Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoiko Kela mulle vain minimiäippärahan ansiosidonnaisen sijaan!?

Vierailija
20.10.2005 |

Hei!

Tänään huomasin, että vanhempainraha oli putkahtanut tililleni ensimmäistä kertää. Tätä ennen olen saanut normaalia palkkaa työnantajaltani eli ekat 3 kk.

Mutta tilille tullut raha on vain 254,39¿!? Ansiosidonnaiseni on n. 1200 euroa.

Mitä on tapahtunut??

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjaudu sisään kelan asiointipalveluun pankkiavaimilla. Sieltä näet äitiysrahakauden maksupäivät ja summat

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160104104919IL?OpenDocument

Vierailija
22/25 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa 1200 äitiysrahaa, jos saat työnantajaltasi palkkaa. Ei Suomessa sentään niin pitkälle ole menty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain eka pätkän vain lyhyen ja " pikkuisen" rahaa, koska ne laskee jotenkin ne jaksot hassusti eli eka jakso ei välttämättä ole se 30 tai 25 päivää vaan joku 5 päivää (ainakin vuonna 2003 oli niin). Kannattaa tarkistaa siitä omasta päätöksestä tai soittaa kelaan.

Vierailija
24/25 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli palkallinen jakso loppui 2.12. ja sain vielä marraskuussa siis täyden palkan. joulukuun alussa tuli päiväraha vain 2-7.12. jaksolta ja täysipäivis vasta tammikuussa. Sitten taas toisesta päästä ne tulee takaisin.

Tarkasta ap vaan maksupäivät ja miltä ajalta milloinkin maksetaan! Siellä on selitys.

Vierailija
25/25 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin ja tarkistin lappusen. Mulle maksetaan ekassa jaksossa 8 päivää. Seuraavat rahat tulevat sitten kuukauden kuluttua. Kivaa!

Ongelma tässä on se, että äitiyspäiväraha näköjään maksetaan jotenkin takautuvasti eli tähän tulee todella pitkä tauko rahan tulossa, kun palkkani taas maksetaan pikemminkin etukäteen.

Noh, nyt kyselen selviytymisohjeita tuolta toisessa ketjussa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän