Kaveri luulee, että perii miehensä samalla tavalla kuin minäkin
Olemme siis molemmat naimisissa. Minä olen mennyt maistraatissa naimisiin, joten olen Suomen lakien mukaan naimisissa ja saan siksi periä mieheni, jos hän kuolee. Kaveri luulee, että kirkossa vihkiminen on rinnasteinen maistraattivihkimykseen. Miten saan taottua oikean tiedon kaverin päähän? Hän ihan todella luulee, että tuo ev.lut. kirkon vihkiminen oikeuttaa perimään miehensä.
Kommentit (24)
missä sinun maistraattivihkimisesi, joten molemmat peritte miehenne ihan yhtä lailla. Sinä tässä olet nyt väärässä.
Tiedänhän toki, että maistraattivihkiminen on virallisempi.
missä sinun maistraattivihkimisesi, joten molemmat peritte miehenne ihan yhtä lailla. Sinä tässä olet nyt väärässä.
Vain lapsettomat avioparit perivät toisensa.
Vain lapsettomat avioparit perivät toisensa.
jälkeen mennä vielä maistraatissa naimisiin? rupesi pelottamaan?
Varaa heti maanantaina aika maistraatista.
Täällä on myös niitä jotka voivat ottaa tosissaan.
JOS jotakuta nyt pelottaa vihkimyksensä, niin turhaa varata maistraattiaikaa, soittakaa vaikka johonkin kirkkoherranvirastoon, juristille, maistraattiin... Tai laittakaa kysymys jollekin nettijuristille.
Kirkkovihkimys ja maistraattivihkimys ovat juridisesti samanarvoiset ja aviopareja tulee molemmista.
Toivottavasti kukaan ei epäillyt tätä oikeasti?
nauruhymiöitä. Olen ihan tosissani huolissani kaveristani. Voisitteko kertoa keinoja, joilla saan hänet ymmärtämään tilanteen vakavuuden?
ap
omia työpaikkojaan. Mutta eihän uskonnollista seremoniaa voi verrata lailliseen vihkimiseen!
Täällä on myös niitä jotka voivat ottaa tosissaan.
JOS jotakuta nyt pelottaa vihkimyksensä, niin turhaa varata maistraattiaikaa, soittakaa vaikka johonkin kirkkoherranvirastoon, juristille, maistraattiin... Tai laittakaa kysymys jollekin nettijuristille.
Kirkkovihkimys ja maistraattivihkimys ovat juridisesti samanarvoiset ja aviopareja tulee molemmista.
Toivottavasti kukaan ei epäillyt tätä oikeasti?
nauruhymiöitä. Olen ihan tosissani huolissani kaveristani. Voisitteko kertoa keinoja, joilla saan hänet ymmärtämään tilanteen vakavuuden?
ap
Otsikon perusteella kuvittelin että kaveris on avoliitossa. Sitten ajattelin että ok,ehkä se onkin siunattu avioliittoon jossain sellasessa uskontokunnassa jolla ei ole vihkioikeutta. Mutta siis EV.LUT.!! Todellakin olet itse ihan hakoteillä. Ev.lut. kirkon vihkiminen on tasan yhtä virallinen ja oikea kuin maistraattivihkiminen.
Ja,mikäli avioparilla on lapsia,lapset perivät. Ei puoliso.
perivät paitsi omansa myös kaverinsa miehet.
perivät paitsi omansa myös kaverinsa miehet.
Mun muslimimies luulee perivänsä mut jos kuolen tapaturmaisesti. Jos kuolen luonnollisen kuoleman niin hänen perheensä kuulemma periii minut :) En ole viitsinyt kertoa hänelle, että eri uskontoa tunnustuva mies ei voi periä evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuulumatonta naista.
Impi Jakohaara
Ja,mikäli avioparilla on lapsia,lapset perivät. Ei puoliso.
"Puole puolisolle, toinen puolisko jaetaan lapsille"
Puoliso EI peri, jos on lapsia. Puoliso voi varallisuuden perusteella saada tasinkoa, mutta EI peri. Vain rintaperilliset perii. Mutta jos on testamentti, jossa leslestä tehdään perillinen, niin sitten on eri juttu.
saavat puolet yhteisestä omaisuudesta, toinen puoli menee lapsille.
Kumpikohan teistä on pihalla kuin lintulauta!?