuren kiinnostuksen ruokaan, mutta itse aikuisiällä vasta aloin opetella.
tavikset: lihakeitto, makkara- ja jauhelihakastike, valkokastike+silli, joskus kesällä kaalisoppa.
Itse olin ruoka-asioista kiinnostunut ja sain opetella kotona kyllä. Ohjeitten mukaan tein ja eka ammattinikin oli ruokaan liittyvä.
ei ruoanlaitto mikään välttämätön taito ole, ei suomessa nälkään kukaan kuole vaikka ei osais mitään laittaa
- ylläri ylläri - en äidin mielestä osannut tarpeeksi hyvin :D Opin minä muussin tekemään ja pannukahvin keittämään. Kaiken muun olen opetellut itse ja teen kyllä mitä vaan hirvenpaistista burgundinpataan.