Hyvän ystävän mies yritti iskeä :-(
Minulla on pitkäaikainen, hyvä ystävä, jonka kanssa olemme läheisiä. Olen tutustunut aikoinaan tietysti myös hänen mieheensä.
Olen pitänyt miestäkin kaverinani. Jonkin verran olemme olleet tekemisissä ja puheissa myös kaksistaan.
Jossain vaiheessa tässä kävi niin, että tämä ystävän mies alkoi olla aikaisempaa ystävällinen. Toki hän oli ystävällinen ollut aina.
Mutta siis, halusi olla enemmän tekemisissä ja viettää aikaa sekä kaikki yhdessä että myös niin että hänen vaimonsa ei ole mukana
(Molemmissa perheissä on samanikäisiä lapsia, joten se oli sinänsä ihan luontevaa, kun asumme samalla alueella). En ajatellut tästä kuitenkaan mitään kummallista. Olin vain ihan iloinen, että seurani/seuramme kelpaa kavereille!
Lopulta kun oli jokin tilanne, jossa olimme tämän ystävän miehen kanssa kaksistaan, mies käyttäytyi ja puhui kovin flirttailevasti. Ei tehnyt mitään suoraa yritystä, Herra paratkoon! Mutta joka tapauksessa niin, että koin tilanteen ahdistavana. Olin pitänyt tätä miestä turvallisena kaverina.
En vastannut flirttiin enkä puheisiin enkä käytökseen, vaan menin lukkoon. En ollut uskoa tämän miehen käytöstä todeksi! Olin pettynyt. Ja miten mies saattoi olla niin typerä, että alkaa tehdä itseään tykö vaimonsa ystävälle?
Luonnollinen seuraus sitten oli, että tämän jälkeen, aina kun näin kyseisiä ystäviä niin että mies oli mukana, olin aika vaivautunut.
Se näkyi varmasti ulospäinkin. En pystynyt piilottamaan sitä. Tosi ikävää.
Kävipä sitten niin, että näiden ystävien yhteydenpito minuun alkoi vähentyä. ENää ei ollut aikaa nähdä. Oli kiireitä ja kaikkea.
Sanoin sitten jossain vaiheessa surullisena ystävättärelleni siitä, että emme ole pitkään aikaan enää nähneet, kyselin mistä tämä mahtoi oikeasti johtua. Kävi ilmi, että he olivat vähentäneet yhteydenpitoa minuun, koska en ollut iloinen ja hyvää seuraa!
Niinpä. En viitsinyt sanoa, että taisi mies olla myös noloissaan käytöksestään ja siitä että oli tullut torjutuksi. :-( Ja syystäkin.
Nyt ovat sitten välit olleet kylmänä.
En tietenkään voi kertoa tästä asiasta ystävättärelleni. Se rikkoisi todennäköisesti meidän välimme täysin. Tai sitten se rikkoisi heidän avioliittonsa.
Veikkaan, että pölkyllä olisi kuitenkin ystävyys. Ystävä on sen tyyppinen, että hän torjuisi TÄYSIN ajatuksen siitä että hänen aviomiehensä voisi tehdä näin, ja syyttäisi minua valehtelijaksi tai kuvittelijaksi.
Sydäntäni särkee, että tämä ystäväni luottaa sokeasti aviomieheensä, joka ei ehkä olekaan sen luottamuksen arvoinen. :-(
Kommentit (34)
olen kanssa huolissaan tuosta, että jos se voi tehdä noin perheystävälle, se voi tehdä noin kelle vaan. Ei moraalisia estoja.
parempi että vaimon silmät pysyvätkin suljettuna.
Miten tärkeää luulet että miehen uskollisuus on ystävättärelle. Mutta kai se useimmille on tärkeää.
En kertoisi. , luulen ma.
maniavaihe päällä. Maanisdepressiiviset miehet saattavat olla manian aikana melko seksuaalisesti latautuneita ja se on aika ikävää, jos toinen ei tiedä taustoja, niin voi tulla ylitulkintoja.
T. Muutamia ko. häiriöstä kärsiviä tavannut
Mitä väliä vaikka olisi maanisdepressiivinen ja maniavaihe päällä jolloin yrittänyt iskeä vaimon ystävää? Pointti on siinä että on yrittänyt iskeä vaimon ystävää...
Monesti "viestintuojat ammutaan" jos AP menee kertomaan ystävälleen. Mutta jos ei kerro ja ystävänsä saa tietää asiasta, ystävä todennäköisesti hermostuu silloinkin. Molempi pahempi.
Itse tuossa tilanteessa todennäköisesti en kertoisi ja kieltäisin ehdottomasti loppuun asti jos ystävä joskus tulisi kysymään onko mies yrittänyt. Sitten vaan pitäisi selvitä omantunnin kolkutuksista...
Ei ole maanis-depressiivinen tämä ystävän mies ;)
ap
Alkoi pelottaa! Onkohan se minun mieheni??
ei ole iloinen ja hyvää seuraa. Oikea ystävä halua nähdä vaikka toinen olisi masentunut ja tylsä. Silloinhan sitä ystävää kaipaakin. ELi en usko että tuo pariskunta muutenkaan oli kuin pinnallinen hyvänpäivän kaveri. Taitavat olla molemmat pintaliitäjiä ja voi olla että tärkeintä on että kulissit kunnossa.
ja ystäväsi mies yrittää iskeä jokaista vaimonsa ystävää vuorotellen.
Jos sinun miehesi yrittäisi iskeä ystävääsi, haluaisitko että ystävä kertoisi siitä sinulle?
Minä en osaa vastata. Toisaalta haluaisin, toisaalta en.
On aika törkeää, että ystävä hylätään, kun tämä ei ole iloinen eikä hyvää seuraa. Silloinhan juuri pitäisi kysyä, mikä on vialla ja voiko auttaa jne.
Tuo ystäväsi ei siis ole edes mikään oikea ystävä. Turhaan suret tuollaisen ystävyyden loppumista.
Muuten voisinkin antaa tämän koko asian olla.
Ystävä on sellainen että on helposti vaikutukselle altis. Luulen että hänen rakas miehensä on alkanut puhumaan tällaista näkökulmaa, ja ystävä sitten omaksunut sen. Haluavat "pitää yhtä", on enemmän kuin yleistä kiinteissä parisuhteissa.
ap
kerro ystävälle. Hän ei halua tietää.
Kyllä pöly laskeutuu aikanaan. Ole niinkuin mitään ei olisi tapahtunut
Pakko silti kysyä, että oletko avan varma, ettet ylireagoinut? Jotkut ihmiset ovat hirveän flirttejä ilman että varsinaisesti pyrkivät sillä mihinkään. Ja sanoit itse, ettei ystäväsi mies tehnyt ihan eksplisiittistä ehdottelua.
Vaan olisi sellainen flirttailu saanut minunkin oloni tosi tukalaksi, vaikka olisi ihan viattomaksi tarkoitettukin.
Taitaa ystäväsi mies olla parantumaton pettäjä!
Tiedän vastaavia tapauksia.
Aina torjuttu mies alkaa mollata ja puhua pahaa torjujasta ja haluaa estää ystävän kertomasta tästä seksi-tarjouksesta vaimolleen.
Mutta kun vaimon silmät aukeaa,niin hänkin näkee ukon harrastuksen.
Kyllä se totuus aina sieltä nousee!!