Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppisin itse syömään myös lounasta? Kotiäiti olen.

Vierailija
15.01.2011 |

Syön aamupalan suht. myöhään, välipalaksi en yleensä mitään, joten 17-18 onkin sitten kiljuva nälkä ja ruokaa syön aimo annoksen. Illan aikana syön jotain hyvää tai sit jotain suolaista naposteltavaa.

Diabetesriskinkin kannalta minun olisi hyvä opetella syömään myös lounasta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama asia. Sairastin raskausdiabeteksen, ja vaikka paino on ok on silti riski sairastua myöhemmin elämässä kakkostyypin diabetekseen.

Kai laitat lapsille silti viisi ateriaa päivässä? Syö aina lasten kanssa! Mulla toimii se tosi hyvin kellottajana. Lisäksi poistaa välinapostelut, koska esikoinen aina huomaa jos syön jotain ja haluaa myös samaa. :D En tahdo opettaa lapsia nassuttamaan kaikkea koko ajan, niin syödään ruoka-aikoina ja muuten vain hedelmiä/kasviksia jos oikein hiukoo.

Tosiaan aamulla puuroa lasten kanssa, sit lounas myös, välipala samaa mitä lapset ja päivällinen. Iltapala jää multa joskus väliin kyllä.

Vierailija
2/3 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalasi aikaisemmin, nälkäkin ehtii sitten tulla jo lounasaikaan. Ei tarvitse illallakaan tankata niin paljon, jos on syönyt normaalit ateriat.

Etkö ulkoile lasten kanssa? Minulle ainakin tulee ulkoillessa sen verran nälkä, että saan edes pienen lounaan syötyä (syön myös aamupalan jo 7-7.30, sekin vaikuttaa tietysti). Tuosta iltanapostelusta yritän itsekin eroon, eikä se onnistu ilman säännöllisiä tankkauksia päivän aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..syö runsasrasvainen aamiainen. Jaksat hyvin sen avulla ja rasvahan ei vaikuta verensokeritasoon. Esim. kahden munan munakas, paista oliiviöljyssä ja syö vihanneksia sen seurana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi