Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on taikinan alustaminen?

Vierailija
18.01.2011 |

Joo, en leivo usein :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä, voiko siinä kulhossa? Kauanko?

Kiitti. ap

Vierailija
2/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

FORMAT C:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulhossa tietty, taskuunko meinasit sen laittaa ja alkaa sitetn jumppaamaan? :D

Eikun sorry, tää nyt vaan on niin hauska.

Vaivaa siinä alussa muutaman minuutin ja sitten kohottamisen jälkeenkin sitä kuuluu veivata vähän aikaa ja sitten pellille tortut ja annetaan kohota liinan alla ja sitten vasta uuniin!

Vierailija
4/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulhossa tietty, taskuunko meinasit sen laittaa ja alkaa sitetn jumppaamaan? :D Eikun sorry, tää nyt vaan on niin hauska. Vaivaa siinä alussa muutaman minuutin ja sitten kohottamisen jälkeenkin sitä kuuluu veivata vähän aikaa ja sitten pellille tortut ja annetaan kohota liinan alla ja sitten vasta uuniin!

Onko alustamista se taikinan teko, kun siihen vielä lisätään aineksia (jauhoja ja rasvaa) VAI se, kun valmista ja noussutta taikinaa ennen leipomista vielä vaivataan?

Kumpi?

Vierailija
5/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan tosissani olen. ap

Vierailija
6/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taikinaa vaivataan tekovaiheessa eli siihen lisätään vielä jauhoja ja sulaa rasvaa.

Ja SE on sitten vaivaamista, kun taikinaa kohotuksen jälkeen vielä muokataan leivinalustalla. Jonka jälkeen siitä muovaillaan pullat, pitkot, leivät...

PS: ap, joo, siinä vaivatessa panet pöydälle hiukan jauhoja, ettei taikina tartu. Älä liikaa kuitenkaan jauhota, ettei taikina käy ylikuivaksi.

Vierailija
7/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin just senkin, että kuivahiivan määrä ei ole sama kuin tuorehiivalla....vähän mä oon hyvä :)

Vierailija
8/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin just senkin, että kuivahiivan määrä ei ole sama kuin tuorehiivalla....vähän mä oon hyvä :)

on oltava selvästi kuumaa, ei kädenlämpöistä. Muuten hiiva ei ala toimia. Ja panet sen hiivajauheen jauhojen joukossa taikinaan ;-)

Vierailija
9/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oltava selvästi kuumaa, ei kädenlämpöistä. Muuten hiiva ei ala toimia. Ja panet sen hiivajauheen jauhojen joukossa taikinaan ;-)

Mä tuun sit kertoo mitä noista tuli :) ap

Vierailija
10/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvin onnistua noinkin - kunhan se vesi on selvästi lämmintä, pitäis olla n. 42 -asteista.

Vierailija
11/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki aineet on lisätty. Ja kyllä, taikinan kohoamisen jälkeen alustamista voi tehdä pöydällä ilman kulhoa. Taikinaan tulee sitkoa kun alustetaan, leivän tai mitä hiivataikinasta teetkin rakenne on parempi kuin taikina on alustettu hyvin.

Vierailija
12/17 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis sämpylöitä ja voi että on hyvää, slurps. Tää mamma tykkää.

Vierailija
13/17 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... Mut jos taikina on vielä pelkkää nestettä ennen alustamista, nii eihän siinä sitte mitään voi ruveta vaivaamaan?

Vierailija
14/17 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaadat jauhot pöydälle ja teet keskelle kuopan johon kaadat nesteet ja rikot munat jos niitä luulet tarvitsevasi. Sitten vaan sotkemaan!

Vierailija
15/17 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se riivaaminen on ?

Vierailija
16/17 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
17/17 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulhossa tietty, taskuunko meinasit sen laittaa ja alkaa sitetn jumppaamaan? :D Eikun sorry, tää nyt vaan on niin hauska. Vaivaa siinä alussa muutaman minuutin ja sitten kohottamisen jälkeenkin sitä kuuluu veivata vähän aikaa ja sitten pellille tortut ja annetaan kohota liinan alla ja sitten vasta uuniin!

Onko alustamista se taikinan teko, kun siihen vielä lisätään aineksia (jauhoja ja rasvaa) VAI se, kun valmista ja noussutta taikinaa ennen leipomista vielä vaivataan?

Kumpi?

Veikkaisin tuota ensimmäistä vaihetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän