Minä en rokota lastani eikä minua ole rokotettu!
Tämä nyt on ollut päivän polttava ja mukavan ihmisiä provosoiva aihe täällä av:lla, joten haluatko kysyä jotain ;)
Kommentit (62)
Voihan ilman rokotuksiakin tietenkin elää. Minut on aikoinaan rokotettu poliota vastaan, ja myöhemmin jäykkäkouristus, tuhkarokko-sikotauti-vihurirokko rokotteella ja nyt matkustellessa olen ottanut myös hepatiittirokotteen ja pidän jäykkäkouristusrokotteen voimassa. Kausiinfluenssarokotteita ja sikainfluenssarokotetta en ole sen sijaan ottanut.
Harkitsitko edes osarokottamista, eli osaa rokotusohjelman rokotteista lapsellesi?
Mutta lapsellesi et jätä valinnan vaihtoehtoa. Ehkä hän haluaisi suojan tulevia yhä vastustuskykyisempiä viruksia vastaan. Ehkä hän haluaisi säilyä terveenä ja elää aikuiseksi. Kysyitkö häneltä?
Olenkin huomannut, että juuri tänään täällä pyörii jotain Rokotusinfo/imetyksen tuki RY porukkaa. Voi että minä karsatsn sitä sakkia. Onneksi täällä voi sanoa sen nimettömänä ääneen. Kato, meitä on moneen junaan. Onneksi kaltaiseni suojaavat joukkoimmuniteetulla sinunkin lapsesi.
polion tuhkarokon ja vihurirokon takia vammautunut tuttu. Kolme on kuuroja äidin sairastettua vihurirokon ja kaksi vammautunut pysyvästi polion seurauksena.
Nämä tapaukset ovat ajalta, kun suomessakaan ei vielä ollut MPR rokotusta. Ja ennen polio rokotuksia.
Tilastot kertovat karua kieltään, ennen rokotuksia näihin sairauksiin kuoltiin ja vammauduttiin. Tänäpäivänä riski on pieni koska rokotuskattavuudella taudit on saatu lähes häviämään. Kuitenkin jos kaltaistesi ihmisten määrä lisääntyy niin tilanne voi tulevaisuudessa olla hyvin erilainen.
Tässä historian näkökulmasta juttu tuhkarokosta. Kertoo myös taudin vaarallisudesta. Oletko tietoinen näistä riskeistä?
http://www.saunalahti.fi/arnoldus/morbilli.html
Oletko ajatellut, miten suhtaudut/selität lapsellesi tai lapsenlapsillesi valintasi, jos tälläinen surullinen tapaus osuu kohdallenne.
Siis jo oma lapsesi jää lapsettomaksi rokon seurauksena tai jos lapsenlapsesi syntyy vammautuneena, koska äiti sairastui raskausaikana.
Tai entä jos lapsesi sairastuttuaan tartuttaa jonkun läheisesi lapsen tai raskaana olevan äidin. Ja seurauksena on vammautuminen tai kuolema. Nostatko vaan kädet pystyyn ja sanot hups heijaa mutta vältyttiinpä kuitenkin niiltä rokotusriskeiltä?
Jokainen tekee ratkaisunsa itse, lähinnä vaan mietityttää kuinka moni oikeasti on tiedostanut näiden sairauksien riskit ja valmis kantamaan niiden seuraukset.
Tämä nainen näkee aina suorastaan punaista kun kuulee näitä rokotusvastaisten argumentteja siihen miksi ei rokotuta lapsiaan.
Kerrotko päiväkodissa, koulussa yms paioissa,ettei lasta ole rokotettu? Ihan siltä varalta, että rokotteisiin uskovat aikuiset voivat varoa lapsiasi mahdollisina riskitekijöinä ?
Kerrotko päiväkodissa, koulussa yms paioissa,ettei lasta ole rokotettu? Ihan siltä varalta, että rokotteisiin uskovat aikuiset voivat varoa lapsiasi mahdollisina riskitekijöinä ?
mitä virkaa siitä rokotteesta on? et vissiin mene ulkomaillekaan koska rokotetut lapsesi voivat saada tartunnan?
Luuletkos olevasi nyt sitten jotenkin parempi kuin muut kun et ole rokottanut itseäsi tai mukulaasi? Ja ei, en minäkään luule olevani parempi, vaikka minut on rokotettu. Pitäisikin kai tehdä ihan oikein oma keskustelu tänne jossa voisin kertoa että minut on rokotettu. Ei kysyttävää.
Ajattele ja ajattele mistä nämä autistiset ja adhd:t yks ksks ilmestyivät? Mieti, mieti ihan pikkuisen.
Etkö tosiaan muista enää miten THL:n rokotepäällikkö nimenomaan mainitsi ``tutkittu, täysin turvallinen, ilman muuta ottaisin´´ ja miten kävi. Suomessakin noin 40 lasta HETI sairastui vakavasti. KANNATTIKO SE? Entä jos olisi ollut oma lapsi? Kerro meille kaikille mitä ajattelisit!
On täysin selvää et näissä tiedepiireissä sanotaan mistä maksetaan. Tämä asia on tullut telkkarista monta kertaa ulos erinäisissä dokumenteissa.
Rokotukset on jossain mielessä hyviä mutta nämä rokotecoktailit pikku lapsille on minun mielestäni jotain järkyttävää.
Ihan ulkopuolisena täytyy todeta et sä olet oikeesti typerä! Anteeksi vaan:)
Tähän ei mielestäni päde se, että kantaa itse myös vastuun vaan rokotteiden kohdaltahan se menee niin, että seuraavat sukupolvet korjaa viljaa mitä olet niittänyt.
On nähty vuosikymmenten vaiva, että monet sairaudet, jotka ennen piinasi valtaosaa, on saatu kuriin.
Myöskään rokottamattomuus ei näy heti vaan vasta vuosien päästä kun joku sairaus saa jalansijaa uudelleen.
Ymmärrän yksittäisen ihmisen skeptisyyden rokotuksia kohtaan niinkin hyvässä tilanteessa kuin nyt olemme sairauksien suhteen mitä vastaan rokotetaan valtaosa kun rokotteetkaan eivät ole 100% turvallisia koskaan, mutta pitäisi muistaa, että niiden ansiosta kumminkin olemme saavuttaneet tälläisen tilanteen.
On totta, että ihan kaikkea vastaan ei tarvitse rokotteita ottaa ja siitä voi olla jopa haittaa ihmisten vastustuskyvyn saannille, kuten vesirokko ja sikis. Silti suosittelen rokotusta jos jokin perussairaus sitä edellyttää niin, että se aiheuttaa välitöntä vaaraa. Minäkin olen vain ihminen ja tämä vain minun mielipide, mutta kyllä yhteisvastuutakin olla pitää.
Eri jos olet allerginen jollekin rokotteelle tai siitä voisi aiheutua enemmän haittaa kuin hyötyä välittömästi niin toki jokainen saa valintansa tehdä ja tällöin lääketieteen pitää vain kehittyä lisää täyttääkseen sellaisienkin ihmisten tarpeen ja toiveet, joilla vasta-aiheita on.
Ajattele ja ajattele mistä nämä autistiset ja adhd:t yks ksks ilmestyivät? Mieti, mieti ihan pikkuisen.
Mietipä kuule itse, että jos ne rokotteista johtuisivat, niin silloin tapauksia näkyisi reilusti enemmän juuri rokotettujen kohdalla verrattuna rokottamattomiin. Miksi ei sitten näy? Selitätkö sen? Tarttuuko muka se autistisuus ja ADHD siitä rokotetusta tenavasta sen rokottamattomaan kaveriin vai?
Ei ole tyhmempää ihmistä olemassakaan, kuin sellainen, joka näkee yhden satunnaisen asian lisääntymisen, ja kuvittelee, että siitä täytyy johtua myös jonkin toisen asian lisääntyminen. Seuraavaksi varmaan väität, että autismi/ADHD lisääntyy ilmastonmuutoksen vuoksi, kun lämmöt nousee samalla kun autistmi/ADHD-tapauksetkin. Ettei kuitenkin löytyis maailmasta miljoona asiaa, joiden määrä on kasvanut samalla kun autistmi/ADHD-tapauksetkin?
Eli mikä helkkarin älykääpiö pelkällä korrelaatiolla mitään johtopäätöksiä tekee?
Suomessakin noin 40 lasta HETI sairastui vakavasti. KANNATTIKO SE?
Saattoi hyvinkin kannattaa. Tuollaisessa vertailussa kun pitää tajuta ottaa huomioon myös ne hyödyt ja verrata niitä haittoihin.
Entä jos olisi ollut oma lapsi? Kerro meille kaikille mitä ajattelisit!
Ajattelisin mistä? Sehän on voi voi, jos rokotteesta tulee ikävyyksiä. Ei sille mikään vaihtoehto ole, että tapetaan miljoonat lapset tauteihin kuten ennenvanhaan.
On täysin selvää et näissä tiedepiireissä sanotaan mistä maksetaan.
Ja mitä sitten julkiset laitokset muka sanelevat tutkijoille? Ei kaikki tutkimus ole yksityisen yrityksen rahoittamaa, saati sitten sanelemaa. Eikä edelleenkään paskapuheella pitkälle pötkitä, kun tieteessä on sellainen asia olemassa kuin vertaisarviointi.
Tämä asia on tullut telkkarista monta kertaa ulos erinäisissä dokumenteissa.
Vautsi mitkä lähteet. Että ihan "dokumenteissa". Kas kun ei aamupiirretyissä.
Rokotukset on jossain mielessä hyviä mutta nämä rokotecoktailit pikku lapsille on minun mielestäni jotain järkyttävää.
Tosi järkyttävää. Parempi vaan antaa kolmanneksen lapsosista kuolla tauteihin ennen aikuisikää, kuten vielä 1800-luvulla. Ja loppujen saada kivoja vammoja, kuten sokeutuminen. Helkutti olisi hyvä juttu hei.
mutta tämä eipäs juupas väittely on niin kyllästyttävää eikä johda mihinkään! Merkityksetöntä asemasotaa. Moniko on ihan oikeasti kysynyt jotain ap:lta, olematta itse jotain mieltä?
Ap, vilpittömästi haluaisin tietää,
- oletko itse sairastanut jotain näistä taudeista, joita vastaan rokotetaan?
- Koetko olevasi jotenkin terveempi, tai millainen yleensä on vastustuskykysi?
- matkusteletko, ja jos, niin varaudutko jotenkin?
Lisäksi kiinnostaisi tietää, että kuinka moni rokotetuista on sairastanut tauteja, joita vastaan on rokotettu ja kuinka nämä sairaudet ovat ilmenneet? Esim . Sikainfluenssa
Toivoisin asiasta keskustelua, en peri Suomalaista väittelyä, jonka tarkoituksena on vain kaataa toisen näkemys tai mielipide. Toisaalta jossain muualla siihen voisi olla parempi foorumi, mutta kuitenkin...
Mutta täytyy sanoa että rokotteita ei tietääkseni ole koskaan testattu niin että verrokkiryhmänä olisi nimenomaan rokottamattomia.
Ja riippumatonta rokotetutkimusta ei ihan oikeasti tehdä tällähetkellä!
Eikä rokotteiden kaikkia ainesosia tarvitse kertoa. Tämähän tuli jo ilmi pandemrix-kohussakin.
Mutta täytyy sanoa että rokotteita ei tietääkseni ole koskaan testattu niin että verrokkiryhmänä olisi nimenomaan rokottamattomia.
Joka helkkarin rokote pitää testata niin, että verrokkina on rokottamattomia. Joka ikinen. Eivät ne muuten saa markkinointilupaa.
Ja riippumatonta rokotetutkimusta ei ihan oikeasti tehdä tällähetkellä!
Esimerkiksi FDA saa rahoituksensa Jenkkilän liittovaltion budjetista ja laskuttamalla palveluistaan. Millähän tavalla sen rokotetutkimukset ovat siis riippuvaisia?
Eikä rokotteiden kaikkia ainesosia tarvitse kertoa. Tämähän tuli jo ilmi pandemrix-kohussakin.
Ai tuli vai? Mikä ainesosa Pandemrixista jätettiin kertomatta?
omilla aivoilla ajattelu = minkä tahansa netistä luetun (ja luontaistuotemyyntiä edistämään tarkoitetun) shitin uskominen.
Minut on rokotettu lapsuudessa, mutta uusia rokotuksia en todennäköisesti enää ota, ainakaan kaikkia. Lapseni rokotan vasta muutaman vuoden iässä, ja tuolloinkin mietin tarkkaan, mitä rokotuksia annan.
Kuten kantaa myös valintojensa seuraukset. Sitä eivät oikein muista rokottamisen valinneet eivätkä ne, jotka eivät rokotuta itseään tai lapsiaan.