Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö täällä ollenkaan tosi korkeasti koulutettuja? Lääkäreitä, erikoislääkäreitä, juristeja tms.

Vierailija
20.10.2005 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Often members of an upper class do not have to work for a living, as they are supported by earned or inherited investments. Members of an upper class often have power over other people as employers or landlords. or sometimes as members of a government.

Vierailija:

http://www.reference.com/browse/wiki/Upper_class

Vierailija
22/34 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minkään sortin lääkäri pyöris täällä. Minä ainakin pistän kaikki lääkärit yläluokkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinhän se on, että me ihmiset liikaa tuijotetaan koulutuksia ja ammatteja, vaikka ne ei kerro välttämättä mitään sielun sivistyksestä. Vastasin tuolla aiemmin, että meitä on täälä 2 juristia, kun mies tuijotteli olan yli :) Itse olen kotiäiti, mies enemmänkin on urasuuntautunut ja jo jonkinlaisessa asemassa, mutta mitä siitä. Se ei ainakaan tee meitä onnellisemmiksi.

Vierailija
24/34 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan loistava viihdepalsta. Ei paljoa työhuolet paina, kun voi seurata " kiihkeitä väittelyitä reimateceistä" .

Vierailija:

että minkään sortin lääkäri pyöris täällä. Minä ainakin pistän kaikki lääkärit yläluokkaan!

Vierailija
25/34 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristihan on ihan " tavis-maisteri" , tekniikan tohtori taas akateemiselta oppiarvoltaan korkein mahdollinen. Erikoistuvasta lääkäristä en tiedä, mutta ainakin tavis-maisteri + opintoviikkoja reilusti lisää. 220 ov:tako?, korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
26/34 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lisensiaatit vielä tosi korkeasti koulutettuja ole, maistereista nyt puhumattakaan.

FM

Vierailija
27/34 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis väitöskirja " tekeillä"

Vierailija
28/34 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: erikoistuva lääkäri

Vierailija
29/34 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päälle opettajanpätevyys (35ov)

ja nyt innostuin tekemään toista tutkintoa (maisteri)

olenko palstan kriteerien mukaan korkeasti koulutettu? =)

Vierailija
30/34 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällä hetkellä johtotason tehtävissä. Katsos ap koulutus (korkia tai matala) ei korreloi työtehtäviäsi...

Vierailija
31/34 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä filosofian tohtori (fysiikka), mutta eipä sillä normaalielämässä ole yhtään mitään merkitystä. Itse en edes kerro satunnaisille tuttaville, jos ei suoraan kysytä, kun suhtautuminen muuttuu monilla niin oudoksi. Onko se sitten kateutta vai jotain herravihaa, ei voi ymmärtää. On niin rasittaavaa kuulla " oi, en minä vaan ymmärrä mitään fysiikasta ja en ikinä osaisi laskea tuollaisia juttuja." No hitto, siksihän minä olen opiskellut pienen ikäni, että osaisin. Ei se mistään taivaasta ole tipahtanut.

Ihan normaali ihminen minäkin (muuten ;) olen, yhden lapsen äiti, joka miettii paljonko jääkaappiin jäi maitoa ja että tarttis vaihtaa kukkiin mullat.

Vierailija
32/34 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä opintoviikkoja hurjat määrät ja tulossa on vielä lisää koko ajan, ois jo kiva valmistua joksikin mutta kun se opiskelukin on mukavaa.. Ja tuntuu et koko ajan tulee kaikkee mielenkiintoista.. Olenpa sitten joskus todella korkeasti koulutettu jos opintoviikot sen tekevät...

Vierailija
33/34 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks pelkän ammattikoulun käynyt ja täältä katsottuna kaikki teistä on korkeasti koulutettuja. Itsekkin haaveilin di:n tms. papereita, mut tuli elämänkoulu väliin. Lapsia on useampia jne. Enkä ole katunut valintaani.

Nostan hattua kaikille, jotka niitä tutkintoja ovat suorittaneet jne. Lähisuvussanikin on useita juristeja, lääkäreitä oikkiksen käyneitä, dippi-inssejä jne. Lähes kaikki ovat ns. hyviä, kivoja ja korvaamattomia tyyppejä eivätkä erotu ns. tavis joukosta, mut muutama sit on täältä ruohonjuuritasolta katsottuna p:n tärkeitä ja oikeesti...

Kyllä minusta saa ja pitääkin olla terveellä tavalla ylpeä saavutuksistaan.

Itse olen tyytyväinen kun saan olla lasteni kanssa kotona, eikä ole paineita, että ammattitaito kärsii. Onhan maailma avoin sit joskus jos siltä tuntuu kun lapset kasvat.

Vierailija
34/34 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on ison firman kakkosmies suomen päässä. Kyseessä on siis yritys, joka toimii useamman valtion alueella. Enempää en sano tällä foorumilla, muuten tunnistetaan.

Vanhempani ovat aina eläneet kuten tavikset, pieni, vanha omakotitalo monen mielestä " huonolla" alueella, ei rahoilla pröystäilyä tms, vaikka tiedänkin tuttava piiristä paljon huonommin ansaitsevia, jotka käyttävät kaiken aikansa siihen, että näytetään noille, että on " millä mällätä" , vaikkei oikeasti olisikaan. Myös meidät " lapset" on kasvatettu siinä valossa, että mammona on vain mammonaa, tärkeintä täällä on toiset ihmiset.

Koulutuksesta sen verran, että isäni on aivan tavallinen opistoinsinööri, sattunut vain olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Syy, miksi tällä asialla ei liikoja leveillä on se, että kaikki mitä mun vanhemmillani on, on hankittu omalla työllä, mitään ei oo saatu perintönä tms. Isäni on jopa suvun eka ylioppilas aikoinaan.

Elämänasenne taitaa teillä, hyvät av-mammat, olla ihan vääristynyt.

nim. perintöä odotellessa (oikeasti sillä ei oo mitään väliä, tuhlatkoon kaiken elinaikanaan, jos pystyvät)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan