Ihanaa! Tulossa taas entistä helteisempi kesä!!
Kommentit (38)
Meillä Asta iski viime vuonna tontin mäsäksi, onneksi ei voi mennä enempää.
Mulle menee +32 vielä siedettävän piikkiin, mutta ei enää yli sen ilman ilmastointia.
vilukissana nautin erityisesti viime kesän lämmöstä.
Pitääkin heti mennä naapurille selittämään, että 'nyt pitää nauttia kun kerrankin on hyvät ilmatä, ja jatkaa sitä samaa niin kauan kuin pakkasia riittää.
Ei muuten, mutta v***ttaa jo valmiiksi kun tämä rouva tulee aina kaikista pahimpina hellepäivinä selittäämään, että 'nyt pitää nauttia'. ..kun itse kärsin kuumuuden aiheuttamasta pahoinvoinnista ja huimauksesta.
Antaisi edes minun rauhassa tykätä kylmästä kelistä.
Mutta kyllä mulle riittäisi vähäisempikin lämpö. Joku 25-26 astetta on ihan optimi.
millä tasolla tuo journalismi taas lepää.
Siispä alkukesällä reissulle Islantiin ja loppu kesä nautitaan saaristoelämästä huvilassa meren rannalla!
Onneksi opettajilla on pitkä kesäloma!
viime kesä oli tuskaa
ja nyt olen tän kesän raskaana.
yhyyyy. :(
onneksi on vielä talvi ja todennäköisesti tuo 'uutinen' ei tule toteutumaan :D
Mä en kestä...!
Viime kesä oli yhtä tuskaa. Ei ollut mitään paikkaa, jossa olisi viilentynyt edes hetkeksi (paitsi jos kävi kaupassa...)
Meillä kerrostalossa oli n. 30 astetta lämmintä yötäpäivää monta viikkoa putkeen. Nukkumisesta ei tullut mitään, hiki valui ja olo oli tuskainen, vaikka kuinka teki kaiken itsensä viilentämisen eteen. Istuin päivät märissä vaatteissa tuulettimen vieressä mutta hirveää oli silti. Öisin nukuin (sen mitä pystyi melulta ja kovalta alustalta) parvekkeella teltassa.
Saakohan kerrostaloon asentaa ilmalämpöpumpun..?
olematonta. Julkisissa liikennevälineissäkin tuntui olevan pyörtymispisteessä kuumuuden takia ja vaatteet hikisenä oli huono olo. Meilläkin Asta-myrsky osui suoraan mökkitontillemme, kamalat tuhot.
En siis todellakaan toivo enää vastaavaa hellekesää.
Koko kesä hoitovapaalla ja olisi ihana nauttia taas kuumasta hellekesästä! Mä niin rakastan lämpöä.
voisi nauttiakin. Viime kesänä viimeisilläni raskaana +32ºC ei oikein tuntunut mukavalta...
Mut toivotaan, että helteet alkaa vasta sitten kun olen jo synnyttänyt.
Pahimmat helteet ovat yleensä heinäkuussa, eli voit olla onnekas ja hoivailla jo vauvaa kun kuumuus iskee kunnolla. Mulla oli LA viime kesänä heinäkuun lopulla ja vauva syntyi rv 41+0... Siinä oli olemista!
Mäkin olin viimeisilläni raskaana viime kesän, vauva syntyi elokuussa. Esikoinenkin syntyi hellekesän jälkeen elokuussa. Kummatkin rv 42... Musta se oli ihanaa olla pelkissä bikineissä koko kesä! Ja hellemekoissa ison vatsan kanssa. Eikä mulla ollut turvotuksia tms. kummassakaan raskaudessa.
Ymmärrän, että kaikilla ei mene näin. Haluan vain tuoda toisenkin puolen esiin, eli kaikki eivät kärsi helteistä raskaana(kaan) ollessaan. Sitä paitsi mun mielestä se on monin verroin mukavampaa, kun vauva on helteillä vatsassa. Vastasyntyneen vauvan kanssa kotona se ainakin on tuskaa. Ei oikein pääse rannalle bikineissä vilvoittelemaan ja hormonit jo itsessään nostavat hien pintaan ilman helleaaltoakin. Ja vauva ei vatsassa helteistä kärsi, synnyttyään voi tilanne olla toinen. Ja ainakin meillä oli synnärillä kummallakin kertaa about 40 astetta lämmintä.
Miettikää te helteistä kärsineet toi sama helvetti turkki päällä. Ja siellä tarhassa katon alla on vielä kaiken lisäksi kuumenpaa kuin ympäristössä.
Viime kesänä olin viimesilläni raskaana, ja meni vielä sen 2 viikkoa yli lasketun. Nyt voi nauttia vielä enemmän helteistä ilman masua :D Alkaisipa kesä aikasin ja loppuis myöhään.
Tää kruunas mun päivän, kiitos Ap!
Onneksi jo silloin, ei tarvitse koko kesää kökkiä mahapystyssä kuten kuopuksen aikaan.
ettei tule kovia helteitä, viime kesä oli tuskaa niin töissä kuin lomallakin, mökilläkin piti nukkua pesuhuoneen lattialla että olis vähän vilpoisempi, silti hiki valui...Kaupungissa piti olla tuuletin vieressä, eipä auttanut. On raskas hengittää helteellä.
Mikäs siinä asuessa okt:ssa.
Mutta niitä voi ahdistaa, jotka haluaa liikkua enemmänkin kuin auton ja ulko-oven väliä. Viikkojen nyhjötys neljän seinän sisällä ei todellakaan innosta.
Ja te jotka hihkutte että ihanaa ku synnytän just ennen helteitä. Hahaa milläs pidätte sen pikkuvauvan viileänä??? Ei ollu helppo löyhytellä hikipäässä 2vko:sta vauvaa ku olis tehny mieli jäädä kauppaan asumaan.
Päivän paras uutinen! Just eilen manasin tätä paskaa jäätävää talvea ja lunta....
Pahimmat helteet ovat yleensä heinäkuussa, eli voit olla onnekas ja hoivailla jo vauvaa kun kuumuus iskee kunnolla.
Mulla oli LA viime kesänä heinäkuun lopulla ja vauva syntyi rv 41+0... Siinä oli olemista!