Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paikalla ketään raskaushepatoosista kärsinyttä?

Vierailija
18.01.2011 |

Tänään minulla on rv 38+4 ja kutinaa etenkin vatsassa ja käsivarsissa on ollut enemmän ja vähemmän jo joitain viikkoja enkä ole ollut sen kummemmin huolissani, olen ajatellut, että iho kuivuu ja venyy yms. Viime yönä alkoivat kuitenkin jalkapohjat kutista aivan armottomasti ja aamulla löysin netistä tietoa raskaushepatoosista.

Soittelin jo neuvolaan ja sain lähetteen labraan huomisaamuksi (tänään ei voi enää mennä, koska täytyy olla paastoarvot), tulokset saa torstaina. Minulla on jo kolme raskautta ja synnytystä takana eikä tällaista vaivaa (siis mitään kutinoita) ole aiemmin ollut. Nyt olo on aivan stressaantunut vauvan puolesta, luin, että kohtukuoleman riski hepatoosissa on 1% luokkaa. Ei auta kuin odottaa torstaihin.

Kyselisin asian kokeneilta, että käynnistettiinkö teillä synnytys raskaushepatoosin vuoksi? Miten ja kuinka usein sikiön tilaa tarkkailtiin? Minulla on synnytyssairaalaan tunnin ajomatka, joten en voi ainakaan useampaa kertaa päivässä siellä käydä, tuskin päivittäinkään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jäin saman tien osastolle käynnistettäväksi kun maksa-arvot oli koholla.

Vierailija
2/6 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen kohdalla olin koko päivän synnytyshuoneessa tippa kädessä laskettuna päivänä eikä synnytys vaan käynnistynyt, laimeita supistuksia eikä mitään sen kummempaa. Viikon päästä hän sitten syntyi ihan itsekseen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni puolitoista viikkoa prenalla ennenkuin syntyi. Ja siellä oli toinenkin vastaavassa tilanteessa, meillä molemmilla sitten lopputuloksena sektio. Se toinen oli lisäksi jo useamman lapsen äiti, eli sekään ei näyttäisi vaikuttavan asiaan. Mulla esikoinen. Yksi tuttu kävi viikon käynnistettävänä ja sinä aikana maksa-arvot saatiin lääkittyä niin alas, että lopulta luovuttiin käynnistyksestä ja odotettiin että synnytys käynnistyy itsekseen.

Toki on myös paljon tarinoita, joissa synntytys on lähtenyt käyntiin heti. Mutta kannattaa varautua henkisesti siihen että jos täysin epäkypsästä lähdetään, saattaa kestääääääääääääää

Vierailija
4/6 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa nyt maksa-arvot olisivat normaalit. En haluaisi maata osastolla viikkotolkulla erossa jo näistä olemassa olevista lapsista.

Vierailija
5/6 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa nyt maksa-arvot olisivat normaalit. En haluaisi maata osastolla viikkotolkulla erossa jo näistä olemassa olevista lapsista.

käynnistyy nopeastikin.

Vierailija
6/6 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin raskaushepatoosi rv 18. Sain lääkitystä ja raskautta seurattiin tarkasti, labra ja ultra 1x vko. Synnytys käynnistettiin lopulta rv 39 ja olin jo todella väsynyt olemaan raskaana ja huolestunut. Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin ja supistukset alkoivat noin 3 tuntia käynnistyksestä.