Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi söpömpi, pikkutytöllä otsatukka vai ei?

Vierailija
15.01.2011 |

On mulla mietinnät, mutta funtsin kasvattaako parivuotiaalta otsis pois vai tasoittaako taas sitä. Ja miten sen saisi kasvatettua sujuvasti..

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsiksen pois kasvattaminen kestää tosi pitkään. Sillä aikaa tukka hampsottaa epäsiististi naamalla. Kaikki kun eivät suostu niitä pinnejä ja pantoja pitään.

Vierailija
2/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin kohta 3v tytön ostatukkaa kasvattaa pois, mutta ei pitänyt pinniä tai pantaa päässä kuin pienen hetken ja muun ajan ylipitkä ostatukka roikkui rumasti ja häiritsi silmiäkin.

Nyt on sitten siisti otsatukka, ja tytön ilme selkiintyi kerralla nätiksi. Sopii mielestäni hyvin just pienelle tytölle, mutta kunhan kasvaa vähän ja antaa pitää pinniä hiuksissa niin sitten varmaan kasvatamme pitkät hiukset.

Ei pienten tyttöjen tarvitse näyttää kuin valtaväestön ihannemallilta pitkine otsahiuksineen, antaa pikkutyttöjen olla söpöissä otshiuksissaan, edes sen pari vuotta :)

Ainakin omassa lapsuudessani lähes kaikilla tytöillä oli otsahiukset, itsekin kasvatin ostatukan poist vasta yli 10v vanhana.. Olipa joillain ostatukassa permiskin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun puolitoistavuotiaalla on otsatukka. Eipä oikein ollut vaihtoehtoja kun ei mitkään pinnit pysy päässä kun lapsi repii ne pois. Ja jos ei olis leikattu otsista niin tukka olis koko ajan silmillä. Minusta se ei kyllä mitenkään rumalta näytä, päinvastoin.

Vierailija
4/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan halua harmikseen minkäänlaisia pinnejä. Miksi kiusata lasta.

Vierailija
5/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi mitenkään tukka ilman otsista.

Vierailija
6/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on korkeaotsainen. Mutta otsiksen kanssa näyttää söpölle ja sydänkasvoiselle. Nuoremmalle taas sopii hiukset pois otsalta.

Vierailija
7/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla tytöllä oli otsatukka. Mutta näin jälkikäteen ku oon kuvia kattonu ni ihan hirveen näkönen. Näyttää possulta vaikka ei tosiaan mikään lihava ollu. Nyt sitte viisastuneena tälle toiselle tytölle on annettu hiukset kasvaa kerralla pitkiksi, ei vielä kertaakaan mistään leikattu, kohta 3v. Ja on älyttömän sievä. Ja ku tiesin ettei monet tytöt annan pinnejä tai mitään muutakaan päässä pitää, ni tälle aloin opettaan heti pienenä, kuhan vaan hiuksiin pystyi laittamaan ni kaikennäkösiä pinnejä ja pompuloita. Niinpä hän antaa nyt olla kaiken mitä vaan laittaa, ja jopa itse sanoo että hiukset kiusaa tyttöä, jos hiukset meinaa naamalle tulla, ni siis itekin huolehtii että pitää kiinni laittaa ne.

Vierailija
8/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos valitsee otsiksen niin ei sellasta pottamallia.. otsis voi olla esim vino tai muuten "trendikäs" , koska vaikka ne on lapsia, ei niitten silti tarvi näyttää tolloilta.

Vierailija
9/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei otsista. Katsoin vasta telkkarista italialaista lastenlaulukilpailua, siellä ehkä 3lla 30stä oli otsis, lopuilla söpöt letit ja kokopitkä tukka.

Miksi suomalaiset äidit leikkaa tuon otsiksen, joka saa lapsen näyttämään ihan hevoselta??

Mulla oli lapsena otsis ja inhosin sitä. Kasvata heti pois se lapseltasi, ennen kun hiukset muuttuu jäykemmiksi, ja niitä ei niin vaan taivutella taaksepäin. Miksi edes olet alkanut leikkaamaan?

Pinnillä tai pienellä renksulla sivuun, sitten kun tarpeeksi pitkä, voi sipaista taakse ponnarille. Helppoa, helpompaa kuin se ainainen etutukan leikkaaminen.

Vierailija
10/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveen näkösiä, tyttöparat. En keksi niihin mitään muuta syytä kuin että äiti pääsee helpommalla hiusten kanssa.

Pitkät hiukset on tytöllä ihanat, niitä pitää vaan äidin jaksaa ja ehtiä hoitaa ja laittaa.

