Lue keskustelun säännöt.
Kaksi pientä lasta, ihan megarassaavaaaaa
17.01.2011 |
Mä olen ihan sika uupunut kahden pienen lapsen kotiäitinä. Poika 2 v ja vauva 5kk. Päivässä ei siis sekunttiakaan saa olla omissa ajatuksissaan; koko ajan jompikumpi tarvii jotain tai sitten leikitään tms. Eihän tässä kerkee ees kunnolla siivoomaan, kun saa koko ajan noukkia leluja joka paikasta ja pyykit, tiskit ja ruoanlaitto vie jo koko päivän. Pitäisi ehtiä joskus lattiat pestä puhumattakaan pienistä keskeneräisistä remonteista siellä täällä. Voi hyvänen aika, en mitenkään tiennyt, että tää voi olla näin työllistävää ja rasittavaa... Oh my god..
Kommentit (22)
Ja en ota Mitään stressiä siivouksista :) Siivoan kun kerkiän.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Toiset senkun nukkuvat läpi yön. Ja toiset heräilevät niin, että heikottaa. Toiset viihtyvät itsekseen vähän aikaa, eivät ole kovin eroahdistuneita jne. Ja toiset sitten taas eivät ole hetkeäkään yksin, tai isommat hetkeäkään paikallaan.
Samoin puolison ja muun tukiverkon apu vaikuttaa omaan jaksamiseen.
Itse sairastuin masennukseen kuopuksen vauva-aikana. Meillä rakennettiin taloa, ja miestä ei paljon kotona näkynyt. Yöt olivat rikkonaisia, heräiltiin 5-10 kertaa yössä. Olin vaan niiiin väsynyt, omaa aikaa oli ehkä kerran kuussa. Olisi pitänyt palkata ulkopuolinen hoitaja, että olisin päässyt edes lenkille.
Mutta onneksi tuo aika on takana ja muksut nyt jo omatoimisia ja leikkivät paljon keskenään.