Tunisian tilanne
Tehty lapsia tolkuttomasti ja nyt ei olekaan töitä kuin pienelle osalle.
Kommentit (9)
kansalle, joka on elänyt diktatuurissa puoli vuosisataa. Mutta toisaalta, mitäpä muuta täällä voisi odottaakaan.
Itse olen tunisialaisten puolesta onnellinen, vaikka lähitulevaisuus ei varmasti helppo olekaan. Tavallinen kansa siellä on elänyt sellaisessa köyhyydessä, jota turistit eivät lainkaan näe tai ymmärrä.
Myös korruptio ja pelko ovat asioita, joita siellä lomailevat eivät ymmärrä: poliisit ovat olleet lahjottavissa, vallassa olevaa presidenttiä on ollut pakko äänestää ja hänen lähipiirinsä on surutta ominut ja tuhlannut valtion varoja ym ym.
Hotellin uima-altaalla ei todellisuutta näe.
Vastaavia maita nopeampi, vahva pitkään jatkunut talouskasvu, korkeasti koulutettu väestö, kohtalaisen paljon luonnonvaroja (mm. öljyä), reippaasti teollisuutta, turismi tuo rahaa, erittäin matala velka-aste, terve väestörakenne (ei samanlaista ongelmaa väestön ikääntymisestä kuin Suomessa)... myönteisiä uutisia poliittiselta puolelta. Pahalta näyttää.
Mutta toisaalta, mitäpä muuta täällä voisi odottaakaan..
Taas syytetään Suomea joka on pitänyt huolta kansastaan.
Ei noi mielenosoittajat muuten kovin köyhiltä näyttäneet
terve väestörakenne (ei samanlaista ongelmaa väestön ikääntymisestä kuin Suomessa)...
Millä tavalla nuori väestö on tervettä, jos heille ei ole töitä?
Ei Suomen väestörakenne ole millään tavalla epäterve, eläkeläisillä nimittäin on varallisuutta, jolla elättää itsensä, tosin kuin tunisialaisilla nuorilla.
No en kyllä mitenkään syyttänyt Suomea, vaan viittasin lähinnä yleiseen kommentoinnin tasoon tällä palstalla.
Kuten myös totesin, tavallisen kansan tilannetta ei tiedä, jos vain turistina siellä käväisee, puhumattakaan siitä, että pohjaa mielipiteensä uutisvälähdyksen kuvaan.
No en kyllä mitenkään syyttänyt Suomea, vaan viittasin lähinnä yleiseen kommentoinnin tasoon tällä palstalla.
Kuten myös totesin, tavallisen kansan tilannetta ei tiedä, jos vain turistina siellä käväisee, puhumattakaan siitä, että pohjaa mielipiteensä uutisvälähdyksen kuvaan.
Tunisialaisilla on just sellainen maa kuin he ovat itse halunneet.
Tunisiassa on? Edellinen kirjoittaja tietää jotain mitä muut eivät:)
Sitä on El Bormassa.
Sossu ja SPR odottaa jo