Esikoisella on otsis, mutta keskimmäisellä ei, koska hänellä on sitkeä pyörre keskellä "otsatukkaa". Hän ei suostu käyttämään pinnejä, itsepäinen kun on, joten tukka roikkuu yleensä naamalla.

Kuopukselle ei ollut tarkoitus leikata otsista, mutta hän hoitikin homman ihan itse ;) Leikkasin sitten siistin otsiksen, joka sopiikin tytölle todella hyvin. Ja muuten on pitkät hiukset puoliselkään.

Vierailija
11/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hyvä jos pystyy laittamaan pinniä jo alle 1 vuotiaalle, että on jo paksua tukkaa, mutta meidän neitille kun vasta reilu 2v alkoi tukka kunnolla kasvaa, niin ei siihen sitten voinut mitään pinnejä alkaa opettamaan kun ei anna pitää niitä.

Vierailija
12/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on lapsia. Pääasia, ettei tukka häiritse näkökykyä. Ja sitäpaitsi otsis on muotia!

Vierailija
13/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paksuhiuksiselle tytölle sopi 2 v iässä erinomaisesti otsatukka, tottakai kampaajalla kauniisti leikattu eikä äidin itse nyrhimä. Jotkut tytöt näyttää törpöiltä otsatukan kanssa.

Jos on ohuthiuksinen 2 v niin siisti polkkatukka on paljon kauniimpi kuin tasapitkä ohuenohut liehuletti.

Vierailija
14/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkät hiukset jäävät nukkuessa selän alle ja se sattuu kääntyessä, ja leikeissä kaikkiin väleihin, koneisiin ja toisten lasten alle. Ja taas sattuu. Leteissä, palimkoissa my. jää osa hiuksista kireämmälle kannattelemaan muuta tukkaa, ja taas sattuu.

Pieni ei ole mikään muotinukke eikä vielä naittamisiässä.

Ei kidutukselle, otsatukka on ainoa lapselle asiallinen, miellyttävä vaihtoehto.

Vierailija
15/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kesällä menevät koko ajan silmien eteen, välillä silkiinkin tai silmäripsiin, ja lapsi tuskastuu siihen.

Otsatukalla lapsi voi leikkiä ilman KAUNEUSIHANTEIDEN TUOMAA TUSKAA.

Pitäisikö lasten olla vielä piikkareissa ja topeissakin?

Vierailija
16/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 4 v asti. Mutta heti kun suostui käyttämään alettiin kasvattaa otsista pois. Nyt puolen vuoden jälkeen yltää korvien taakse.

Minulla on ollut kaksi kertaa elämässäni otsis ja kummallakin kertaa kadutti ihan hirveästi, aloin heti kasvattamaan pois...

Vierailija
17/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnit ovat saaneet olla rauhassa, hiuspannat ja pampulat myös. Pitkä tukka ollut alle vuoden vanhasta. Nyt tyttö on 3 v, hiukset tasapitkät yli puoleen selkään asti. Letitän yleensä otsatukan ranskalaiselle letille jolloin se pysyy hyvin sivussa. Öisin tukka on kahdella letillä ettei se takkuunnu. Kauniit hiukset, upeiksi kaikkialla kehutut. Ei ole tukka juuttunut minnekään kiinni tai kipua lapselle aiheuttanut.

Vierailija
18/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnit ovat saaneet olla rauhassa, hiuspannat ja pampulat myös. Pitkä tukka ollut alle vuoden vanhasta. Nyt tyttö on 3 v, hiukset tasapitkät yli puoleen selkään asti. Letitän yleensä otsatukan ranskalaiselle letille jolloin se pysyy hyvin sivussa. Öisin tukka on kahdella letillä ettei se takkuunnu. Kauniit hiukset, upeiksi kaikkialla kehutut. Ei ole tukka juuttunut minnekään kiinni tai kipua lapselle aiheuttanut.

Kyllä pieni lapsikin tietää kun näyttää nätiltä, ja haluaa myös olla nätti. Meillä tytöllä paksu ja pitkä tukka ollut aina, nyt yltää niskaan ponnarille. Itse jo opettelee harjaamista, ikää alle 2,5 v. Pitkät vaaleat hiukset kuin enkelillä.

Liikaa näkee niitä otsatukkaisia takkupäitä.

Vierailija
19/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset vetää kaikkia pitkähiuksisia letistä ja riepottaa. Siinähän opiivat pitkän tukan autuuden.

Vierailija
20/41 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsatukka tosi hyvin ja sellainen tosi lyhyt tekee pikkutytön söpön näköiseksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän