Nykyaikana ei saa kyllä töitä mistään!!!
Luojan kiitos minulla on työpaikka, mutta olen hakenut lisätyötä.
Moniin moniin kymmeniin ellei satoihin paikkoihin lähttänyt vuosien varrella netin kautta hakemuksia, käynyt paikalla, soitellut jne.
Pariin haastatteluun olen päässyt, mutta ei muuta.
Ja hakemani työt ovat olleet tyyliin muutama tunti viikossa siivoustyötä, pari iltaa viikossa kaupassa jne.
Oikein kauhistuttaa, kun haluaisin vaihtaa kokonaan alaa, mutta miten se ikinä tulisi onnistumaan, kun ei edes noista onnistu saamaan missä nimenomaan on haettu jotain kakkostyön tekijää enkä kelpaa mihinkään!
Ja olen siis ihan normaali työssäkävijä, fiksu, siisti, kohtelias jne.
Kommentit (10)
ei saa ottaa. Työnantajat mielellään ottaisivat mutta nytkin sanottiin että kevät on jo suunniteltu valmiiksi. Ainoa sitten jos sinne tulee särkymää. Ilkeää edes toivoa että tulisi niin saisi jalkaa oven rakoon.
No jaksan vielä toivoa.
töitä on niin paljon kun ehtii tehdä, eli alakohtaistahan tuo on..
töitä on niin paljon kun ehtii tehdä, eli alakohtaistahan tuo on..
valitettavasti sitä ei aina voi ennustaa, millä alalla tulee olemaan töitä. Varmasti tulevaisuudessa hoitoalalla on ihan liikaa porukkaa, kun nyt kaikki kouluttautuu alalle. Aiemminhan oli hirveä pula it- osaajista ja nykysin niitä ei tarvitakaan.
Väliin naurattaa nämä mene töihin - käskijät.
Semmoseksi on mennyt, ettei työtä ole kaikille halukkaille.
yleensä näissä on ollut, että kokemusta 0-1v.
Ja minulla on kokemusta hiukan siivoojan hommista, mutta kaupasta ei.
AP
Kauppaan on yllättävänkin vaikea päästä (ilman suhteita), ja ottavat mielellään opiskelijoita.
Mutta pitää olla alle 25v Sinkku ei lapsia, merkonimi,insinööri,profesori ja mielummin jo 10v työkokemus :) Välillä koomista katsoa lehdistäkin työpaikka ilmoituksia miten paljon vaatimuksia on ja palkka 1700e kk......
Vaikka hakee kaikkea, mitä pystyisi edes jotenkin tekemään (siis en esim. sairaanhoitajan töitä, kun ei ole alan koulutusta, mutta muuten kaikkea), niin mitään ei kuulu. Joskus harvoin pääsee haastatteluun, mutta yleensä todetaan aina kun soittaa perään, että se paikka on jo täytetty.