Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheeseeni kuuluu myös mieheni exvaimo

Vierailija
14.01.2011 |

Meidän perheeseemme kuuluu minun lisäkseni 2 poikaani ( 5,8 vuotiaat ), avomieheni ja hänen 3 lastaan ( 2,5,7 vuotiaat ), jotka ovat meillä kaksi pidennettyä viikonloppua/kk sekä tämän lisäksi useita yksittäisiä päiviä. Arkemme sujuu mutkattomasti,lapset tulevat hyvin keskenään toimeen ja olemme osanneet hoitaa mieheni kanssa uusperheen arjen sujuvasti. Omasta a-erostani on 4 vuotta,miehen erosi 2 vuotta sitten. Hänen avioliittonsa päättyi vaimon löytäessä itselleen nuoremman miehen, jonka kanssa hänellä oli ollut suhde jo pidemmän ajan. Mieheni muutti pois heidän kodistaan ja uusi "poikaystävä" kantoi tavaransa sisään jo samana iltana. Ja kuten tyypillisesti näissä tarinoissa käy,vaimo alkoi katumaan päätöstään ja haikailee mieheni perään edelleen.

Suhteemme alussa,jota on nyt kestänyt 1,5 vuotta, en juurikaan jaksanut välittää ex vaimon kohelluksista. Muutimme vuosi sitten yhteen, jolloin alkoivat katkeran ex vaimon ahdistelut. Välillä tuntuu,että hän tekee kaikkensa,jotta hän saa arkemme täysin sekaisin. Lapset ovat olleet isällään eron alusta alkaen säännöllisesti ja hän huolehtii minunkin lapsistani,kuten omistaan.

Vielä muutama kuukausi sitten ex vaimo oli sitä mieltä,että mieheni on maailman huonoin isä lapsilleen ja tapaamiset toteutettiin vain sopimuksen mukaisesti. Lasten tullessa meille heidän mukanaan tuli äidin kirjoittama kaksisivuinen ohjelappu,jossa hän kertoi miten HÄNEN lapsensa hoidetaan. Lasten mennessä takasin äidilleen,exä laittoi viestejä miehelleni miten hän kaipaa heidän yhteisiä aikojaan. Kun mieheni ei vastannut alkoi kamala haukkuminen siitä,miten hän ei välitä kenestäkään muusta kuin itsestään ja millaista helevettiä mieheni on tehnyt ex vaimon elämästä. Hän kertoo viesteissä hänen ja poikaystävänsä loistavasta seksielämästä ja miten onnellinen hän on uudesta kumppanistaan. Me olemme täysin idiootteja ja hän toivoisikin meidät pois hänen ja lastensa elämästä.

Tällä hetkellä tilanne on se,että lapset viettävät meillä aikaa noin 4 päivää viikossa, jotta exvaimo saa hoitaa omia asioitaan. Lasten rytmi on täysin sekaisin. Mieheni rakastaa lapsiaan paljon ja haluaakin viettää aikaa heidän kanssa mahd. paljon. Jos jostain syystä emme voi ottaa lapsia,alkaaa tekstailu,miten paskoja me olemme. Arkemme pyörii nyt täysin ex vaimon omien menojen varassa. Joka toinen päivä hän vihaa miestäni ja joka toinen päivä hän haluaa hänet takasin. Itsestäni tuntuu,että ex vaimo haluaa kontrolloida miestäni vieläkin näiden lasten kautta ja näin ollen saa olla häneen yhteydessä päivittäin "lasten asioissa". Hänen viestinsä ovat ajoittain todella törkeää luettavaaja olenkin täysin loppu sekavaan arkeemme.

Jospa jollakin on kokemuksia vastaavasta tilanteesta,vinkkejä tänne kiitos !

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinasi on aivan samanlainen kuin minulla, tosin minä olen se mies. Ex-vaimo soitti joka päivä useammankin kerran aloittaen, että on tärkeää asiaa lapsista, mutta päätyy sitten kertomaan ongelmistaan, jotka johtuvat minusta, jopa hänen työssään. Joka toinen päivä tuntui olevan loistava ihanan rakastajan kanssa, ja joka toinen päivä olo oli lähinnä itsemurhan kaltainen. Tämä jatkuva yhteydenpito tietysti häiritsee erityisesti nykyistä naisystävääni ja minua.

Aluksi vastailin puheluihin, mutta kun ne saattoivat kestää tuntikausia, olen pyytänyt häntä nyt ainoastaan tekstiviestittämään, kun asia on tärkeä. Sovimme naisystäväni kanssa, etten edes kerro hänelle mitä hävyttömyyksiä niissä lukee. Hän vain suotta pahoittaisi mielensä.

Silti soitonyrityksiä ja tekstiviestejä tuli todella paljon, olivatpa lapset sitten minulla tai hänellä (vuoroviikot). Kännykkään laitoin asetuksen, että hänen numerostaan tulevat soitot ohjautuvat suoraan vastaajaan, ja tekstiviestit katson kerran päivässä ja vastaan ainoastaan, jos niissä on jotain oleellista lapsista. Tämä tuntuu toistaiseksi vähentäneen yhteydenottoyritysten määrää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla