Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseekohan mun nyt lähteä päivytykseen tikattavaksi??

Vierailija
15.01.2011 |

Kävi sitten niin kivasti että tiputin painavan ja mittaamattoman arvokkaan (perintöä mummoltani) kristallikulhon lattialle ja siitä sitten aukesi ukkovarpaani.

Ukkovarpaasta hieman ylöspäin kunnon ventti, n.2cm mittainen ja verta tuli paljon.

Putsasin sen, laitoin laastarin ja tarrakangasta kiedoin ympärille, sanoivat terveysneuvonnasta että 1cm mittainen JA syvä=tikattavaksi.

Minä en tiedä onko tuo syvä, en tohdi sitä repiä "auki" ja siinä on verta sen ventin muotoisesti eli viiruna.

Olen lasten kanssa kaksin, mies laskettelureissulla, naapurit lietsussa, isovanhempia ei ole jne joten muksut jäis sitten kaksin tai ottaisin sairaalapäivystykseen mukaan..autoakaan ei ole käytössä.

Jäykkäkouristusrokote on voimassa.

Itkettää ihan helvetisti tuon kulhonkin kohtalo:((

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se enää vuoda eikä edes tihkuta verta mutta en ole myöskään voinut tsekata haavan syvyyttä kun siinä on sitä verta sen viirun mutoisesti päällä.

En uskalla taivuttaa varvasta ja välttelen sen kastelua, puhdistanut olen yön jäljiltä steriilillä suihkeella ja nyt annan olla sen ilman käärettä jotta saa "ilmaa".

Mietin vain töissä oloa, kenkien pukemista, riisumista yms jota riittää ainakin 4x/pvässä eli töihin mennessä, siellä 2x ulkoillessa lasten kanssa, kotiin tullessa jne.

Ja muutaman vkon päästä etelänmatka joten ainakin silloin sen olisi hyvä olla umpeutunut "satavarmasti".

ap

Vierailija
2/15 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos siitä ei nyt tuu enää kunnolla edes verta, niin joko paranee itsestään, tai jos tuntuu, niin käyt tosiaan sitten työterveydessä. Puhtaana kannattaa pitää. Kyllä se sitten kuntoon saadaan : ).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää käydä tikkauttamassa. Mä oon mennyt tosi herkästi omista ja lasten haavoista ja aina on tikattu. Mulla pääsääntö on se, että jos näkyy ns. rasvaa tai muuta kudosta niin sitten mennään.

Itsellä lapsena ei tikattu yhtä haavaa kädestä ja siinä on erittäin ruma arpi.

Vierailija
4/15 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siinä on sitä verta hyytyneenä vaikka olenkin käynyt suihkussa ja tuon haavan putsannut tuolla suihkeella.

En ole tohtinut hangata sitä enkä yhtään venyttää auki.

Täysin kuiva se ei näköjään ole, ollut nyt pari tuntia ilman suojaa ja hieman siitä tihkuu verta yhdestä kohtaa.

ap

Vierailija
5/15 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässä olevaa venttiä joka tuli kun toissavuonna eräänä yönä näin vauhdikasta unta että tipuin sängyltä ja iskin takaraivoni yöpöydän alakulmaan.

Saattui ihan s**tanasti ja verta tuli, lähdimme päivistykseen ja tulos kudosliimaa vaan hoitsu laittoi.

ap

Vierailija
6/15 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai että ne katoavat kun sinulla ei enää ole niitä tavaroita...

Tämän opin Himohamstraajista :)

Vierailija
7/15 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuo itkuksi meni silti.

ap

Vierailija
8/15 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin vakavalta kuulosta

Vierailija
9/15 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain aika pahan näköinen ja verta tuli tod paljon ja äsken kurkkasin sitä katsoakseni onko syvä vai ei niin alkoi hetimmiten tihkuttamaan uutta verta.

Yritän nyt ainakin käydä pesulla ja sitten tsekata näkyiskö sitä haavan syvyyttä, jos nyt uskallan antaa sne kastua:/

ap

Vierailija
10/15 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi mennä turhaan kuin jättää menemättä ja huomata myöhemmin et olis pitäny.

Lapset mukaan ja taksilla päivystykseen, hop, hop.

MUISTATHAN ET SULLA ON AINOASTAAN NELJÄ TUNTIA AIKAA SIITÄ KUN HAAVERI SATTUI!!!

Vierailija
11/15 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tiakttvaksi tai se saattaa olla auki vielä keväälläkin. Kun varvas on jalkineessa on todella hankala parantumaan. Turha nyt kärvistellä ja miettiä kotona.

Vierailija
12/15 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut 6h:sta ja mihis sekin perustuu?

Vierailija
13/15 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liimaisivat vaan.Varmasti paranee ilman sitäkin ihan hyvin

Vierailija
14/15 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä sellaisessa paikassa, että liikkuu (kävellessä) ja hankautuu (kengäss) että ei takuulla parane ilman tikkausta. Saatat jopa saada jonkun lastan ja kyynärsauvan kaupantkijäiseksi...

Vierailija
15/15 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varvasta alkoi särkemään jokin aika sitten.

No, itsepähän kärsin mahdollisen tyhmyyteni seuraukset, en vain tod nähnyt asiaa sen väärtiksi että rahtaan itseni ja lapseni 15km päähän taksilla odottamaan ties miten pitkäksi aikaa (peijaksessa saa tunnetusti odotella oli sitten syöpä tai lapsi or what ever.

Raahaudun sitten vaikka työterveyteen ma jos siltä vaikuttaa.

Tuota mummoltani jo 50v sitten käytössä ollutta kristallikulhoa itken kyllä, miten se suht paksu ja painava astia menikin niin päreiksi:´(

ap