Mitä IKEAsta kannattaa ostaa?
Toiseen ketjuun vastakysymys =). Meillä Ikea suht. lähellä, vaan yleensä en löydä mitään kivaa mitä uskaltaisin ostaa, koska pidän puljua ihan sekundapaikkana. Kirjahylly (Billy) mulla on kyllä Ikean ja olen enemän kuin tyytyväinen ollut yli kymmenen vuotta.
Kommentit (38)
Broder-hyllyjärjestelmä (säilytysjärjestelmä) on yksinkertaisuudessaan todella laadukas ja tukeva. Hinta/laatusuhde erinomainen ja kaikkea muuta kuin sellainen pilipalipalapeli. Toimii, on tukeva ja monipuolinen. Myyvät myös hieman vastaavankaltaista Antoniusta, joka on halvempi ja huomattavasti heppoisempi. Se voi sopia johonkin kevyisiin ratkaisuihin.
Meillä on Ikea-keittiö ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Muutenkin koti on sekoitus Ikeaa, designia ja kierrätystavaraa, Ikeasta ainakin:
kirjahyllyt
tv-taso
lepotuolit parvekkeella
kenkäkaappi
vuodesohva
pari kattolamppua
sekalaista keittiö- ja sisustustavaraa
verhot (yhdet valmisverhot ja toiset olen ommellut itse Ikean kankaasta)
Muita hyviksi havaittuja ovat paistinpannut, malm-lipastot, tv-taso, jonka nimeä en muista ( kolmiosainen, liukuovilla, hyvät tilat digiboksille ja pelikonsoleille, Antonius-sarja, 10 vuotta vanha sohva, jonka nimeä en myöskään muista.
Ikean ohuet halvat kylpypyyhkeet olisivat hyviä, mutta en ole itse ostanut, kun ei ole tarvetta. Kaksiosaisista peitoista tykkään. Jos olisi tarvetta vaatekaapeille, ostaisin ikeasta.
kuka sellaista paskaa ottaisi edes ilmaiseksi?
sellainen pattereilla toimiva minivaahdotin, voi esim. rasvattoman maidon vaahdottaa kahvijuomaan
ovat suht laadukkaita ja hinta-laatu-suhde enemmänkuin kohdallaan!
Ostan itsekin, vaikka olen puuseppä ja osaisin tehdä itse :)
Mulle tarttuu mukaan keittiötarvikkeita, servettejä, kilokaupalla kynttilöitä noista pikkutavaroista.
Meillä on joitakin Ikean huonekaluja ja ne ovat kestäneet niin kauan, etten edes muista niiden nimiä (jos olen niitä koskaan osannutkaan)!
Valaisimet myös kivpja.
Ikealta
- keittiö, olemme todella tyytyväisiä
- lastenhuoneessa Trofast-säilytysjärjestelmä (puinen, ei maalattu lastulevy), ja on hyvin kestänyt
- päiväpeitto, ihan hyvä, mutta sähköää
- kenkäteline
- kattovalaisin
- lusikkateline
- hammasharjateline
- Pax-vaatekaapit, tyytyväisiä ollaan
ovat suht laadukkaita ja hinta-laatu-suhde enemmänkuin kohdallaan!
Ostan itsekin, vaikka olen puuseppä ja osaisin tehdä itse :)
Me ostettiin Lanni-tuolit, ja niissä luki että massiivipuu ja kalustelevy. Vissiin on sitä massiivipuuta sitten jotkut tapit tms, pahvia tuntuu enimmäkseen olevan. :(
ne paremman pään patjat ovat todella hyviä.
Metalliset salaattikipot
Viini- ja samppanjalasit esim. lakkiaisiin ja muihin juhliin - todella edullisia ja voi kierrättää eteenpäin, kun ei enää tarvitse
Sänky (Oikein hyvä)
Lipasto (Tosi hyvä)
Kuution mallisia hyllyjä sisältävä hyllykkö (Erittäin kiva ja käytännöllinen)
Matto (Kiva, kun ostin vähän kalliimman ja laadukkaamman oloisen, enkä niitä halpoja)
Verhot (Tosi kivoja)
Sänkyvaatteita (Kauniita, ja kestää sen minkä Finlaysonitkin)
Kukkasia (Edullisia ja nättejä ruukkuineen)
Taulukehyksiä (Edullisia ja kauniita, vaihdoin itse omat kuvat niihin)
Pöytiä (Hyviä, tosin haluan ostaa jotain muuta tilalle, sinänsä pöydissä ei vikaa)
Lasten sänkyjä (Muuten hyvät, mutta nitisee, ja ei saa jaettua kahdeksi sängyksi kerrossänkyä)
Lasten mattoja (Tosi kivat)
Lack hyllyjä (Kestäneet varmaan 10v ja 3 muuttoa)
Paistinpannu (Tosi kestävä vaikka maksoin 2e)
Keittiötarvikkeita (Kestäviä)
Astiastoja (Edullisia, ei harmita, vaikka on särkynytkin jotain, olen saanut tilalle Ikeasta lisää)
Ruokailuvälineitä (ei kotona, vaan mökillä, mutta ovat osoittautuneet paremmiksi kuin Hackmannit)
Pyyhkeitä (Eka pesujen jälkeen ovat olleet hyviä, aluksi jotenkin käsitellyn oloisia)
Lamput (Edullisia, ja ihan ovat katossa pysyneet)
Jalkalamppuja (Vähän sekundaa, mutta asiansa on ajanut hintaansa nähden)
Sohva (Tosi kätevä, ei ehkä tyylikkäin, mutta päällinen on pestävä)
Pinnasänky, lasten hoitotarvikkeita, olivat edullisia ja hyviä.
Lasten hyllykköjä, ja muovisia lelukoreja
Pehmoleluja ja muita leluja, erityisessä suosiossa ovat olleet työntökärryt ja pitkäikäisimpänä leluna puinen junarata.
Keittiötarvikkeet ja astiastot ovat yllättäneet positiivisimmin.
Joku peilikin on joskus tullut hankittua, mutta se taisi jäädä vanhaan asuntoon.
Lihapullat on olleet hyviä myös, mutta enempi pidän siitä puolukkahillosta jota saa ostaa kotiinkin.
Seuraavaksi aion hankkia ruokailupöydän ja uudet sohvat, varmaankin Ikeasta. Sitten on suunnilleen kaikki sieltä jotain käytävämattoja ja työpöytiä ja terassikalusteita ja peilejä ja yhtä muualta hankittua kalliimpaa vitriiniä lukuunottamatta. :)
Mutta olkoot. Olen tyytyväinen ollut kaikkeen.
En ole ostanut ihan kaikkein eniten sekundaversiolta vaikuttavia asioita, vaan jättänyt ne kauppaan. Sotkasta on joskus tullut hankittua jotain, ja ne ovat hajonneet about heti. En hanki sieltä enää mitään.
Haluaisin ostaa Karlstad sohvan ja nojatuolit, kun olen ihastunut niiden ulkonäköön (plus että en uskaltaisi muuta sohvaa ostaa valkoisena, mutta kun tässä on pestävät ja tarvittaessa vaihdettavat päälliset). Mielelläni kuulisin kokemuksia puolesta ja vastaan!
Harrastan ompelua... Ikeassa on todella laadukkaita ja nättejä kankaita edulliseen hintaan.
Herkkuosastolta kassojen jälkeen taas tulee napattua aina jotain kotiin viemisiä; prinsessakakkua, kanelipullia, seljankukkamehua, bilar-karkkeja, keksejä yms. Nuo herkut maksavat paljon tuolla vähemmän kuin suomalaisessa ruokakaupassa.
syttyvät nopeasti, ei tarvii odotella ja hinta älyttömän halpa =)
Ihan parhaita ovat kyllä Ikeassa, samoin röstipreunat on tosi hyviä.
Mutta huonekaluista meillä on ostettu Expedit hyllyjä ja ovat kyllä tosi hyvät olleet. Oon kyllä kuullut monen muunkin kehuvan niitä. Huonekaluja ostellaan tosi harvoin, joten muista ei kauheesti ole kokemusta.
Tuikkukynttilät on tosi hyviä, ihan samanlaisia, kun Havinkin. Mä poltan kynttilöitä joka ilta pimeinä iltoina, joten niitä kyllä kuluu. Samoin mä tykkään niistä korkeista valkoisista kynttilöistä, ovat palaneet tosi tasaisesti.
Toki kaikki rottinkikorit on ollu tosi hyviä. Valkosipulinpuristin on kaikista paras Ikeassa. Meillä ei oo mikään muu kestäny näin montaa vuotta. Ja meillä käytetään sitä lähes joka päivä. Kattila saatiin joululahjaksi, joten siitä ei vielä ole sen kauempaa kokemusta, mutta ainakin toistaiseksi ei mitään moittimista, se on sellainen tefloninen.
Astiat on ainakin meillä ollut hyviä ja kenkäkaappi :)
Niitä on monen kokoisia, ja esim. kuuteen vetolaatikkoon saa pikkupojan legot, autot, palapelit, gogot ym ym kaikki pois lattialta pyörimästä. Ihanaa!
Ja hinta vain murto-osa siitä mitä lipastoilla muissa huonekalulaupoissa.