Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta, onkohan kummilapseni äiti ehkä vähän liian curling?

Vierailija
13.01.2011 |

Soitin hänelle ja kysyin että sopiiko, että veisin 10 v kummipoikani syömään ja sen jälkeen mentäisiin kaupungille kiertelemään. Tiedän, että kummipoika keräilee jalkapallokortteja ja olisin ostanut muutaman pakan sille.

Tämä ei sopinut, koska kummipojan pikkuveljelle tulee kuulemma tästä paha mieli ja se on epäreilua häntä kohtaan. Sitten olisi sopinut jos olisin ottanut hänetkin mukaan ja ostanut hänellekin niitä kortteja.

WTF, enhän mä ole sen pienemmän lapsen kummi :0

Tällaista on ollut aikaisemminkin.

Viime kesänä en saanut viedä kummipoikaa Särkänniemeen, samasta syystä.

Ymmärtäisin jos olisin niitten kummankin täti, mummo, tai muu sukulainen, mutta kun en ole.

Itse halusivat mut kummiksi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sit, kun isoveli saa tyttöystävän ennen pikkuveljeä? Bänät, kunnes pienempikin saa tytön?

Vierailija
2/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat suunnileen samaikäisiä, voisin ottaa molemmat mukaan. Ainakin kun ajattelen omia kummilapsiani ja heidän sisaruksiaan.

Mutta toisaalta lapsille tekee hyvää olla hiukkasen erillään ja nauttia aikuisen seurasta yksin. Vanhelpienkin olisi hyvä viettää aikaa lapsen kanssa yksi kerrallaan.

Ja todellakin, pettymyksiä on parasta oppia kestämämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksunta-apua vailla :)?

Vierailija
4/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat suunnileen samaikäisiä, voisin ottaa molemmat mukaan. Ainakin kun ajattelen omia kummilapsiani ja heidän sisaruksiaan.

Mutta toisaalta lapsille tekee hyvää olla hiukkasen erillään ja nauttia aikuisen seurasta yksin. Vanhelpienkin olisi hyvä viettää aikaa lapsen kanssa yksi kerrallaan.

Ja todellakin, pettymyksiä on parasta oppia kestämämään!

Me voitaisiin kyllä tuoda pikkuveljelle tuliaisia.

Vierailija
5/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaisin itse enemmän, että se toinen on vaan tärkeämpi...

Vierailija
6/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksunta-apua vailla :)?

ap

Vierailija
7/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen ikäero lapsilla on?

Valitettavasti elämässä ei aina saa sitä mitä toinen saa ja kyllä sitä pitää opetella pienestä pitäen. Onhan jo pelkät ikärajat, jotka sallivat tiettyjä tekemisiä isommalle lapselle.

Vai taannuttaako äiti isomman pienemmän tasolle? Ei saa polkea pyörällä tai ei saa uida kun pienempi ei vielä osaa. Ei pääse kuin sellaiseen leffaan, joka on sallittu myös pikku veljelle, tai sellaisiin huvilaitteisiin joihin pienempi pääse. Mitä jos tarhassa/koulussa on joku retki, pitääkö sinnekin ottaa pikku veli mukaan.

Vierailija
8/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hänellä on vähän rahaa, eikä halua lapsen ajattelevan, että sinä olet se, joka antaa hänelle kivoimmat jutut.

Toki sekin on ymmärrettävää, että ei ole kivaa jos yksi lapsista pääsee vaikkapa Särkänniemelle, mutta muut lapset eivät pääse ollenkaan. Tavallaan siis ymmärrän senkin.

Itse en silti koskaan kieltäisi, jos joku haluaisi antaa lapselleni lahjan.

Vierailija
9/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja that's it.

Pettymyksiä on opittava sietämään.

Vierailija
10/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompaa ei tainnuteta tolla lailla, ettei saisi tehdä isommille sallittuja asioita. Paitsi että joskus kun pienempi kiljuu ihan älyttömästi jostakin pelivuoroista, niin tää isompi antaa itse periksi mieluummin kuin kuuntelee sitä ja menee vaikka katsomaan telkkaria. Eikä siihen äiti puutu millään lailla.

Mä sanoisin pikkuveljelle, että suu kiinni ja odotat vuoroasi. Olen jopa sanonut, kun olen ollut heillä, eikä lasten äiti ole siitä suuttunut.

Vierailija
11/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hänellä on vähän rahaa, eikä halua lapsen ajattelevan, että sinä olet se, joka antaa hänelle kivoimmat jutut.

Toki sekin on ymmärrettävää, että ei ole kivaa jos yksi lapsista pääsee vaikkapa Särkänniemelle, mutta muut lapset eivät pääse ollenkaan. Tavallaan siis ymmärrän senkin.

Itse en silti koskaan kieltäisi, jos joku haluaisi antaa lapselleni lahjan.

Ostavat hänelle synttärilahjat ja joululahjat,

poika on ollut niillä kummeillaan yökylässä.

