Ysätävn uniongelma on nyt jo minunkin ongelma!
Kaveri soittaa/meilaa/tekstaa monta kertaa viikossa siitä, kuinka hänellä menee yöt pipariksi. Kyseessä lapseton nainen, joka tekee jo nyt 75% työtä ja silti on jaksaminen tiukilla, koska heräilee öisin. Hän kyllä töiden päälle saattaa nukkua 3h "päikkärit" ja raivoaa sitten, kuinka seuraava yö meni huonosti. Mikään puhe ei auta, kaveri kiukkuaa jos sille yrittää ehdottaa vaikka päikkäreiden lopettamista tms. Ei kuulemma onnistu. HUOH!
Kommentit (5)
ja varsinkin herätä joka aamu todella aikaisin, niin rytmit korjaantuisivat.
mene jakeluun. Minä taas tunnun olevan veemäinen, kun en ymmärrä kuinka on hankalaa... Viikonloppuisin kaveri ei pääse sängystä ennen klo 12:ta ja siihen vedetään vielä päikkärit päälle ja maanantaina alkaa koko rumba alusta. Viikolla kukutaan puoleenyöhön. t.ap
jos ei kaverisi ymmärrä esim. päikkäreiden typeryyttä niin sitten kärsiköön. Pidä huoli, ettet itse uuvahda tässä tilanteessa. Kaverilla olkoon oma elämänsä, josta hän ITSE on vastuussa. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta kuunnella kenenkään vuodatuksia.
Kaverin ongelma on sinunkin ongelmasi vain, jos annat sen tulla itsellsi ongelmaksi.
Jos ei hyvää tarkoittavat neuvot kelpaa, niin anna olla. Mikä pakko sinun on olla käytettävissä ja myötätuntoinen. Ohita kaverin valittelut sanomalla vaikka "aha". Tai ota itse yhteyttä ennen häntä ja kerro omista jutuistasi, ettei hänelle jää niin helposti tilaa vuodattaa omia nukkumisiaan sinulle. Tai sitten jätät vain vastaamatta, jos ei huvita.
puhelu alkaa vuodatuksella huonosti nukutusta yöstä. Ja muutamaan otteeseen on vedetty herne nenään, kun olen uskaltanut ehdottaa liikuntaa tai päikkärien lopettamista. Tuntuu vaan uskomattomalta, että ihminen ei itse huomaa mitään muutettavaa ja jaksaa kiukuta muille asiasta.
t.ap
ja varsinkin herätä joka aamu todella aikaisin, niin rytmit korjaantuisivat.