Kuinka rankaisisitte, jos oma Nico-Petterinne olisi tehnyt näin??
Kommentit (15)
Käskisin lapsen viikoksi huoneeseensa, jonka jälkeen ilmoittaisin huolella mietityt sanktiot.
mun osalta riittäis kun puhuttelisin vakavasti. No ehkä pari viikkoa kotiarestia päälle. Mut noin yleensä moninkertainen rankaiseminen yhdestä teosta on ihmisoikeuksien vastaista.
Eilen juuri vauhkosin kyseisestä asiasta tässä kotona ja arvaas mitä mun mies sanoi?
No, se vaan naureskeli, että "pojat on poikia"... Siis voi vittu. Saatiin eilen siis perheriita aikaiseksi tästä uutisesta :D
ensin kunnon keskustelu asiasta. Siis todella sellainen, että lapsi ymmärtää tekonsa seuraukset (ja mahdolliset seuraukset).
Konkreettiset rangaistukset olisivat seuraavat: Viikkoraha poistuu vähintään vuodeksi. Sekä muut ei tarpeelliset hankinnat pois vuodeksi. Sekä mahdolliset ulkonaliikkumis rajoitukset.
Joka tapauksessa aivan uskomattoman typerä temppu, tossa olis voinut mennä ihmishenkiä pahimmassa tapauksessa, nyt onneksi vaan auto sai kolhut.
Mä en tiedä mitä tekisin, joku rankku kyllä!
Kävisin maistraatissa vaihtamassa C:n K:ksi.
Kotiarestia ja ei viikko rahaa. Tietokonettakin miettisin.
mun osalta riittäis kun puhuttelisin vakavasti. No ehkä pari viikkoa kotiarestia päälle. Mut noin yleensä moninkertainen rankaiseminen yhdestä teosta on ihmisoikeuksien vastaista.
mutta luuletko, että alle 15v. pystyy maksamaan omasta pussista vahinkojen korvaukset? Eiköhän ne vanhemmat joudu maksumieheksi.
Joten ei ole minun mielestäni moninkertaista rankaisemista se, että lapsi menettää esim. viikkorahansa vuodeksi.
Poistuimme paikalta kun poliisiauton ujellus alkoi kuulua. Ei jääty ikinä kiinni, vaikka oikeasta paikasta tultiin kyselemään, arvelin ääneen naapurustossa olevien lastenkodin kasvattipoikien olleen asialla... ja ne saivat rangaistuksen, tyyliin kk arestia ja viikkorahat pois tms, vaikka kukaan ei tunnustanut ja hermostuivat kun syyteltiin suotta. Mutta eihän minua kilttiä ja hiljaista kukaan edes osannut epäillä. Tein muitakin tuhmuuksia ja ties mitä, ja aina syyt meni näille pojille.
että viikkorahoista olisi kasassa summa, joka kattaisi kaikki nämä vahingot jota he aiheutti. Kuinkas monta tuulilasia? Eli aika monta euroa! Ei ne teinit sitä rahan arvoa opi jos kaikki vain heidän puolestaan pienellä puhuttelulla kuitattais!
Tosin asiasta myös keskusteltaisiin todella todella paljon ja perusteellisesti!
vaan jättäisin vahingonkorvausvaatimuksen kasvamaan korkoa, kunnes se lapsen täysi-ikäistyttyä lankeaisi hänelle maksettavaksi korkoineen.
Pinkin pipon, jossa lukee Princess. Pitäisi niitä nyt alkuun vaikka helmikuun loppuun, ja jos säät silloin lämpenevät, vielä pari viikkoa siihen päälle.
Mutta jos kuvitellaan teoreettisesti, että jos hänelle tulisikin joku tilapäinen mielenhäiriö, ja hän tekisi tuollaista, niin en minä siitä mitään rangaistusta antaisi. Keskustelisimme pitkän tovin moraalista ja etiikasta ja siitä, mikä olisi saanut pojan käyttäyttymään tuolla tavalla. Olisi tietenkin itsestäänselvää, että pojan olisi itse mentävä henkilökohtaisesti pahoittelemaan aiheuttamiaan tekoja.
Kävisin maistraatissa vaihtamassa C:n K:ksi.