Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lääkäri auttaa sitkessä hiivatulehduksessa`?

Vierailija
18.01.2011 |

Minulla on ollut hiivatulehdus kesästä saakka n. 1-2 krt. kuussa. Kerran olen saanut lääkäriltä reseptin suunkautta otettavasta kapselistä. Ne eivät auttaneet kunnolla. Voinko saada jonkun lääkekuurin vai onko lääkäriin menemisestä mitään hyötyä? Onko vaan kärsittävä ja laitettava apteekkiin kymppejä kuussa hiivavoiteisiin/kapseleihin jne.

t:Epätoivoinen!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, että sulle vois lääkäri määrätä sellaisen pidemmän kuurin niitä suun kautta otettavia lääkkeitä. Sitten samaan aikaan paikallishoito.

Kiinnittäisin myös huomiota ruokavalioon, sokerit ja valkoinen vilja vähemmälle. Lisää paljon happamia tuotteita, maustamaton jugu, greippiä jos tykkäät... Maitohappobakteeri käyttöön myös.

Vierailija
2/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se varmistettu, että ongelma tosiaan on hiivatulehdus?

Lääkityksen ohella ruokavaliosta sokerit pois, paljon hapanmaitotuotteita ja puolukkaa ja sitruunaa tilalle ja kaikki tiukat farkut yms sekä nailoniset alkkarit kaapinperälle. Puuvillaa ja väljyyttä tilalle, mieluiten hameita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain puuvillaisia alushousuja. Kaikkeni olen tehnyt (paitsi sokeria en ole jättänyt pois), että pääsisin vaivasta eroon...

Kannattaako mennä gynelle (maksaa liikaa) vai koittaa päästä työterveyteen (mikä on vaikeeta) tai mennä tk:n omalääkärille (mikä on myös lähes mahdotonta, koska olen töissä eri paikkakunnalla enkä ehdi virka-aikaan minnekään)? kyllä on hankalaa :(

ap

Vierailija
4/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kapseli suun kautta otettavaa lääkettä riittää. Valitettavasti en muista nimeä, kun siitä on jo yli 10 vuotta, kun minulla oli usein hiivatulehdus. Ihan turha tuhrata muiden hoitojen kanssa. Tulehdusten ehkäisyyn sitten nuo gefilukset sun muut. Kuka tahansa lääkäri osaa antaa reseptin siihen lääkkeeseen, hain sellaisen jopa vieraalla paikkakunnalla lääkäriaseman päivystyksestä.

Vierailija
5/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkän hiivalääkekuurin suun kautta. Tyypillisesti lääkettä otetaan kerran viikossa useamman kuukauden, esim. kolmen kuukauden ajan. Lisäksi pitää varmistaa, että kyseessä on hiivatulehdus, eli parasta olisi mennä lääkäriin juuri pahojen oireiden aikaan. Paastoverensokeri voi olla hyvä tarkistaa ja ruokavaliosta voisi kokeilla karsia sokerit minimiin. Yleensä partneria ei tarvitse hoitaa, ellei hänellä ole selviä oireita.

Vierailija
6/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaan niin kamalan vaikea päästä lääkäriin... kun en voi mennä tk:n kesken työpäivän kun työmatkaa on 50 km. Täytyy nyt kuitenkin varmasti mennä lääkäriin kun eihän tällaiseta tulehduskierteestä mitään tulee. Kiva kuulla, että voi saada pidempiaikaisen kuurin suun kautta. Tosiaan se yhden kerran kapseli ei minulla oikein auta.

ap

Vierailija
7/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voit varmaan saada reseptin myös käymättä vastaanotolla. Ainakin meidän lääkäri hoitaa asioita myös puhelinsoiton ja sähköpostiviestin perusteella. Ja soittaa reseptin vaikka suoraan apteekkiin.

Vierailija
8/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden mielestä hiivatulehdus ei välttämättä ole työterveysasia. Täytyy sitten mennä yksit. gynelle jos ei muuten pääse...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi