Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää miten Jeesus valitsee seuraajansa?

Vierailija
13.01.2011 |

Joskus teininä kovasti yritin rippikoululeirillä tiristää, että tule nyt, tule nyt. On avoinna sydän ja sielu. Olisin ollut ihan valmis luovuttamaan elämäni Jeesukselle.

Ei mitään. Ei sitten yhtään mitään.

Joskus aikuisenakin olen sanonut, että jos kerran olet olemassa tervetuloa - eikä taaskaan ketään.

Millä Jeesus valitsee ne, jotka se ottaa syliinsä ja me, joilla ei tunnu värähtävän mitään.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut,että Pyhähenki kutsuisi jokaista muutaman kerran elämässään,mutta se on taasen eriasia ottaako kutsun vastaan.

tota pilkkaamista en ymmärrä,mitä jotkut täällä harrastaa ihan työkseen.

Vierailija
22/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos silloin sattuu olemaan vaikka kovassa kuumeesas eikä edes muista koko kutsua toivuttuaan?

kuullut,että Pyhähenki kutsuisi jokaista muutaman kerran elämässään,mutta se on taasen eriasia ottaako kutsun vastaan.

tota pilkkaamista en ymmärrä,mitä jotkut täällä harrastaa ihan työkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalinen suuntautumisesi on oma valintasi, varsinkin Jumalan edessä. Sen vuoksi Jumala antoi tietyt käskyt erikseen naisille ja toiset taas miehille. Ilman Jumalaa on luonnollista tehdä, mitä itse haluaa. Siihen Jumala on alunperin anatanut vapauden valita.

Vierailija
24/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken Luojana, kuka Häneen uskoo ja kuka ei. Meillä on valinnanvapaus. Jumala ei pakota ketään uskomaan.

Vierailija
25/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy vittuillakseni,

mutta miten Jumala on jotkut valinnut etukäteen ja päättänyt että toisten ei kuulukaan löytää häntä?

Ja jos se on Jumalan iso suunnitelma, niin miten se onkin sitten henk. koht. valinta olla ottamatta Jumalaa tai Yeshuaa vastaan sydämeensä, vaikka niin oli ennalta määrätty? Ei voi olla samaan aikaan määrätty ja valittu. Kuulostaa syyllistämiseltä se että joku on valinnut olla niin tyhymä ettei tajua taivaaseen haluta, vaikka kyseessä olisi ihminen joka ihan rehellisesti etsii paikkaansa ja sydäntänsä ja sitä mikä on oikein.

olet nyt katsos alkanut ajatella ihan itse omilla aivoillasi! Se taas ei käy yksiin uskomisen kanssa. Heitä järki roskikseen, väännä lammasmainen hymy kasvoillesi, katso ylöspäin (sinne taivaan ihanuuteen) ja ala höperehtiä sekavia...

Hihhuli huu!

Vierailija
26/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole etukäteen valittuja! Jumala vain tietää

kaiken Luojana, kuka Häneen uskoo ja kuka ei. Meillä on valinnanvapaus. Jumala ei pakota ketään uskomaan.

Vierailija
27/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos silloin sattuu olemaan vaikka kovassa kuumeesas eikä edes muista koko kutsua toivuttuaan?

kuullut,että Pyhähenki kutsuisi jokaista muutaman kerran elämässään,mutta se on taasen eriasia ottaako kutsun vastaan. tota pilkkaamista en ymmärrä,mitä jotkut täällä harrastaa ihan työkseen.

Vierailija
28/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kuullut,että Pyhähenki kutsuisi jokaista muutaman kerran elämässään,mutta se on taasen eriasia ottaako kutsun vastaan.

Muistatko mistä kuulit?

Vierailija
29/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rippikoulusta tuon muistan

kuullut,että Pyhähenki kutsuisi jokaista muutaman kerran elämässään,mutta se on taasen eriasia ottaako kutsun vastaan. tota pilkkaamista en ymmärrä,mitä jotkut täällä harrastaa ihan työkseen.

Vierailija
30/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskoisin, että pyhän hengen vastaanottaminen voisi olla otollisinta silloin kun on vaikeaa elämässä. Sen seurauksena monesti arvot kääntyvät erilaisiksi ja on valmiimpi uskolle.

Itse olen uskossa, mutta olen enemmän buddhalaisuuteen uskova. Hengellisyys voi koskettaa meitä kaikkia, mutta se, että se olisi juuri joku Jeesus joka tekee autuaaksi, niin on minusta harhakuvitelmaa.

Ja vaikka olenkin pakana, niin silti raamatussa on hyviä ajatuksia. Ne ymmärtää vasta kunnolla, kun uskoo itsekin johonkin suurempaan. Sama varmasti koskee koraania jne.

Vierailija
31/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kuullut,että Pyhähenki kutsuisi jokaista muutaman kerran elämässään,mutta se on taasen eriasia ottaako kutsun vastaan.

Muistatko mistä kuulit?

Vierailija
32/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskoisin, että pyhän hengen vastaanottaminen voisi olla otollisinta silloin kun on vaikeaa elämässä. Sen seurauksena monesti arvot kääntyvät erilaisiksi ja on valmiimpi uskolle.

Itse olen uskossa, mutta olen enemmän buddhalaisuuteen uskova. Hengellisyys voi koskettaa meitä kaikkia, mutta se, että se olisi juuri joku Jeesus joka tekee autuaaksi, niin on minusta harhakuvitelmaa.

Ja vaikka olenkin pakana, niin silti raamatussa on hyviä ajatuksia. Ne ymmärtää vasta kunnolla, kun uskoo itsekin johonkin suurempaan. Sama varmasti koskee koraania jne.

Itse luen Buddhalaisia tekstejä ja niitä käytän elämänohjeina kehittämään maailmankatsomustani. Raamatusta löytyy monestakin kohtaa ohjenuoria jotka ovat yhteneväisiä Buddhalaisten oppien kanssa. Luen myös muita hengellisiä tekstejä, raamattu yksi niistä, mutten voi olla sen kanssa täysin samaa mieltä kaikesta. Kuitenkin jostain syystä ne tekstit jotka Raamatussa koen hyödyllisiksi ja tärkeiksi eivät nouse edes sivuaiheiksi kristinuskossa olevien kanssa keskustellessa. Keskustelu on hyvin usein ylläolevan kaltaista ja kehotetaan "ottamaan Jeesus vastaan". Kovin syvälle en pääse näissä juttutuokioissa filosofiassa tai maailmankatsomuksessa. Pyydetään vaan hyväksymään.

Vierailija
33/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rippikoulusta muistan

Niin minä vähän ajattelinkin. Siinä iässä ollaan aika alttiita vaikutuksille.

Vierailija
34/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luen Buddhalaisia tekstejä ja niitä käytän elämänohjeina kehittämään maailmankatsomustani. Raamatusta löytyy monestakin kohtaa ohjenuoria jotka ovat yhteneväisiä Buddhalaisten oppien kanssa. Luen myös muita hengellisiä tekstejä, raamattu yksi niistä, mutten voi olla sen kanssa täysin samaa mieltä kaikesta. Kuitenkin jostain syystä ne tekstit jotka Raamatussa koen hyödyllisiksi ja tärkeiksi eivät nouse edes sivuaiheiksi kristinuskossa olevien kanssa keskustellessa. Keskustelu on hyvin usein ylläolevan kaltaista ja kehotetaan "ottamaan Jeesus vastaan". Kovin syvälle en pääse näissä juttutuokioissa filosofiassa tai maailmankatsomuksessa. Pyydetään vaan hyväksymään.

Olen samaa mieltä ja siksi vierastan eri uskontokuntia. Haluan kuitenkin ajatella omalla järjelläni ja kyseenalaistaa asioita ja silti uskoa. Monissa uskonnoissa asiat pitäisi hyväksyä niin kuin joku muu on sanonut ja toistetaan asioita kuin papukaijat.

-se toinen buddhalaisuudesta(kin) kiinnostunut

Vierailija
35/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus se aggressiivisuus jos lähtee keskustelemaan. Siis ihan keskustelemaan, ei pilkkaamaan tai edes suoraan kyseenalaistamaan, vaan pyytää vastauksia sellaisen näkökulmasta jolla tämä uskonto on se omin ja vahva. En itsekään suutu vaikka minulle sanottaisiinkin että kuuntelen vääriä oppeja saatanalta, ei ole syytä suuttua sillä se ei kuitenkaan ole oma näkökantani. Mutta tuntuu kuin omien katsomusteni jakaminen suututtaisi joitakuita. Se on harmillista sillä aina olen toivonut hedelmällistä keskustelua juuri näistä aiheista.

