Nyt kun vanhoillislestaadiolaisuus on pinnalla
pedifiiliakohun myötä, tuli mieleeni tapaus, jolloin olin itse 15-vuotias.
En itse ollut silloin enään vl, vaan nuoren ihmisen kapinalla kapinoin tätä liikettä vastaan. Kuitenkin sattui niin, että riitaannuin vanhemman siskoni kanssa, joka oli vl. Tämän riidan tuoksinassa äitini viilsi puukolla minua kasvoihin. Lähdin sinä hetkenä kotoa toiselle paikkakunnalle, enkä pitänyt kotiini mitään yhteyttä. Myöhemmin välini äitiini on palanneet tyydyttäväksi. Kuitenkaan äitini ei koskaan ole pyytänyt anteeksi tekoaan, ei puhunut asiasta mitään. Kun yritin asiasta kysyä, vastaus oli että hän on jo sopinut asian.
Kuitenkin olen miettinyt asiaa, kun olen saanut omia lapsia. Miten joku voi tehdä noin lapselleen, saatika jatkaa elämäänsä, niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?
Kommentit (3)
asiasta, koska onhan hän jo pyytänyt synnit anteeksi, eikä asiasta sen jälkeen puhuta. Olen siis yrittänyt puhua hänen kanssaan asiasta, muttaa tyrmää keskustelun heti alkuunsa.
Tuo sun äitishän on ihan hullu. Saiko mitään tuomiota siitä.
Rikokset on kärsittävä. Tällä ei ole mitään tekemistä vanhoillislestadiolaisuuden kanssa. Missään ei opeteta näin.
asiasta, koska onhan hän jo pyytänyt synnit anteeksi, eikä asiasta sen jälkeen puhuta. Olen siis yrittänyt puhua hänen kanssaan asiasta, muttaa tyrmää keskustelun heti alkuunsa.
Pystyisitkö vielä puhumaan äitisi kanssa asiasta ja kertomaan että se vaivaa sinua, ja että haluaisit anteeksipyynnön (vai mitä sitten haluatkaan)?