Äitini on päiväkodissa töissä, eikä jaksa nähdä vapaa-ajalla lapsenlapsiaan
Onko muilla tällaista tilannetta? Äitini on päiväkodissa töissä, ja on kuitenkin jo iältään lähellä eläkeikää. Pitää kyllä paljon meidän lapsista, mutta olen huomannut, ettei oikein jaksa tai viitsi nähdä heitä vapaa-aikanaan. Käymme mummolassa ehkä n. 3-4 krt kuukaudessa. En ole viitsinyt monestikaan pyytää hoitoapua, koska kuitenkin töissäkin hoitaa lapsia.
Kommentit (27)
paitsi, että mummi on töissä opettajana ala-asteella. Ihan väsyksissä töiden jälkeen ja kaipaa hiljaisuutta, kun kokopäivän on koulussa kuunnellut kovaa mölyä.
sitten kun alkavat itse tarvitsemaan apua voi hyvällä omalla tunnolla sanoa, ettei jaksa ehdi yms.
sitten kun alkavat itse tarvitsemaan apua voi hyvällä omalla tunnolla sanoa, ettei jaksa ehdi yms.
Kauhea isoäiti, kun raskaassa työssä lähellä eläkeikää sinnittelevänä ei joka viikonloppu halua viettää aikaa lastenlasten kanssa. Oma äitini on myös LTO ja todellakin ymmärrän kuinka raskasta hänen työnsä on omaani verrattuna. Vapaa-ajan ylellisyyttä on jo se, jos saa viettää aikaa hiljaisuudessa. Mutta eihän sellaista omien lasten tarvitse ymmärtää vaan pakottaa mummo tekohymy kasvoilla vastaanottamaan lastenlapset kylään, vaikka olisi kuinka uupunut työviikosta.
sittenhänb nämä mummot ymmärtävät varsin hyvin, että raskaiden työpäivien/viikkojen jälkeen haluaa levätä ja olla rauhassa oman perheen kanssa
...mutta älä huoli. Lapsesi kasvavat ja kun äitisi eläköityy, hän luultavasti alkaa antaa aikaa lapsenlapsilleen, koska rakastaa lapsia.
Pikkulapsivuodet ovat vanhemmille rankkoja ilman apua, mutta lapset ja isovanhemmat hyötyvät ja iloitsevat toisistaan vuosikymmeniä.
Itse juuri tuosta syystä valinnut toteuttavani omaa ammattia muun kohderyhmän kanssa kuin lapset, jotta voimia ja intoa riittäisi omille lapsille. Säilyy ns tuoreus ja se aito into. Uskon kans et eläkkeelle jäännin jälkeen varmaan jaksaa erilailla :)