Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*heinähatut viikkoon 23*

02.06.2008 |

tulkaahan kaikki kirjottamaan taas kuulumisia! :)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon onnea Eppuliinille:)

Miekin käyn täällä edelleen lukemassa kuulumisia vaikka tyttö syntyi jo kk sitte. Edelleen kyllä ollaan sairaalassa harjoittelemassa syömistä. Kohta pitäisi päästä kotiin:)

Näippä ja Tiitiäinen

Vierailija
22/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa maailmaan pienelle ruususuulle. :)

myLove, mulla oli edellinen synnytys sellainen, että ambulanssilla piti lähteä keskellä yötä ja ottaa poika (3 v.) mukaan. Ei siitä hänelle mitään traumoja jäänyt, tosin meillä mummo oli jo sairaalassa häntä vastassa. Kyllä moneen otteeseen sitä selitti ja kävi läpi myöhemmin, mutta enemmän sellaisella isoveljen ylpeydellä. Lanssikuski antoi tilaa pojalle etupenkillä, ja poika sai painaa pillit soimaan ja valot päälle. Sitten halusi taakse pitämään äitiä kädestä kiinni ettei "äitiä pelota". Älä siis siitä huolehdi, tärkeintä on, että pääset vauvan kanssa ajoissa osaaviin käsiin! Vaihtoehtonahan on se perätilan syöksysynnytys kotona ilman kahta lääkäriä ja kätilöä, mikä on taatusti paljon hankalampaa ja stressaavampaa kaikille. Jaksamista ja toivoa, kuulostaa siltä, että hyvin se menee! Ja jos lupaavat suth helppoa perätilasynnytystä, niin luulempa sen olevan teille molemmille mukavampi vaihtoehto kuin sektio.

Mä en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Paikat on auki ja jatkuvasti supistelee, välillä kovastikin ja tiheästi. Samalla vieressä seisoo nuo 100 muuttolaatikkoa, ja pitäisi vain malttaa levätä. Ottaa hieman aivoon. Hissukseen olen kyllä aina jalkeilla ollessa jotain pakkaillut...

Chili

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kaikki on mennyt suht. hyvin. :) Mullakin ekassa synnytyksessä heitti vauvan painoarvio: piti tulla MAX. 3,5-kiloinen, mutta tulikin lähes 4-kiloinen. :/

Turvotuksesta: Nyt kun tuli lämpimät kelit, niin kyllä on alkanut turvottamaan. Ei tekis mieli mennä ulos kun tuntuu niin inhalta toi turvotus sormissa. :D

Supistuksista vielä: Mä oon aivan varma, että supistukset on jo tehneet jotain kohdunsuulla. Edellisen odotuksen aikana nimittäin oli vain muutama täysin kivuton supistus ja jo ne sai kohdunsuuta auki ja pehmenemään + lyhentymään. Eli nyt kun on ollut välillä jomotustakin ja supistuksia joka päivä, niin varmaan on jo jotain tapahtunut. Ens viikollahan sen näkee, kun on neuvolalääkäri.

mylove77: toivotaan, että synnytys menee hyvin. Hyvä, että vauva ei ainakaan ole kovin iso, se varmaan jo helpottaa synnytystä.

Mullakin oli vauva yhtenä päivänä poikittain mahassa ja kyllä tuntui ihnottavilta potkut. Onneksi kääntyi pois siitä asennosta, mutta en nyt tiedä menikö takaisin raivotarjontaan vai onko väärin päin... oon niin huono sanomaan. :D

Anne rv 34

Vierailija
24/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vähiin käy ennen kuin loppuu. Tosin olisin valmis lähtemään synnyttämään tältä istumalta. Ajattelinkin toiveikkaasti tänään pakata sairaalakassin, jos vaikka sille tulisi jo pikkuhiljaa käyttöä :D No, onpahan sitten ainakin valmiina, vaikka menisi odotus pari viikkoa ylikin.

Huomenna olisi taasen neuvola ja viikon päästä synnytystapa-arvio. Meillä myös on vauva perätilassa ja jotenkin mulla on paha epäilys, että sektioon mennään tämänkin vauvan kanssa. Olen kyllä esittänyt toiveen alatiesynnytyksestä, mutta katsotaan nyt sitten.

Täällä kanssa on havaittavissa kuumien kelien tuomaa turvotusta. Eniten turpoaa sormet ja nilkat. Ei kylläkään mitenkään kauheasti, mutta vähän kuiteskin.

Tänään olisi vuorossa pyykinpesurumbaa, jälleen. Pakko myöntää, että ei voisi oikeastaan vähempää kiinnostaa, mutta tehtävä sekin on,

Iloista päivää kaikille heinämammoille.

Marju

Vierailija
25/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi äiti ilmoittautuu perätilassa viihtyvän vauvan kantajaksi. Tai en tiä onko perätilassa vai poikittain tällä hetkellä, mutta pää ei ainakaan ole alaspäin. Huomenna on aika äitiyspolille, jossa tehdään suunnitelmat. Mun lapset on olleet nelikiloisia, joten semmosta en kyllä peppu edellä lähtisi synnyttämään. Mutta en kyllä haluaisi sektiotakaan näin viimeisen kanssa, kun kaikki muutkin oon saanu alakautta synnyttää. Mä pelkään eniten sitä, että haava ei parane kunnolla, kun vielä "mätäkuu" alkaa. No huomenna oon varmaan paljon viisaampi asian suhteen.

Vauvan kamppeita oon tämän viikon aikaan laittanut paikoilleen. Ihmeen varhain mun aikataululla, mutta kun ajattelin, että jos vaikka koittavat kääntää vauvaa ja se sattuisi lähteä syntymään. Onpahan nyt sitten vaatteet kaapeissa ja sänky odottamassa pikkuista.

_äippä_ rv 36+1

Vierailija
26/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että olette päässeet jo kotiin ja kaikki sujui hyvin.. Onnea kovasti!!!

Nyt se tosiaan alkaa itselläkin olemaan aika lähellä.. Mitään synnytykseen viittaavaa ei kyllä ole ollu havaittavissa. Supistuksia tulee, mutta vaan rasitukessa tai autossa ja viime viikkoiset menkkajuilimisetkin on hävinneet.. Sen sijaan nivuset ja häpyluu on ihan sika kipeet. Käveleminen saattuu niin kuin joku tuikkis puukolla alapäähän, eikä illalla sängyssä makaaminenkaan tuntunut helpottavan..

Sokerit ei meinaa pysyä kohallaan ja siksipä tiistaina äitipolilla lääkäri nosti iltainsuliinin annostusta. Nyt on siitä asti ollu arvot kohallaan.. Ja toivottavasti pysyy. Vauvan painoarvio oli 3,4kg eli ois kahdessa viikossa kasvanu 700g. Tuntuu aika suurelta kasvulta.. Mut jotenkin mä en osaa luottaa tuohon arvioon, koska oon kuullu näitä juttuja, et painoarvio on ollu yli neljän kilon ja vauva onkin ollu kolmekiloinen.. Meen kuitenkin ens viikon perjantaina taas kontrolliin äitipolille ja pääsen taas ultraan. Ja sitten vielä kuulema ainakin rv38 ois sellainen loppuraskauden arviointi.. Joten äitipoli tulee kyllä hyvin tutuksi ennen synnytystä.

Nyt taidan ottaa jonkun kirjan mukaani ja mennä takapihalla istuskelemaan ja nauttimaan auringosta..

-Saikku rv36+1-

Vierailija
27/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne, kun Annemarialla.

Esikoista odottaessa ei ollut supparin supparia ja kuitenkin yliaikaiskontrollissa kaulaa jäljellä 1,5cm ja kohdun suu 2cm auki.

No nyt supistelee koko ajan ja viime päivinä supistukset ovat tuntuneet vatsan lisäksi myös kohdun suulla. Soitin sitten asiasta eilen neuvolaan ja pääisnkin lääkäriin lähes samantien, kun äitiysneuvolan läkäri oli päivystämässä tk:ssa.

Mutta, ei olleet supistukset mitään tehneet. Neuvolakortiin kirjoitti, että kiinteä ja kaulaa jäljellä 3cm, mulle sanoi että on enemmän kiinteä kun pehmeä.

