Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kirjaa olet lukemassa? Entä minkä luit viimeksi? Nopea arvio?

Vierailija
14.01.2011 |

Itselläni kesken: Mehiläisten salaisuudet (aika huono, jenkkisiirappia)

Viimeksi luin: Peurankuu (nappasin lomahotellin kirjavaihdosta luullen sitä roskakirjallisuudeksi à la Luolakarhun klaani, ja se olikin kerta kaikkiaan mainio, outo ja antropologisesti autenttinen esihistoriallinen romaani)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Joanne Harrisin Sinisilmä. Harrisin kirjat on hienoja, mukaansatempaavia, kiehtovia. Erilaisia.

Viimeksi luin jonkun jonka nappasin kirjastosta ihan sattumalta: kirjailija oli Reich tai Reisch ja kirjan nimi Maanantain murheet tai jotain sinnepäin. Mässäiltiin antropologisilla luu- yms. ruumistutkimuksilla ja nuorten naisten seksiorjuudella. Eikä mitenkään erityisen hyvin kirjoitettu. Pitkään ajattelin, että jätän kirjan kesken, mutta tulihan se sitten lomalla luettua kuitenkin.

Vierailija
22/24 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka joku voi jättää Tuhat loistavaa aurinkoa kesken??? Ahdistava toki, mutta kirjana erinomainen. Ja tosi mielenkiintoista lukea Afganistanista."

Aihe oli toki kiinnostava (enkä ole kovin herkkänahkainen niin ettei mitenkään ahdistanutkaan), mutta olin aika pettynyt tuon kirjan kirjalliseen tasoon. Odotukset oli ehkä korkealla, mutta se olikin sellaista aika simppeliä bestseller-tyyppistä, melodramaattista ja epärealistista hömppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukemassa läpi koko Dostojevskin tuotantoa. Aloitin tänään ja tällä tahdilla lopetan ylihuomenna.

PV

Vierailija
24/24 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesken: Nenäpäivä. Mielenkiintoiselta vaikuttaa, mutta olen tosi alussa vasta. Jännä kirjoitustyyli, ajatuksenlentoa.

Viimeksi luin: Totta. Hyvä tarina, mutta tosi runollinen kirjoitustapa kävi välillä vähän siirappiseksi. Vaikka olikin kaunista ja hyvin kuvaavaa, silti välillä olisi saanut olla vähän vähemmän runollista tekstiä niin olisi toiminut tehokeinona paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi