Vessapaperirullia ei saa käyttää enää askarteluun.
Juuri kuulin tällaisen uuden säännön, että pois on nyt sitten tällainen kierrätysaskartelu.
Kommentit (32)
Ja ennen kaikkea: millä perusteella?
Kukaan tuskin tulee kotiin estämään askartelua edelleenkään.
Ohis.
On epähygienista. Monet kädet ottavat sitä paperia siitä rullsta. Näin perusteltiin meillä.
Jokainen voi kotonaan toimia miten haluaa.
On epähygienista. Monet kädet ottavat sitä paperia siitä rullsta. Näin perusteltiin meillä.
Viimeinen ehkä heittäessään roskiin tms. Vai hiplaatteko te vessassa paperin sisällä olevaa pahvihylsyä kakkia punnertaessanne?
Kielletäänkö senkin käyttö..??
ainakaan päivähoidossa ja koulussa ei saa askarrella vessapaperisullista.
Pöyristyttävää, mutta totta!
En aio noudattaa mokomaa lakia!
Viimeinen ehkä heittäessään roskiin tms. Vai hiplaatteko te vessassa paperin sisällä olevaa pahvihylsyä kakkia punnertaessanne?
kahdeksi viikoksi käytön jälkeen, kyllä ne pöpöt ovat sitten jo kuolleet. Ja hyvänen aika, päiväkodissako pöpöt eivät muuten kierrä?
tekee kaikesta epähygieenisen.
Esimerkkinä tulee mieleen, että jos vedetään pytyn kansi auki, niin vessapaperirullaan roiskuu kaikenmaailman roiskeita jne. Eikös tästä käyty juuri kiivas keskustelu. Ne päiväkodin tädit ovat lukeneet tätä palstaa!
Harvemmin kartonkihylsyyn kosketaan kuin näihin. Eikös nykyisin pitäisi suosia kierrätystä: ekologisuus ja ekonomisuus?
talouspaperihylsyt?
esimieskö siellä paskoo hylsyn kans...
Täällä joku taas trollaa ja sakki kommentoi. Ei tuollaista "lakia" ole olemassakaan.
meillä kerätään noita juuri eskarin toimesta, tarkoiuksena tehdä ainakin kiikarit
Niitä tuskin niin paskaisilla käsillä ropelletaan? Saahan ne puoliksi jos pienempää tarttee.
Kyllä menee touhu yhä vaan hullummaksi,täytyy sanoa
Sääntä/ suositus oli tullut jostain ylempää, ei meidän esimeiheltä tms. Ei edes kaupungista, joku valtakunnan päätös se oli. En jaksa muistaa mikä. Olen ammatiltani opettaja. Tosissaan pitäisi lopettaa ko. askartelu. Mietittiin, entä jos jokainen tuo itse sen oman rullan, niin on ainakin oma kanta siinä rullassa?
En siis tosiaan trollaa.
T. ap.
Sääntä/ suositus oli tullut jostain ylempää, ei meidän esimeiheltä tms. Ei edes kaupungista, joku valtakunnan päätös se oli. En jaksa muistaa mikä. Olen ammatiltani opettaja. Tosissaan pitäisi lopettaa ko. askartelu. Mietittiin, entä jos jokainen tuo itse sen oman rullan, niin on ainakin oma kanta siinä rullassa? En siis tosiaan trollaa. T. ap.
tekee kaikesta epähygieenisen. Esimerkkinä tulee mieleen, että jos vedetään pytyn kansi auki, niin vessapaperirullaan roiskuu kaikenmaailman roiskeita jne. Eikös tästä käyty juuri kiivas keskustelu. Ne päiväkodin tädit ovat lukeneet tätä palstaa!
käsien käytön, ne on usein aika likaiset varsinkin lapsilla. Samoin joiltain päätäntävaltaa käyttäviltä vois kieltää aivojen ja suun käytön, sellasta pa..kaa tuntuu pääsevän ilmoille >:/
Anteeksi, jos tässä kiireessä kotiin tultuani sormet pomppii näppiksellä sinne ja tänne. Konekielessä ei tule pohdittua niin tarkkaannäitä ilmaisun hienouksia :)
Toivottavasti kuitenkinviestit on jotenkin ymmärrettäviä.
Olen luokanopettaja, pätevä, työskennellyt perikymmentä vuotta ja minulla on peräti äidinkielen op. pätevyys. Sitä en kyllä minäkään välttämättä uskoisi, jos lukisin tällä opalstalla omaa tekstiäni kriittisesti sillä silmällä, hih.
Tämä on kuitenkin totuus.
Oikeasti olin todella järkyttynyt, kun suunnittelimme askartelua ja yksi työkaveri kertoikin, että vessapaperirullien käyttö on kiellettyä! Ja pöh sanoin silloin, en uskonut. Mutta hänen vakuuttelunsa oli sen verran uskottavaa, että uskoin. (vaikkakin aion rikkoa tuota sääntöä.) Ajattelin pistää pallon tänne palstalle ja katsoa, mitä mieltä äiteet on tästä uudesta säännöstä.
T. ap.
Ja ennen kaikkea: millä perusteella?