Miksi annatte lastenne nukkua pitkälle aamuun!?
Mua niin ottaa päähän, kun mun kaveri ei koskaan ehdi meidän kanssa leikkipuistoon tai minnekään.
Me herätään joka aamu viimeistään klo 7 kaikki. Mies lähtee töihin klo 6 ja mä nousen viimeistään sillon. Vauva (4kk) herää yleensä kans sillon ja 2,5-vuotiaan ja 4-vuotiaan herätän sit viimeistään klo 7. Ulkona ollaan viimeistään klo 9 ja yleensä ollaan niin kauan, et kotiin tullaan klo 11 lounaalle. Iltapäivällä sit ulkoillaan klo 15 alkaen.
Mun paras kaveri on kans kotona lasten kans ja niillä lapset saa nukkua jonnekin klo 8-9. Eli ne ei koskaan ehdi puistoon kun joskus klo 10:30, jolloin meidän on jo löhdettävä kotiin. Sama iltapäivällä, et ollaan lähdössä pois kun tulevat. Ikinä ei oikein voida yhdessä mennä minnekään lasten kans, kun niillä ei oo kunnon rytmiä.
Voi olla sit vaikeeta, kun lasten pitäis mennä hoitoon. Sit saa aamulla kiskoo kiukkusia lapsia ylös, mut turha sitten ruikuttaa, kun on lapset opettanu noin.
Kommentit (89)
ehkä kiinalaista?
Tunnen lähipiriissä perheen jossa isä pakottaa lapsensa 3 tunnin juijutsu harjoituksiin päivässä. Välipäiviä ei ole. Äiti on mukana kasvatuksessa ja tukee tätä muotoa.
Lapset opettelevat isänsä oppiman menetelmän ja noudattavat tätä elämässään.
Eikä tuossa ole mitään outoa, jos vertaa perheisiin joissa poikia panostetaan jääkiekkoharrastuksiin. Samaa painostusta se on. Lasten on saatava hyvät unet ja levättävä.
Ehkä urheilua harrastamaton wt-perhe ei voi ymmärtää tätä. En tiedä. En itse ole roskaväkeä, mutta en kyllä ymmärrä lasten pakollista urheilukasvatusta edes pitkälläsilmällä.
Tässä kirjottelee neljän äiti joka on ERITTÄIN tyytyväinen että antoi lastensa nukkua silloin ku se oli MAHDOLLISTA. Kotiäitiys on kaikkee muuta kuin helppoa tai rahallisesti kannatavaa mut JOS nii tekee kannattaa lasten antaa nukkua!!! Kohta tulee niin niiin monta vuotta kun se piltti on PAKKO herättää ja lähettää pimeään pakkaseen kouluun....olet oikeastaan äärettömän itsekäs tehdessäsi noin, siirrä rytmi eteenpäin ja NAUTI!!!! (tulee vielä toinenkin aika........)
Hänellä on oikeasti juuri tuo myöhäisempi rytmi, selatkaapa taaksepäin.
mutta olin tulossa sanomaan, että luuletteko te ihan oikeasti, että ap on tosissaan?
että joko 6v ja 10v pitää käydä herättämässä?
Ymmärrän kyllä että ap:ta harmittaa, itsellänikin muutamia ystäviä joiden perheessä herätään meidän mittapuulla myöhään eli noin 9 aikaan.
Me heräämme seitsemän aikaan joten noilla main olemme jo syöneet, pukeneet ja valmiita lähtöön.
Yhteiset tapaamiset sovitaan yleensä iltapäiväksi juuri tuon takia.
Aiemmin niidenkin yhteensovitus oli hankalaa kun meillä lapset nukkuivat päiväunia johtuen tietysti aikaisesta aamuherätyksestä. Nyt on päikkärit jääneet pois.
Ei me kyllä ysiltä ulos lähdetä ainakaan talvisin, kesällä saatetaan mennä ja kyllä sinne alkaa valua porukkaa puistoon jo ennen kymmentä. Ne ketkä tulee myöhemmin, tulee myöhemmin.
Onhan kaverillasi rytmi, ihan niinkuin sinullakin, se on vain erilainen!!!!!
Kun olin lasten kanssa kotona niin nukuttiin 8-8.30 asti. Kerkesimme ulkoilemaan n. klo 10. Meillä oli ihan selkeä rytmi mutta myöhäisempi kuin seim sinulla ja lapsillasi.
Kun menin töihin, nuorempi lapsi oli 3v ja vanhempi 5v. Lapset joutuivat heräämään klo 6 päiväkotiin, mies vie. Itse lähden töihin jo 5.30 ja herään 4.50. Kellään ei ole ollut mitään ongelmia vaihtaa rytmiä!!!!! Rytmin muutos meni aivan loistavasti ja helposti, ei haitannut lainkaan että oltiin nukuttu aina myöhään ennen.
Kuulostaa aivan naurettavalta nuo sun selitykset :D
herätä aikaisin jos ei minnekään tarvitse lähteä. Meillä lapsi on aina halunnut herätä suunnilleen kuudelta joten ei ole ollut vanhempien päätettävissä tämä asia :(
Kieltämättä joskus huvittaa joidenkin kotiäitien elämän vaikeus, kun vaikka neuvolaan ei pääse kun ainut aika olisi ennen yhdeksää... kun ei sinne jaksa herätä kukaan. Eikä saa aikaa terveyskeskuksesta kun ei jaksa aamulla soittaa heti kun se aukeaa.
Ja mitä itse olen huomannut, niin useinhan tuo myöhään nukkuminen on nimenomaan kotona olevan äidin päätös. Saa nukkua myöhään itse ja sitten lapset vastaavasti valvoo pitkään. Mitähän siihen tuumaa perheen isä joka menee seiskaan töihin? Ei ole koskaan sitä kahdenkeskistä aikaa vaimon kanssa ja kotona täysi sirkus siihen asti kun menee itse nukkumaan, kenties myöhempäänkin.
Jos perhe elää ihan eri rytmeissä niin ei ole mikään ihme että sen miehen pitää karata roskista viedessään että pääsee hetkeksi tuota karkuun.
jos oisin hoitovapaalla saanut pitkitettyä lapseni heräämistä edes kahdeksaan. Huh huh!! 8-9 aikaan herääminen ei todellakaan ole aikaisin!!!
Kong-fu:D??