Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ms-taudin vaikutukset perhe-elämään..ero tuli.

Vierailija
12.01.2011 |

mies jätti.Olimme eläneet ensin avoliitossa,sitten vasta naimisiin molempien lasten synnyttyä jo.Masennuin kuullessani sairaudestani,jätin kertomatta miehelle,naapurit kertoivat minusta ja mies jätti.Olen nyt 50v.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä erolla ettei mulla taas ole saman taudin takia lapsia.Olen 34v.Todella katkera!

Vierailija
2/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä mies sanoi asiasta? Sun aloitus oli aika lyhyt, ei oikein saa kokonaiskuvaa tilanteesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi myös samoin... Heillä muutama lapsi ja lapset ovat nyt isällä. Todella surullista :(

Vierailija
4/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika iso asia jättää kertomatta omalle puolisolleen. Ei ihme, että tuli ero.

Vierailija
5/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan ihan ymmärtänyt, mikä tuossa oli miehen mukaan se SYY eroon? Se, että sairastuit vai se, ettet luottanut mieheesi sen vertaa, että olisit kertonut noin tärkeän asian?

Vaikea uskoa, että kukaan pelkän MS-taudin takia eroa ottaa. Ei se nykyään ole mikään kuolemantuomio, ja ainakin noin alkuvaiheessa on vaikea tietää, miten se etenee.

Mutta jos "alla" on muutakin: vieraantumista, kylmyyttä, salailua... niin silloin tuollainen voi olla korsi, joka katkaisee suhteen.

Hae hyvä nainen apua, tuo on psyykkisesti joka tapauksessa todella kova paikka. Oletko ihan diagnosoidusti masentunut, vai tarkoititko alakuloa?

Vierailija
6/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuulisin naapurilta, että omalla puolisollani on vakava sairaus. Eli kaikki muut ovat asiasta jo kuulleet paitsi minä.

Haloo tollo!

Vierailija
7/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuulisin naapurilta, että omalla puolisollani on vakava sairaus. Eli kaikki muut ovat asiasta jo kuulleet paitsi minä.

Haloo tollo!

Vierailija
8/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuulisin naapurilta, että omalla puolisollani on vakava sairaus. Eli kaikki muut ovat asiasta jo kuulleet paitsi minä. Haloo tollo!

On se nyt sentään aika iso päätös ottaa ero sairaasta ja masentuneesta puolisosta vain siksi, että hän ei heti ole kertonut sairaudestaan. Ap ei edes ole kertonut, miten kauan ehti diagnoosista kulua ennen kuin mies sai tietää!

Ehkä oli vain niin itse maassa, että halusi ensin selvittää ajatuksensa ja sitten, kun tietää paremmin prognoosin, kertoisi vasta sen jälkeen.

Vierailija
9/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuulisin naapurilta, että omalla puolisollani on vakava sairaus. Eli kaikki muut ovat asiasta jo kuulleet paitsi minä. Haloo tollo!

On se nyt sentään aika iso päätös ottaa ero sairaasta ja masentuneesta puolisosta vain siksi, että hän ei heti ole kertonut sairaudestaan. Ap ei edes ole kertonut, miten kauan ehti diagnoosista kulua ennen kuin mies sai tietää! Ehkä oli vain niin itse maassa, että halusi ensin selvittää ajatuksensa ja sitten, kun tietää paremmin prognoosin, kertoisi vasta sen jälkeen.

Vierailija
10/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt sentään aika iso päätös ottaa ero sairaasta ja masentuneesta puolisosta vain siksi, että hän ei heti ole kertonut sairaudestaan. Ap ei edes ole kertonut, miten kauan ehti diagnoosista kulua ennen kuin mies sai tietää! Ehkä oli vain niin itse maassa, että halusi ensin selvittää ajatuksensa ja sitten, kun tietää paremmin prognoosin, kertoisi vasta sen jälkeen.

Vierailija
11/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko kenties vielä paikata suhteenne?

Ehkä ap ei uskaltanut kertoa miehelleen, kun arvasi, miten tämä reagoisi asiaan.

Vierailija
12/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin huolestuttaa elämänkumppani.

Vierailija
13/13 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian ääneen sanominen voi olla yllättävän vaikeaa, vaikka taustalle ei olisi mitään asioiden pimittämistä tai salailua.

Kukaan ei voi ennalta tietää kuinka vakava sairastuminen vaikuttaisi omaan käytökseen, ja pystyisikö asiaa läheisille edes sanomaan. Läheisille kertominen nimittäin on kaikista raskainta.

Usein sairastunut joutuu itse tukemaan läheisiä uutisen kestämisessä, mikä tekee tilanteesta entistä vaikeamman.

Toivottavasti ap saat vielä elämästä kiinni. Yritä tehdä siitä niin hyvä kuin vain resursseillasi kykenet.

t. Mäsä minäkin.