Mun tämänhetkiseen lempisalaattiin
tulee punakaalia, tonnikalaa, raejuustoa, kurkkua, aurinkokuivattua tomaattia, kurpitsansiemeniä, kuivattuja karpaloita ja cashew-pähkinöitä.
Nam.
Kommentit (10)
taidanpa tehdä tuota viikonloppuna.
Mutta ehkä ilman karpaloita (en välitä makeasta salaatissa) ja raejuustoa (tekee salaatit jotenkin mössöiseksi mielestäni). Oliiviöljy sopisi tuohon varmaan mukavasti kastikkeeksi?
Oliiviöljy sopisi tuohon varmaan mukavasti kastikkeeksi?
Itse käytän hyvälaatuista oliiviöljyä ja sekä valkoista että mustaa balsamiviinietikkaa!
salaatti-ap, jonka salaatissa ei toden totta olekaan salaattia :-D
Esim. italiansalaatissa, perunasalaatissa ja sienisalaatissa ei ole, mutta ne ovat silti salaatteja.
Sillä sanalla on katsos suomen kielessä kaksi merkitystä.
Mä unohdin punasipulin sisältölistasta!!
t. salaatti-ap
Omia suosikkeja tällä hetkellä
-pekonia/ilmakuivattua kinkkua, kirsikkatomaatteja+salaattia, paahdettuja pinjansiemeniä, vuohenjuustoa
-tomaattia, vihreitä papuja, oliiveja, pinjansiemeniä, artisokansydämiä, parmesania
2 avokadoa
purkillinen kypsiä papuja
1 pss pakasteherneitä
1 pss pakastemaissia
500g broilerin filettä
kypsennettyä simpukkapastaa
raejuustoa
täällä kaikkitietävät mammat tiedäkään ettei salaatissa ole pakko olla mitään salaatinlehtiä?!?
Oletteko maistaneet mm. kreikkalaista maalaissalaattia? Pastasalaattia? Riisisalaattia? Nuudelisalaattia? Perunasalaattia? Kurkkusalaattia? Raastesalaattia?
enemmän löytyy salaatteja ilman niitä salaatinlehtiä kuin niiden kanssa
lähtipä sivuraiteille keskustelu.
Salaatinlehtiä tai ei, kertokaa muutkin omista lempisalaateistanne!
t. salaatti-ap, joka siis kutsuu itseään tästä lähtien salaatinlehdetönsalaatti-ap
:-D
Söin äsken fetasalaattia, jossa ei ollut salaattia. Eikä fetaakaan, vaan mitä lie kreikkalaistyyppistä salaattijuustoa.
Eli syöt tapas-lajitelman punakaalilla :D