Hyvillä mielin voin siis jatka pihahommia, joita on ihan sikana!!! Mullahan on aikaa vielä 8 vkoa laskettuun, että voisi vauveli vielä vatsassa pysyä joitain viikkoja. Ajattelinkin jo silloin alussa, että olis varmaan pitänyt alkaa kirjoitella tuolla elokuisissa, kun esikoinen on syntynyt 2vko yliaikaisena ja silloinkin käynnistettiin. Varmaan sitten yksikseni täällä kirjoittelen, kun kuun vaihde koittaa =o)

Mutta nyt kun esikoinen nukkuu, taidan lähteä tuonne pihalle vähän mönkimään, ainakin pari puskan juurta kitkemään =o)

mam80

Vierailija
28/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut kovasti mielessä. Onnea pienokaisesta!

Täällä ollaan vielä hyvinkin kokonaisena, vaikka supistuksia tulee päivittäin säännöllisesti. Eilen kävin Naistenklinikalla päivystyksessä, ja samalla vauvasta annettiin uusi painoarvio, joka oli nyt 2650g. Edellisestä mittauksesta oli kulunut 11 päivää, joten vauveli olisi sen mukaan kasvanut 650g tuossa ajassa! Jos nuo mittaukset pitävät yhtään paikkaansa, niin meille syntyy 5 kiloinen poika heinäkuussa :). No, ehkä kasvu laantuu loppua kohden.

Häpyliitos on täälläkin niin kipeänä, ettei kävelystä tule oikein mitään ja sängyssäkin kyljen vaihto tekee välillä tiukkaa. Eilen ultrassa selvisi, että vauvan pää on ihan alhaalla ja takaraivo on juuri häpyluun kohdalla eli eipä ihme, että juilii.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

Milja ja vaavi 33+

Vierailija
29/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin niitä heinähattuja rupeaa syntymään,nyt jo kaksi neitiä maailmassa,näipän ja eppuliinin :)

Näköjään heinäkuiset meinaa tulla useampikin pylly edellä maailmaan! Meijän vaavi edelleen poikittain,16.6 tosiaan neuvola ja sitten mieitään mitä tehdään jos ei vauva ole kääntynyt. Mahdollisesti yrittävät kääntää jos ultrassa näyttää siltä että sen voi tehdä....

Hyviä vointeja kaikille ja saa nähdä kenen vaavi syntyy seuraavaksi :)

paitaressu rv 33+5

p.s kai tässä tosissaan pitäisi kohta se pinnasänky kasata ja sairaalakassi laittaa valmiiksi...

Vierailija
30/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt loppua kohden alan jo kirjoittelemaankin täällä, kun vihdoinkin äitiysloma alkoi :) Lueskellut olen aina silloin tällöin, mutt kirjoittelu on jäänyt, kun ei ole tavallaan ollut mitään ihmeempää. Raskaus on edennyt aika samalla kaavalla kuin esikoisestakin. Itse asiassa aika hauskan samalla lailla ovat kasvaneet niin oma paino, kuin sf-mittakin, tähän asti ainakin... Tänään nimittäin olin neuvolassa (rv 34+0) ja sf-mitta oli kasvanut 2 vko 2 pv ajassa 3,5 cm!!! Ja nyt sf-mitta siis jo 33,5!! Kuulostaako hurjalta?!? Millaisia sf-mittoja muilla on?

Esikoisesta ollut 1 cm vähemmän tässä vaiheessa, eli nyt käyrä hieman pomppasi ylöspäin - on jo yläkäyrällä/sen yläpuolella. Aiemmin kulkenut keski-ja yläkäyrän välissä.

Itselleni oli tullut painoa myös nyt 875 g viikossa (viime aikoina ennen tätä vain vähän). Kaikkiaan nyt tullut n. 10 kg.

Pääsin pikaiseen käymään lääkärilläkin, ja onneksi mitään kummempaa ei ole kohdunsuulla vielä tapahtunut supisteluista huolimatta. Kanavaa jäljellä ja kiinni oli, rastin laittoi kiinteän ja pehmeän rajamaille, mutta esikoisesta on ollut siinä jo silloin rv 28 lääkärikäynnillä. Eli sen puoleen ensi viikon Helsingin reissu on ihan ok.

Mutta huh, huh, millainen jättivauva mahtaa olla tulossa...? Lääkäri on vasta juhannuksen jälkeen, eli 36+4. Saas nähdä pysyykö vauveli masussa siihen asti... No... jos ei pysy, niin sitt ei varmaan niin iso olekkaan. Mutt jos sinnittelee laskettuun aikaan asti, niin... Mutta sitä kannattaa murehtia vasta sitt lääkärikäynnin jälkeen. Täytyy sitt vaan vaatia käynnistystä aiemmin, jos näyttää ett oikein iso vauva tulossa.

Onnea Eppuliinille!!!

Palailen taas toiste, nyt laitan tän viestin liikkeelle, ennen kuin kone tilttaa...

T: Peggy-75 rv 34+0

Vierailija
31/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipu ja pojat

Vierailija
32/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas niitä unettomia öitä, ääh. En yksinkertaisesti vaan saa unta, enkä viitsiny pyöriä enää sängyssäkään, että edes mies saa nukuttua. Nyt on paikatkin ihan mukavasti jumissa, että unettomuus voi johtua siitäkin.. sain tänään puhistettua loput yheksän marjapensasta ja yhen kukkapenkin vielä lisäksi. Huh huh. Vielä pitäis parille kukkapenkille tehä jotakin, toinen niistä saa lähteä kokonaan ja toiseen vaihan uuet kukat.

Oon tässä miettiny, että uskaltaisinko lähteä jonnekin mökille pariksi yöksi viikon päästä perjantaina. Ois niin mukava päästä rentoutumaan. Minä voisin maata auringossa ja mies vois vaikka kalastella :) Kotona en oikein osaa rentoutua, kun tuntuu että pitäis koko ajan tehä jotakin.

Joku kyseli sf-mitasta, mulla oli rv 30+1 33cm. Tämän hetkistä tilannetta en tiiä, viikon päästä ois seuraava neuvola. Maanantaina meen tutustumaan synnytyssairaalaan, harmi kun mies on just maanantain ja tiistain työreissussa niin ei pääse mukaan. Juhannusviikolla mulla ois samaisessa sairaalassa äitipolikäynti, että toivottavasti mies pääsis sitte mukaan.

Maanantaina käytiin ostamassa turvakaukalo. Kaikki muut on nyt valmiina, paitsi sänkyä ei olla vielä haettu.

Pakko kait se on lähteä koittamaan, josko se uni nyt tulis.

Jaksamisia heinämammoille :)

Helmiir 34+2

Vierailija
33/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Eppuliini!

Voin tunnustaa, että olen KATEELLINEN! Juuri eilen sanoin miehelle, että ottaisin sen vauvan niin mielelläni jo, en jaksa tätä olotilaa enää yhtään! Mies toppuutteli kyllä, että jos vielä 3 viikkoa pysyisi masussa.. No hyvähän se sinänsä olisi, mutta mun hermot on varmaan jo riekaleina silloin...

Tää turvotus on jotain ihan käsittämätöntä! En ole edes tiennyt, että voin turvota näin paljon, jalat on ihan hirveän näköiset ja mekkoa ei oikein pihan ulkopuolella kehtaa käyttää.

Olen maalannut terassiamme äitini kanssa nyt 3 päivää ja ihanasti tuossa hommassa on ruskettunut. Minä kun olin ihan varma, että olen tänä kesänä kuin kalkkilaivan kapteeni, jos ei auringossa jaksaisi olla. Mutta kun yhtä kurja olo on missä vain niin miksei sitä sitten olisi auringossa.

Eilen sain tilille äitiysavustuksen ja viikonloppuna olisi tarkoitus ostaa kaikki loput vauvan tavarat valmiiksi.

Äitiysrahasta ei ole vielä kuulunut mitään... Enää 8 päivää sen alkuun... Kai sitä vaan sitten jäädään lomalla vaikka päätöstä ei olisi tullutkaan?!

- Viivi ja vatsa 33+5

Vierailija
34/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs olekaan taas muutamaan päivään ehtinyt/jaksanut/viitsinyt koneella istuskella...

Peggy, kyseli tuosta sf-mitasta, musta tuo kuulostaa oikein siedettävältä. Mulla oli 33,5cm mitta viime neuvolassa rv 34+1. MUTTA nyt ei ollut mitta kasvanut yhtään, joten vauveli on selvästi tullut alespäin. Näillä viikoilla edellisessä raskaudessa sf oli huikean 35cm. Siis joka raskaudessa on menty ihan yläkäyrän yläpuolella! Vauvelit sen sijaan on olleet ihan normi-kokoisia 3650g ja 3815g ja painoa mulle on tässä raskaudessa tullut vain 2,1kg. Eli vauvan koolla ja omalla painonnnousulla ei välttämättä ole mitään tekemistä korkean sf-mitan kanssa:)

Hemppa oli yllättäen laskenut 113, mikä on mulle julmetun matala lukema. Eilen yritin retaferia ottaa, mutta oksensin tunnin sisään kaiken pois:( Nyt suunnittelen lihapainoista ruokalistaa ensi viikolle:)

Muuten paineet ja pissat oli kunnossa. Kahden viikon päästä on sitten lääkärintarkastus, jota odotan kovasti! Nyt on jonkin verran supistellut ja vihloo välillä hurjasti alapäähän. Ja aiemmissa raskauksissahan mulla ei ole ollut yhden ainutta supparia, joten pelottaa mitä nuo supparit tekevät. Vielä en nimittäin olisi valmis synnyttämään!!! Edellinen synnytys alkoi mulla melko kivuttomilla suppareilla ja kun sairaalaan pääsin niin olin jo reilun 4cm auki. Vasta 7sentissä rupesivat supparit sattumaan, joten sen takia jänskättää näiden supistusten teho.

Mut nyt lähden ruuanlaittoon!

Pricilla ja Muru 34+4?!

Vierailija
35/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon tuntuu kaikkia heinäkuisia supistelevan ja aika moni oli vielä perätilassakin.. jaksamista siis ja toivottavasti sekä perätila-synnytykset että sektiot onnistuu sitten hyvin. ainakin meidän terkkari ja äippäpolin lääkäri vakuuttelivat,että asiat ovat menneet suurin harppauksin eteenpäin synnytysten suhteen ja ettei sen suurempia kipuja tai repeämiä pitäisi tulla.. tiedä sitten yrittivätkö lohdutella ensikertalaista vai onko asia noin. nykyisin kuulemma suositellaan juuri että perätilavauvatkin syntyy normaalisti alakautta,kun vielä esikoisen aikaan 2,5vuotta sitten sektio oli melko varma,ainakin jos oli ensikertalainen.

minä olen tällä viikolla vihdoin oppinut nauttimaan tästä äitiyslomasta ja kotona jouten olosta! :) olen oppinut esikoisestakin paljon uutta ja nähnyt,miten huimasti hän on kehittynyt tässä kevään aikana. jotenkin sitä ei vain koululta,kotitöiltä ja esikoisen pakolliselta hoitamiselta(veetetus,syöttäminen,nukuttaminen..jne.) kaikkea tuota nähnyt.nyt kun olen leikkinyt pojan kanssa,tehnyt retkiä ym,niin sitä näkee sen huiman kehityksen. nyt on tullutkin tunne,että ihan vielä ei vauvan tarvitsisi syntyä,vielä ensi viikon ainakin olisin ihan mielelläni vain pojan kanssa rauhassa. vauva kuitenkin muuttaa tämän ihanan rauhallisuuden uudeksi kaaokseksi,vaikkakin hyvällä tavalla :)

viime yönä vessakäynnin jälkeen jotain tooodella märkää lirahti housuun,en vain oikein osaa sanoa,mitä. pissaa se ei ollut,mutta oliko sitten lapsivettä vai muuta limaa,niin en tiedä. ihan vedeltä se kyllä vaikutti,ei tuoksunut,eikä näyttänytkään miltään muulta.. alaselkää sitten juili jonkin aikaa samoin alavatsaa,mutta siihen se sitten jäikin.nyt on ollut ihan normiolo koko päivän,eikä mitään ole ulos tullut. huomenna aion edelleen lähteä sinne mökille,tuskin tuo nyt mitään oli.

mies pääsee jo kohta töistä,lähdetään vihdoin hankkimaan parvekkeelle kalusteita ja kukkia,saadaan sekin valmiiksi ennen vauvan tuloa.myös meidän keittiön pöytä olisi tänään tulossa kotiinkuljetuksena,jee :D

jaksamista kaikille supistusten tai turvotuksen kanssa kamppaileville tai muuttaville heiniksille :)

-annu ja pikkukakkonen 36+3-

Vierailija
36/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvän kokoinen neiti kuitenkin viikkoihin nähden oli vaikka kokoarvio heitti noin paljon! Ihanaa vauva-arkea teille!

Me käytiin eilen pikku reissulla ja tämä oli kyllä viimeinen kerta kun aion istua autossa pidempään. Vaikka matka oli vaan 2 tuntia niin hyvä kun pääsis autosta ulos,liitoskivut oli ihan hirveät istumisen jälkeen. Joten nyt täytyy vaan olla kotosalla ja odotella...

Onneksi on ihanat ilmat, lähdetään kohta tytön kanssa uimaan, jos sitä itsekin uskaltautuis tätä jättikroppaa näyttää mammauikkarissa julkisesti. Olo on muuten ihan hyvä mutta hikoiluttaa ihan hirveästi, no se ei kai ole vaarallista.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Lazo rv 33+1

Vierailija
37/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja onnittelut eppuliinille!

Mulla oli maanantaina neuvola ja siellä vaavi oli jo pää alaspäin mutta on taas mennyt poikittain, joten aika hurua siellä heittelee.

sf- mitta oli 30 cm 33+1 eli keskikäyrällä. Esikoisesta suurimmillaan ollut 32 1/2 cm rv 39 ja tokasta 32 cm. Eli siron puoleinen vauva on kuten sisaruksensakin.

Voimia kaikille

t. pikku-sisko 33+5

Vierailija
38/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä podetaan päänsärkyä. :( Tylsää. Mahtaakohan johtua helteistä? Olen kyllä yrittänyt juoda paljon. Lisäksi mulla on alkanut tulemaan aamuisin kramppeja jalkoihin. Kiva kun pääsee tänne valittamaan kaikkia vaivojaan. :D

Ja kamala ummetus on iskenyt. Ennen ei ole ko vaivaa ollut, ei edes esikoisen odotusaikana. Täytyy varmaan kohta turvautua lääkkeisiin kun ei muut keinot auta...

Muuten olo on ihan jees: supistuksia tulee silloin tällöin ja närästyskin on vähän helpottanut.

Eipä tässä ihmeempää, kunhan tulin vaan valittamaan. :D

Anne rv 34+1

Vierailija
39/42 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HURJASTI ONNEA Eppuliinille,prinsessalle ja koko perheelle!!!!

Hienoa,että kaikki sujui hyvin!

Vierailija
40/42 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI EPPULIINI, onnea koko teidän perheelle!!! Vauvanhan oli oikein hyvän kokoinen, hienoa.

VIIVILLE tervetuloa joukkoomme!

Monella kuulostaa vauva olevan perätilassa. Mulla vauva on massussa poikittain ja torstaina on ultra, jossa katsotaan vauvan tilanne ja harkitaan kääntämistä. Saa nähdä miten käy. Esikoinen oli jo näillä viikoilla hyvinkin raivotarjonnassa mutta tämä vauva ei...

Minä oon jo aloittanut sairaalakassin pakkauksen. Meillä tuonne synnytyssairaalaan on yli 200km matkaa, (OYS) joten tarkoitus on mennä sukulaisiin synnytystä odottelemaan. Kun vaan tietäs milloin on oikea aika mennä ettei vierailu veny viikoiksi. Nettimahdollisuuksistakaan en tiedä siellä, aarrgggg.... Onko täällä muita, joilla pitempi matka synnyttämään?

Myissi rv. 35+1