Vierailija
36/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus se aggressiivisuus jos lähtee keskustelemaan. Siis ihan keskustelemaan, ei pilkkaamaan tai edes suoraan kyseenalaistamaan, vaan pyytää vastauksia sellaisen näkökulmasta jolla tämä uskonto on se omin ja vahva. En itsekään suutu vaikka minulle sanottaisiinkin että kuuntelen vääriä oppeja saatanalta, ei ole syytä suuttua sillä se ei kuitenkaan ole oma näkökantani. Mutta tuntuu kuin omien katsomusteni jakaminen suututtaisi joitakuita. Se on harmillista sillä aina olen toivonut hedelmällistä keskustelua juuri näistä aiheista.

tota agressiivisuutta löytyy ei uskovien puolelta myöskin.

tämä on vissiin niin kuuma peruna,tämä aihe siis,että harvat pystyvät keskustelemaan kiihkotta.

hienoa olisi,jos kunnioitusta löytyisi kummastakin päästä.

Vierailija
37/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänkatsomus todella tärkeä ja henkilökohtainen asia, varsinkin kun sen useimpien mielestä pitäisi olla kaikilla sama. Eihän se mesoamalla ainakaan siksi muutu. Toisilta oppiminen ja oman tiedon jakaminen on sellainen taito joka täytyy ihan motivaatiolla kehittää, jottei losauteltais vääräuskoisia pommeilla kappaleiksi.

Vierailija
38/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole etukäteen valittuja! Jumala vain tietää

Vierailija
39/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ymmärtänyt niin, että ei tarvitse mitään värähtelyä tapahtua vaan uskoo ainoastaan, että Jeesus hyväksyy ja antaa kaiken anteeksi mitä on tullut tehtyä väärin elämässä.

Mielestäni ei Jeesus aseta ehtoja ja luokittele ihmisiä kuten meillä ihmisillä on tapana. Ei Jeesus voisi edustaa rakkautta jos luokittelisi ja siksi Hän kutsuu kaikkia ihmisiä tulemaan luokseen. Ei Jeesus aseta ehtoja, että pitää olla kaunis ja viisas vaan saa tulla sellaisenaan kuin on.

Riittää, että ihminen itse nöyrtyy Jumalan edessä ja kaikki itsekeskeisyys ja omahyväisyys karsiutuu. Ei tarvitse olla menestynyt ihminen vaan kaikki kelpaa.

Sehän siinä usein onkin vaikeaa, että itse yritämme tiristää vaikka usko riittää. Kyllä ne rukousvastaukset ja merkit seuraa sitten kun uskossa vaeltaa. Pyhä Henki on lähetetty uskoville sen takia, että sitten jaksamme elää täällä ja sen kautta moniin asioihin tulee vastaukset.

Itse olen saanut vastaukset mm seuraaviin asioihin:

- sukulaisten uskoontulo

- työpaikka

- aviopuoliso

- lasten syntymät

- taloudellinen tilanne

- sairauksien paraneminen (todistettavasti)

Vierailija
40/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskoisin, että pyhän hengen vastaanottaminen voisi olla otollisinta silloin kun on vaikeaa elämässä. Sen seurauksena monesti arvot kääntyvät erilaisiksi ja on valmiimpi uskolle. Itse olen uskossa, mutta olen enemmän buddhalaisuuteen uskova. Hengellisyys voi koskettaa meitä kaikkia, mutta se, että se olisi juuri joku Jeesus joka tekee autuaaksi, niin on minusta harhakuvitelmaa. Ja vaikka olenkin pakana, niin silti raamatussa on hyviä ajatuksia. Ne ymmärtää vasta kunnolla, kun uskoo itsekin johonkin suurempaan. Sama varmasti koskee koraania jne.

jokaisella on tietysti perusteet miksi uskoo mihinkin.

Itse uskon kuitenkin Raamatun Jumalaan, kun on vaikea uskoa muihin jäljittelijöihin. Alkuperäiseen on helpompi uskoa ja uskoa vahvistaa se, että Pyhän Hengen kautta saa rukousvastauksia. En osaa kovin paljoa uskoa sellaiseen mistä ei voi saada mitään vastausta. En voi uskoa puupaaluihin tms. vaan uskon mieluummin sellaiseen josta saan vastaustakin. Olen saanut niin moniin asioihin vastauksen uskomalla Raamatun Jumalaan, että jos en uskoisi niin olisin hullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi