Veroprosentin muuttaminen kesken vuoden
Kommentit (17)
Voit muuttaa vaikka 4 kertaa vuodessa... viidennestä kerrasta vasta saa sakot tai joutuu linnaan :D
Ja tulorajan. Onnistuuko. Tuleeko sanktioita?
Mitä sanktioita tarkoitat? Toki mätkyjä voi tulla, jos maksat veroja liian vähän.
Ja kysyin prosentin muutamisesta kesken vuoden jos tulot muuttuvat, niin sen pystyy muuttamaan.
Muutokset ovat jopa suotavia, mikäli prosentti ja tuloraja ovat ihan pielessä.
kannattaa käydä www.vero.fi sivulla.....
Ja tulorajan. Onnistuuko. Tuleeko sanktioita?
minkä verottaja on sanonut, niin se pitää! Aamen!
Voithan yrittää, mutta tod. näk. saat ainakin sakot ja yhyskuntapalvelua.
Se ON helppoa ja siellä on myös hyvät ohjeet. Onnistuu myös sosiaalietuuksien verokortille, eli esim. äitiyspvrahaa tai kotihoidotukea tai työttömyyskorvausta varten.
Netissä muuten voi hakemusluonnoksenkin tallentaa, eli sitä ei ole pakko tehdä kerralla valmiiksi ja lähettää. Pankkitunnuksilla onnistuu vero.fi -sivuilta.
Miksi tää on lieskaketju? :O
todella tule mitään selityksiä mieleen? Mieti nyt hetki!
Se ON helppoa ja siellä on myös hyvät ohjeet. Onnistuu myös sosiaalietuuksien verokortille, eli esim. äitiyspvrahaa tai kotihoidotukea tai työttömyyskorvausta varten. Netissä muuten voi hakemusluonnoksenkin tallentaa, eli sitä ei ole pakko tehdä kerralla valmiiksi ja lähettää. Pankkitunnuksilla onnistuu vero.fi -sivuilta.
antamaan kahta verokorttia, joissa sama % (kaksi työtä, kaksi korttia, pakko taas soittaa verottajalle ja pyytää ne erikseen)
Se ON helppoa ja siellä on myös hyvät ohjeet. Onnistuu myös sosiaalietuuksien verokortille, eli esim. äitiyspvrahaa tai kotihoidotukea tai työttömyyskorvausta varten. Netissä muuten voi hakemusluonnoksenkin tallentaa, eli sitä ei ole pakko tehdä kerralla valmiiksi ja lähettää. Pankkitunnuksilla onnistuu vero.fi -sivuilta.
antamaan kahta verokorttia, joissa sama % (kaksi työtä, kaksi korttia, pakko taas soittaa verottajalle ja pyytää ne erikseen)
Jos et itse voi kopioida työpaikallasi tai esim. kirjastossa, pyydä toisen työpaikkasi palkkaosastoa lähettämään sulle originaali ja pitämään kopio itsellään.
Skannerillakin voi kopioida kotioloissa, jos sellaisen sattuu omistamaan.
Ei kannata tehdä asioista liian vaikeita.
Kuinka ton netissä muutetun verokortin pystyy lähettämään palkanlaskijalle?? Täytyykö se tulostaa sieltä vai mitä hittoo??
Hermo pinnassa kirjoitti:
Kuinka ton netissä muutetun verokortin pystyy lähettämään palkanlaskijalle?? Täytyykö se tulostaa sieltä vai mitä hittoo??
Voit tilata kotiin tai lähettämällä suoraan palkanlaskijalle.
Ruksit siihen kohtaa, että lähettävät sen sulle kotiin. Toimitat sitten itse perille. Pystyy kyllä tulostaakin.
Joka kerta on veroprosentin nostamiseen riittänyt tasan sähköposti palkanlaskentaan, jossa kertoo mikä on uusi prosentti ja mistä lähtien.
Tulorajan nosto tai jos työpaikka vaihtuu välissä onkin sitten eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ruksit siihen kohtaa, että lähettävät sen sulle kotiin. Toimitat sitten itse perille. Pystyy kyllä tulostaakin.
Paitsi jos on kovin kiireellinen, laita palkanlaskijan osoite. Ei turhaan kierrä postissa ensin sinulle ja vasta sitten perille.
Räplää laskuria kunnes tulee hieman tutummaksi
Mä muutin mun verokorttia puhelinpalveussa, joka oli todella ystävällistä ja asiantuntevaa. Lähettivät uuden verokortin sähköisesti eläkelaitokseen ja paperikopion minulle suoraan kotiin. En olisi itse tekemässä hakemuksessa osannut ottaa kaikkia asioita huomioon. Suosittelen puhelimeen tarttumista!
ja tilaat uuden kortin. Voi sen tilata netissäkin, mutta mie aina soitan, koska en ymmärrä noista mitään. :D Parikin kertaa olen joutunut tilaamaan uuden kortin kesken vuoden. Tosi ystävällistä palvelua ollut langan päässä!