Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnyttäneet joilla rh- ja jotka saitte piikin

Vierailija
17.01.2011 |

synnytyksen jälkeen; miten seuraavia raskauksia seurattiin? Otettiinko verikokeet toisessakin raskaudessa? Minulla siis rh- ja sain rokotteen synnytyksen jälkeen. Nyt uudestaan raskaana rv 30 eikä neuvola ole puhunut mitään verikokeista eikä niitä ole otettu. Nyt vasta hoksasin että kuuluisko se asiaan vaikka rokotteen on saanutkin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 27 viikkoa ja toinen koe otettiin pari viikkoa sitten. Neuvolan kuuluisi huolehtia lähetteistä.

Vierailija
2/7 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso neuvolakortista, sinne ne on merkitty (ekalle sivulle muistaakseni).

Ja se pistos ei kyllä mitään suojele. Vaikka olen saanut aina pistoksen synnytyksen jälkeen niin silti vikassa raskaudessa alkoi muodostumaan vasta-aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä ei lue Rh- vasta-ainetestiä, niin vaadi sitä,hoitovirhe, jos sitä ei ole otettu.

Vierailija
4/7 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on testattu seuraavissa raskauksissa. Vaadi ihmeessä, että testataan.

Vierailija
5/7 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa verikokeet on otettu kerran raskausaikana (neuvolakortin mukaan) ja sen jälkeen synnärillä. Tähän toiseen neuvolakorttiin ei ole merkitty veriryhmätietoja ollenkaan. Mut toisaalta, neuvolassa unohdettiin noi alkuraskauden verikokeet (enkä minäkään niitä muistanut, joten vähän omakin moka, pitäis kai näistä muistaa itsekin huolehtia) joten ne otettiin vasta pari viikkoa sitten. Ehkäpä tämä asia tulee esille seuraavassa neuvolassa muutenkin, ja jos ei tule niin muistutan.

ap.

Vierailija
6/7 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan seuraavissa raskauksissa se suurempi riskikin.

Joka raskaudessa otetaan ne 3 seurantanäytettä ja tarvittaessa vielä useammin.

Jos teillä muutenkin unohtunut kokeita, niin kannattaisi jo harkita palautteen antamista neuvolatädin esimiehelle. On todennäköisesti unohdellut muidenkin kohdalla asioita.

Vierailija
7/7 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkarilla unohtuu aika usein asioita kyllä, unohtui edellisessäkin raskaudessa mut silloin otin itse asioista selvää ja huolehdin niistä. Nyt on jäänyt omalta kohdaltani tämä huolehtiminen ja olen vaan käynyt normaalisti neuvolassa - vaikka toisessa raskaudessahan sitä pitäis jo muistaa automaattisesti kaikki seurannat. No, ensi kerralla voidaan sitten keskustella tästä ja muista unohtuneista asioista, ja miettiä onko tässä vielä jotain muuta muistettavaa.