Surkea äänieristys, mitä voi tehdä?
Talossamme on tosi huono äänieristys sivuttaissuunnassa. Seinän läpi kuuluu tavallinen puhe, aivastukset, lautasten kilinä syötäessä,...
Minua alkaa todella rasittaa tämä. Ensinnäkin joutuu itse olemaan kuin huopatossutehtaalla, ettei häiritsisi naapureita, eikä ole myöskään mukavaa, että naapurit kuulevat meidän keskustelumme. Toiseksi, on aika rasittavaa kuunnella naapurista kuuluvia ääniä: vauvan itkua, keskustelua (kuuluu kiusallisen hyvin), parisuhderiitoja jne.
Asumme 50-luvulla rakennetussa tiilitalossa. Onkohan tällaiseen mitään mahdollisuutta tehdä lisäeristyksiä? Kokemusta?
Kommentit (22)
Kannattaa vaan itse muuttaa pois parempi äänieristykselliseen taloon. Itse myös asunut kanan paska seinä kerrostalossa kyllä oli kamalaa. Melkein aina jotain ääntä ja ääni vielä semmoista että se kuului kun samassa asunossa olisi ollut ei ollut kivaa. Muutin äkkiä pois juuri tuo puhe kuului myös todella hyvin viereisistä asunnoista. Kuului puhe ei siitä selvää saanut. Mutta ei se kivaa ollut kuunella jonkun muun ääntä usein omassa kodissa. Ylhäältä myös kaikki kuului alhaalta ei onneksi niinkään. Mutta ihan kauheita taloja itsekkin tein virheen ja muutin tämmöiseen vähän ajan päästä alkoi kunnolla vituttamasn ja lähdin hyvin nopeasti.
vituttaako? niin minuakin.