Vierailija
12/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen ikäero lapsilla on? Valitettavasti elämässä ei aina saa sitä mitä toinen saa ja kyllä sitä pitää opetella pienestä pitäen. Onhan jo pelkät ikärajat, jotka sallivat tiettyjä tekemisiä isommalle lapselle. Vai taannuttaako äiti isomman pienemmän tasolle? Ei saa polkea pyörällä tai ei saa uida kun pienempi ei vielä osaa. Ei pääse kuin sellaiseen leffaan, joka on sallittu myös pikku veljelle, tai sellaisiin huvilaitteisiin joihin pienempi pääse. Mitä jos tarhassa/koulussa on joku retki, pitääkö sinnekin ottaa pikku veli mukaan.

kun on niin kivaa kun niistä on niin paljon seuraa toisilleen (lue äiti pääsee vähällä)

Vierailija
13/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiasta olen kanssasi samaa mieltä, sinä olet vain sen toisen kummi ja aina ei voi saada kaikkea. On tämä pahaa mieltä meilläkin herättänyt mutta on hyvä oppia pettymään kotona näin pienissä asioissa ettei karu todellisuus iske väärässä kohtaa. Joten kysäisepä siltä ystävältäsi jätätkö lapsen kokonaan huomiotta vai miten jatketaan.

Vierailija
14/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi muuta sanoa.

Vierailija
15/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiasta olen kanssasi samaa mieltä, sinä olet vain sen toisen kummi ja aina ei voi saada kaikkea. On tämä pahaa mieltä meilläkin herättänyt mutta on hyvä oppia pettymään kotona näin pienissä asioissa ettei karu todellisuus iske väärässä kohtaa. Joten kysäisepä siltä ystävältäsi jätätkö lapsen kokonaan huomiotta vai miten jatketaan.

Tai sitten vaan haen kummipoikani meille viikonlopuksi, enkä kerro ollenkaan etukäteen mitä on suunnitelmissa sinä viikonloppuna.

Jos toi pikkuvelikin saa jotakin pikku tuliaisia isoveljeltään "kummiviikonlopusta", vaikka se olisi ollut

missä, niin tuskin se pikkuveli jälkeenpäin jaksaa ulista sataa miljoonaa tuntia.

Vierailija
16/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti tuskin ajatteli oikeudenmukaisuutta, vaan ainoastaan omaa napaansa. Pikkuveli tietenkin jäisi kotiin kiukuttelemaan,kun toinen pääsee kaupungille humputtamaan, ja sitähän äiti ei kestä. Joten joko viet molemmat, tai et kumpaakaan. Voi pikkuveli-raukkaa, ja sitä hetkeä kun hänen eteensä tulee tilanne,jossa ei mitenkään päin, vaikka kuinka suunnittelisi ja sumplisi, voi olla yhdessä isoveljensä kanssa.

Eikö äiti voisi keksiä sille pikkuveljellekin sitten jotain vähän erikoisempaa touhua siksi aikaa? Ettei tarvitsisi jäädä kotiin "yksin" kyyhöttämään.

Vierailija
17/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteena se, etteivät muutkaan siarukset pääse. Tuolloin hyväksyin syyn, sillä me emme todellakaan koskaan käyneet missään ja vaikka olisin valtavasti halunnut sinne sirkukseen, tajusin miten kovin sisaruksiani harmittaisi jäädä kotiin kun toinen pääsee.

Aikuisena asia on alkanut kaivelemaan, kun tiedän paremmin asioiden hinnat ja olen tajunnut ettei kasvatus ollutkaan tiukan tasa-arvoista. Oli niin että me kaksi vanhinta emme saaneet mitään sillä perusteella että muuten tarvistsisi ostaa kaikille eikä siihen ole varaa. Kaksi nuorempaa ovat saaneet lähes kaiken haluamansa. Jos me kaksi vanhinta saimme sukulaistytön käytetyt polkupyörät, toisiksi nuorin sai upouuden pyörän ja nuorin taas uuden mopon. Sama vaatteissa, kyläilyluvissa, etc. Nuorimmille maksettiin kännykkälaskut, me vanhemmat emme sellaisia edes saaneet ennenkuin kummit ostivat lahjaksi. (Onneksi meillä oli kummit jotka tasoittivat huomio-tilannetta, etenkin isosiskoni kummi oli aivan ihana, vei joskus kahvilaankin käymään).

Tuo molemmat tai ei kumpikaan-asenne on hyvä, mutta vain jos se toimii täysin tasavertaisesti. Miksei isoveli voisi lähteä nyt sinun mukaasi ja pikkuveli saisi taas joku toinen kerta oan huvinsa (esim pääsisi kylään niille omille kummeilleen)?

Vierailija
18/18 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tottakai sä nyt saat kummipoikasi kanssa viettää kahdenkeskistä aikaa ja viedä häntä vähän johonkin, luulis sen äitinkin olevan vaan tyytyväinen! Pikkuveljeä viedään johonkin sitten toisella kertaa, joko kummien toimesta tai vanhempien tms. Vai tuliko sille veljelle valittua vähän passiivisemmat kummit ja nyt harmittaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi