Selittäkää miten Jeesus valitsee seuraajansa?
Joskus teininä kovasti yritin rippikoululeirillä tiristää, että tule nyt, tule nyt. On avoinna sydän ja sielu. Olisin ollut ihan valmis luovuttamaan elämäni Jeesukselle.
Ei mitään. Ei sitten yhtään mitään.
Joskus aikuisenakin olen sanonut, että jos kerran olet olemassa tervetuloa - eikä taaskaan ketään.
Millä Jeesus valitsee ne, jotka se ottaa syliinsä ja me, joilla ei tunnu värähtävän mitään.
Kommentit (54)
Uskot Jumalaan ja tiedät siis, että Jeesus on kuollut puolestasi.
Tai ainakin vilpittömästi haluat uskoa.
Kyllä se riittää, Jumala kestää "epäilytkin" jos tunnet olevasi epävarma tai et vielä ole ns. saanut pelastusvarmuutta.
Voit luottaa kyllä Jumalan Sanaan ja lupauksiin Raamatussa. Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan. Se on lupaus.
Uskoontulo tai uskossa oleminen ei ole välttämättä "tunnetta". Voi olla, mutta ei välttämättä.
Voit rukoilla Jeesusta, ihan omin sanoin, sanot että sinua vaivaa tämä asia mistä aloituksenkin teit, ja pyydä johdatusta elämääsi ja pyydä Jeesusta antamaan sinulle uskoa, viisautta ja ymmärrystä.
Herra kuulee kyllä ja Jumalaan voit luottaa.
Ole kärsivällinen, vastaus ei välttämättä tule juuri heti rukouksen jälkeen (voi tosin tullakin) mutta usko, että se tulee kun on siihen paras aika.
Siunausta!
- sairauksien paraneminen (todistettavasti)
Mutta en ole tullut.En tiedä,miksi.Olen rukoillut ja itkenyt.Ehkä en sit usko tarpeeksi.
ei usko tarpeeksi, joten ei voi tulla uskoonkaan, mutta miten tulla uskoon, jos usko ei riitä. Eikö Jumalan pitäisi jotenkin auttaa ja tönästä inasen, että uskoisi tarpeeksi?
Toki mä uskon myös siihen, että toi sä et usko tarpeeksi on vain uskisten salajuoni kertoa taas muille ihmisille, että kato, mä oon parempi kuin sä ja jos sä vaan uskoisit niinku mä, sutkin pelastettaisiin.
että vaikkapa muslimi kokee samanlaista hurmosta uskossaan. Kaikissa uskonnoissa taitaa esiintyä tämmöistä tunnetta. Onkohan hurmoksen tunteelle jokin järkevä selitys, johon osa ihmisistä on herkempiä?
vaikeuksien kautta. Ihminen tuntee tilanteensa mahdottomaksi jostakin syystä ja turvautuu silloin Jumalaan, kun maailma ei voi häntä auttaa.
Aina ei tarvita vaikeuksiakaan, vaan ihmisestä voi vaan tuntua oudolta kaikki materialismi, älytön uraputkioravanpyörien ja mammonan tavoittelu esim. Ihminen haluaa jotakin syvällisempää, järkevämpää, ikuisesti pysyvää turvallisuutta ja turvaa, jota ei tästä maailmasta löydy.
Jumala on rakkaus! Aito rakkaus on sellaista, millä ei ole mitään tekemistä esim. sen kanssa, että rakastuu johonkin ihmiseen.
Aito agape -rakkaus on pyyteetöntä, anteeksiantavaa, vapauttavaa, joka kohdistuu kaikkiin ihmisiin, jopa vihollisiin. Sitä Jeesus opetti.
Uskoontulo voi olla vain päätös ottaa Jeesus sydämeensä pyhän hengen kautta. Pyhä henki on se, joka aikaansaa sen, että ihminen ottaa uskon vastaan.
Usko vahvistuu, kun lukee raamattua ja opettelee ymmärtämään sen vertauskuvia. Itselleni se on ollut aina helppoa.
Ja jokainen joka haluaa löytää uskon, löytää sen varmasti. Mutta ei usko tule välttämättä heti ja sormia napsauttamalla, mutta se tulee aivan varmasti kun sitä rukoilee ja aidosti haluaa luoda henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen. Ja jokainen, joka aidosti uskoo Jeesukseen, pelastuu ja voi olla varma siitä. Aito usko muuttaa ihmistä koko ajan parempaan suuntaan.
Rakkaudellisuus lisääntyy ja ihminen vapautuu esim. katkeruudesta kokonaan.
että ihminen ei löydä Jumalaa vaan Jumala ihmisen :)
Eli siis tällä tarkoitetaan sitä, että jos ihminen on jo alkanut miettimään uskonasioita ja haluaisi tulla uskoon, Jumala on jo "auttanut ja tönäissyt inasen" kuten tuossa edellä eräs vastaaja sanoi.
Ja siis Jeesukselle voi rukoilla ihan vilpittömästi, kuten aiemminkin sanoin, että kokee ettei ole uskoa, mutta että haluaisi uskoa ja pyytää sitten Jumalaa "tönäisemään vielä vähän enemmän". Raamattua kannattaa lukea myös, tosin itse kehoittaisin aloittamaan Uudesta Testamentista.
ei usko tarpeeksi, joten ei voi tulla uskoonkaan, mutta miten tulla uskoon, jos usko ei riitä. Eikö Jumalan pitäisi jotenkin auttaa ja tönästä inasen, että uskoisi tarpeeksi?
Toki mä uskon myös siihen, että toi sä et usko tarpeeksi on vain uskisten salajuoni kertoa taas muille ihmisille, että kato, mä oon parempi kuin sä ja jos sä vaan uskoisit niinku mä, sutkin pelastettaisiin.
Aikaisemminhan jo sitä sanoinkin että reaktio kysyvään ihmiseen on yleensä "usko nyt! Jos et usko niin oma vikasi".
Vastauksia olen löytänyt muualtakin kuin raamatusta. Puupaaleja en kumarra, enkä oikeastaan mitään muitakaan jumalia. Haluan tietää totuuden ja saada sieltä vastaukset. Siksi Buddhan opetukset sopivat itselleni. Sieltä minä omia vastauksia olen saanut ihan jokaiseen kysymykseeni, raamatussakin niitä on muutama hyvä pätkä. Muinaisten mystikkojen kirjoituksissa on aina ollut joku vinha perä, puhun siis myös näistä "jäljittelijöistä", jotka jostain syystä ovat syntyneet vuosisatoja ennen Kristusta ja hyvin kaukana hänen synnyinseudultaan. Mielestäni tärkeää kuunnella valaistuneita, jos on tosissaan kulkemassa hengellistä tietä. Mutta se vaientaminen ja vallanpito joka moniin uskontoihin liittyy ja mikä niiden oppeja sekoittaa, se on aina se ylitsepääsemätön seinä, enkä ainakaan vielä ole niin valaistunut että osaisin asiani av-uskovaiselle selittää ilman että syntyy negatiivinen vastareaktio. Kaikki vastauksetkin tuntuvat keskustelun välttelyltä ja pyrkivät lopettamaan ajatustenvaihdon ilman selityksiä tai vastauksia. :(
Se turhauttaa minun pientä, ymmärtämätöntä mieltäni.
Taidan mennä keittämään teetä.
Mutta onhan se niin, että vaikka täällä kirjoittaisi ihan mistä tahansa, tulee aina väittelyä, herjaamista, halveksuntaa yms.
Mutta hyvä keino löytää usko on katsoa TV7:skaa.
Sitä katsomalla minäkin löysin elävän uskon uinuneena olleen lapsenuskoni sijaan.
Olen ei-uskovasta kodista ja silti Jumala on kutsunut minua pienestä pitäen.
uskovalla ei ole sitä moraalista estettä olla herjaamatta ja halveksumatta. Riittää kun uskoo.
Uskonasioista ei muuten raamatun mukaan saa väitellä.
kukaan, joka aidosti uskoo ei herjaa, ei halveksu yms. tai ainakin pyrkii välttämään tuollaista, kun taas monet uskonnottomat tekevät sitä melkein työkseen - (mitenkään herjaamatta, tämä on toteamus)
Siunausta kaikille, Jeesus rakastaa sinuakin!
Ainakaan minulle ei tullut sitä kautta mitään halua seurata Jeesusta, ei myöskään Raamatun lukemisen myötä.
Olen kyllä siinä samaa mieltä, että Raamattua kannattaa lukea, kuten myös Koraania ja bugghalaisuuden ja hindulaisuuden pyhiä kirjoja.
Ihan vaan etiikan ja moraalin kannalta.
Tero
- sairauksien paraneminen (todistettavasti)
kasvi joka piti leikata TAYKS:sa. En pystynyt nielemään ja jouduin nauttia vaan nestemäistä ruokaa. Leikkauspäivä oli tiedossa ja ennen sitä jätin rukouspyyntöjä mm. radio dein kautta ja seurakunnassa. Leikkausta ennen pari päivää alkoi kurkku jotenkin tuntumaan paremmalta, mutta en uskaltanut kokeilla kiinteää ruokaa koska pelkäsin että vieläkin se takertuu kurkkuun. Leikkausta edeltävänä päivänä menin tarkistuttamaan kurkkuni ja lääkäri laittoi toistamiseen kurkkuuni kameraputken ja kyseli että missäs se kasvi taas olikaan. Totesi sitten, että ei löydy mitään ja ihmetteli. Sain siitä myös paperit ja ne on vuosien jälkeen edelleen tallessa.
Tuossa jonkin mainitsemassa TV7 kanavassa puhuu usein myös Paavo Järvinen niminen evankelista ja hänellä on parantamisen armolahja (armolahjoista kerrotaan Raamatussa). Paavo oli erään kerran joitakin vuosia sitten ja tarkemmin sanottuna vuonna 2004 puhumassa Parkanossa ja näytti suuntaamme ja sanoi, että jollakin paranee nyt laktoosi-intoleranssi. Vaimollani oli lapsesta alkaen ollut tuo sairaus ja ei voinut juoda maitotaloustuotteita ja ei myöskään syödä sellaista jossa oli maitoa. Vatsa reagoi välittömästi. Hänen sairauskertomuksissaan on myös tuo sairaus lapsesta alkaen ja tuossa kokouksessa se lähti. Hän alkoi kokeilemaan maitotaloustuotteita päivän parin päästä ja mitään vatsavaivoja ei tullut. En usko, että nämä olisivat vaan sattumaa tai kuvittelua koska sairaudet on olleet olemassa ja noiden rukousten jälkeen parantuneet.
Äidilläni on parantunut verenpaine.
Veljeni poika oli kriittisessä tilassa ja Turun yliopistollisessa sairaalassa ja lääkärit eivät antaneet toivoa. Veljeni ja seurakunnan saarnaaja ja muita uskovia oli rukoilemassa pojan vuoteen äärellä kun aivojen painetta näyttävä mittari yht äkkiä heilahti ja jotain tapahtui. Aamulla poika istui vuoteella ja tunnisti lähisukulaisia. Pojalla oli ollut virukset aivoissa ja keuhkoissa ja valtavat kiputilat.
Monia muita rukouksen jälkeen parantumisia on tapahtunut minun tai vaimoni suvussa. Olisin hullu jos en uskoisi.
ihminen on hengellinen olento ja etsii vastauksia. Itse uskon ja tiedän, että ainoastaan Jeshua=Jeesus voi antaa Elämän!