Paniikkihäiriö+ cipralex
Moniko täällä sairastaa kyseistä veemäistä häiriötä tai esim ahdistuneisuushäiriötä? Entäs Cipralex toimiiko? Mulla ilmenee nykyään tuo paniikkihäiriö niin etten voi käydä kaupassa ja kahvin juonti ja syöminen muiden seurassa on vaikeaa..
Kommentit (25)
mutta en ole vielä varma yritänkö sittenkin elää ilman...
Silloin ei enää tule kohtauksia, vaan se kohtaus on päällä tavallaan koko ajan. Lääke on minulla auttanut. Vinkkinä kerron, että jos tk:ssanne on psykiatrinen sairaanhoitaja, varatkaa hänelle aikoja. Omassa tk:ssani tällaisella sh:lla on myös psykoterapeutin pätevyys. Apua on saatavilla suhteellisen helposti, kun hoksaa mistä hakea.
Hei,
Googlettelemalla löysin näille sivuille. Olisi hienoa jos joku vielä vastaisi kuinka lääke on auttanut teitä.
Minulla aloitettiin eilen escitalopram lääkitys, pitkittyneen surun ja siitä johtuvien fyysisten oireiden (mm. paniikkikohtaukset) hoitoon. Olisi kiva kuulla kokemuksia.
Onko täällä ketään, jonka oireet ilmenee töissä? Kotona ei pääsääntöisesti ole mitään ongelmia, mutta töissä olen n. 50% ajasta paniikissa. En uskalla hoitaa tehtäviäni, kun pelkään virheitä. Sen jälkeen loogisesti pelkään, että asiat ovat myöhässä kun en ole niitä hoitanut :( Palavereissa saatan saada omituisia mielleyhtymiä, että olen unohtanut tehdä jotain. Ja öisin herään paniikissa miettimään näitä kaikkia:(
Olen näistä syistä todellinena alisuoriutuja, kolleegat hoitelevat mennen tullen monta kertaa suurempia työmääriä, myös vähemmän koulutetut ja kokemattomammat. Ja tämä tietenkin syö loputkin itsetunnosta ja seuraavat tehtävät hoidan vielä huonommin :(
Heippa! Oli mukava lukea muidenkin tarinoita, minä tulin juuri vähän aikaa sitten sieltä neuvolapsykologilta ja täytyy kyllä sanoa että olo helpotti aas huomattavasti kun pääsi purkamaan tuntojaan. :) Suosittelen kyllä muillekkin lisänä keskusteluapua ja kannattaa etsiä niin kauan kunnes itselle hyvä tyyppi löytyy, kaikki ei suinkaan ole hyviä. Lääke vaikuttaa taustalla ja ens viikolla tulee pari viikkoa aloituksesta.. itselläni johtuu hyvin pitkälti lapsuuden ja nuoruuden ajan kokemuksista nämä panikoinnit sun muut jännittämiset. Olen hyvin ankara itseäni kohtaan. Siitä yritän opetella pois. :) Psykologi oli myös aivan varma siitä että tulen tästä selviämään nii jo se loi uskoa tlevaisuuteen. Menkää ihmeessä ammattiauttajan pakeille ja vaikuttaakaa itse aktiivisesti oman elämänne laatuun. Ihanaa lähestyvää viikonloppua. Meidän perhe suuntaa kylpylä lomalle viikonlopuks. :)