Oletko väärässä ammatissa mutta jo niin "vanha" ettet jaksa opiskella uutta alaa?
Moni hoito-alalla väsyy ja huomaa ettei ala sovi.
Kommentit (6)
Itse valmistuin uuteen ammattiin 44-vuotiaana, luokkamme vanhin oli 54.
Ja kyllä kannatti!
onneksi en aikoinaan lähtenyt opiskelemaan nimenomaan hoito- tai opetusalaa! Kaverit ihan burniksessa jo 4-kymppisinä
Asuntolainaa on niin paljon, ettei ole varaa heittäytyä takaisin opiskelijaksi. Opetusalalla olen ja tällä hetkelläkin sairaslomalla...
kovasti pitämälleni, mutta niin marginaaliselle alalle, että työtilanne suuria kaupunkeja lukuunottamatta on huono. Ekan äitiysloman aikaan muutettiin pienemmälle paikkakunnalle miehen työn perässä ja nyt tulevaisuus näyttää mun töiden osalta tosi synkältä. Näin hoitovapaalla ollessa oon alkanu miettiä uuden alan opiskelua, mutta 3 pientä lasta ja asuntolaina pistää miettimään... Vaikka parempihan se olis opiskella muutama vuosi ja saada töitä, kuin että jäädä työttömäksi. Kun vaan tietäis mille alalle lähtis...
ja teen 2-vuorotyötä. Päivätyössä olin aiemmin ja siihen tahdon takaisin. Eniten väsyttää iltavuoron perään olevat aamutyöt.
pettyy työhönsä ja lähinnä työn määrään. Siihen, että vain pitkä kesäloma pelastaa burn outilta, kun silloin edes jotenkin palautuu kouluvuodesta.