Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt mä tarvitsen teidän apuanne!!

Vierailija
12.01.2011 |

Asia koskee parisuhdettani. Olen itse alle 40 vuotias nainen, arvostan itseäni ja minulla on hyvä työ. Olen hirveän herkkä, kiltti ja koen että minun pitää "pelastaa koko maailma"..läheisriippuvainen.

Olen avoliitossa miehen kanssa (yhteisiä lapsia ei ole), joka on myös kiltti, mutta tämä kiltteys kohdistuu vain muihin ihmisiin ja mua kohtaan hän on suoraan sanottuna välillä aivan hirviö. Hänessä on ikään kuin kaksi puolta. Kiltti, herkkä ja ihana ajattelevainen ja tunteellinen mies, ja sitten se kylmä ja todella ilkeä hirviö. Suuttuessaan hän nimittelee minua, loukkaa minua asioilla joista olen itsekin kärsinyt (esimerkiksi eräs työtoverini oli minulle ilkeä ja vuodatin tästä miehelleni, nyt mieheni sanoi että se työtoverini oli aivan oikeassa)..en osaa edes selittää miten inhottava hän voi olla. Esimerkkinä eilen..hän huusi minulle että olen niin huono työntekijä, että hän ei ainakaan minua palkkaisi. Ja tämä huonous on siis se, kun olen tällä hetkellä flunssan vuoksi sairaslomalla. Tosiasiassa minulla on "korkea arvoisempi" työ kun miehellä ja teen oikeasti aika tärkeää työtä.

Kysymys kuuluu, miksi annan toisen ihmisen kohdella itseäni noin? Jos ystäväni tulisi kertomaan minulle että hänen miehensä kohtelee häntä näin, niin kehoittaisin heti luikkimaan pois. Miksi minä en sitten tee sitä? Minä pelkään jäädä yksin. Minusta tuntuu etten pysty ja osaa elää yksin. Tulevaisuus kauhistuttaa minua. Mieheni on myös monesti uhannut jättää minua ja se tuo minulle tavattoman turvattoman olon. Ja tavallaan hekumoin ajatuksella, ettei minun tarvitsisi enää ikinä kuulla hänen huoritteluja tai muita todella ilkeitä juttuja. Hän osaa sivaltaa sanallisesti niin pahasti, enkä pysty unohtaa niitä.

Minulla ei asu sukulaisia tai perhettä kaupungissa missä asun. Olen siis aika yksin ja tukiverkkoa ei ole. Tästäkin mies on minulle ilkeillyt ja sanoi, että on minun vikani että olen yksin täällä, koska kukaan ei kestä minua. Itkettää jo ajatuskin, sillä en halua kenellekään mitään pahaa ja mitä jos ihmiset oikeasti ajattelevatkin minusta noin?

Mies on joskus sanonut että olen narsisti ja nyt etsin aiheesta tietoa ja olen kauhuissani lukenut niitä, olenko todellakin tuollainen ihminen! Omasta mielestäni olen hyvinkin empatian kykyinen ja olen kaveripiirissä aina se, jolle soitetaan kun tarvitaan kuuntelijaa. Mutta en tiedä..en enää tiedä mitä ajatella mistäkin.

Olen lopen uupunut ja peloissani. Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmänkin siltä, että miehesi on narsisti etkä sinä. Hän tuntuu esittävän täydellistä muille ja alistaa sinua minkä ehtii. En osaa sanoa mitä sinun oikeasti pitäisi tehdä, mutta minä en hyväksyisi tuollaista käytöstä mieheltäni. Ero tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, varsinkaan kun teillä ei ole yhteisiä lapsia. Hyvä että olet avannut silmäsi nyt.

Vierailija
2/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ja lähdet ja aloitat uuden elämän. Maailma on täynnä hyviä miehiä, joten miksi tuhlata elämäänsä kurjuudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta oppaita itsesi kehittämiseen, ajatusmaailmasi muuttamiseen. Ala vahvistaa itseäsi ja itsetuntoasi. Aloita jokin taiteellinen harrastus, taidekurssit? Sinun ei tarvitse olla taiteellinen, tämä on tavallaan terapiaa ja vahvistaa sinua. Kun olet vahvempi pääseet eroon typerästä narsistimiehestäsi.

Vain sinä olet vastuussa omasta onnestasi ja elämästäsi, ei kukaan muu. Ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Älä anna itsesi velloa surkeissa ajatuksissa. Tsemppi päälle.

Vierailija
4/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy paljon tietoa narsismista. Itse kärsin samanlaisesta miehestä, lasteni isästä yli 15 vuotta. Hän kohteli minua kaltoin, muut pitivät häntä hyvänä tyyppinä.

Hän alkoi jopa hakata minua, petti yms. Kesti tosi kauan, ennenkuin pääsin eroon ja se onnistuikin vain, kun löysin uuden miehen.

Onko miehesi mustasukkainen sinusta? Meillä mies kävi baareissa,mutta ei antanut minun käydä missään, ei sallinut ystäviäkään, paitsi, jos oltiin yhdessä jossakin baarissa ja silloin usein mies haukkui minua ystäväni edessä ja kävi väkivaltaiseksi.

Sinun on päästävä eroon miehestä. Muuta vaikka takaisin sinne, missä sinulla on tukiverkostoa?

Vierailija
5/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko narsistit aina automaattisesti empatiakyvyttömiä? Mies nimittäin on sitä, mutta osaa olla myös hyvinkin huomaavainen.

Mies on mustasukkainen ja useinkin väittää että "sulla on jotain" eikä usko vaikka kuinka sanon että ei ole. Häntä on ennen petetty, joten on nyt sitä mieltä että kaikki naiset ovat pettureita.

Miten saisin voimaa repäistäkseni itseni tästä irti? Kertokaa te vahvat naiset, kertokaa!!!!

Vierailija
6/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties vaikka hän olisi oikeassa ja ainoastaan rehellinen. Mutta jos tunnet tuolla tavalla, niin kysymyksesi on kyllä aivan helvetin tyhmä, lopetat vinkumisen ja jätät sen sian ja ansaitset parempaa.

Vierailija
7/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin minä kertoa teille miehenkin version. Hän on aina oikeassa ja minä olen luuseri, huono ja paska muija. Nalkutan enkä anna hänen tehdä kuten HÄN haluaa. "MINÄ ELÄN NIIN KUIN MINÄ HALUAN EIKÄ KUKAAN TULE SANOMAAN MINULLE MITÄ MINUN PITÄISI TEHDÄ". Näin hän sanoisi. Haukkuisi mua hulluksi ja voittaisi teidät kaikki puolelleen. Hänhän huutaa mulle täällä kotona asioita mitä muka teen, vaikka en todellakaan toimi hänen huutamallaan tavalla. Sen taidon hän osaa; syyttää minua asioista mitä EN TEE.

Vierailija
8/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut näitä miehiä hyvin paljon työssäni ja antamasi kuvailun perusteella miehesi on juuri sitä. Valitettavasti narsismista ei voi parantua. Ja narsismille juuri tyypillinen piirre on että hän on aina oikeassa, täydellinen, ihana, mukava. Muut ajattelee varmasti miehestäsi että hän on lähes täydellinen. Niillä on niin kaksi puolta ja osaavat olla "kaksinaamaisia". Sinulle sitten hän on oikea piru, jos ei pahempikin. Narsistit saa varmasti ihmisen heikoksi haukkumalla, sättimällä, fyysisellä ja henkisellä pahoinpitelyllä. Ja ei varmasti myönnä olevansa sairas.

Valitettavasti en osaa antaa muuta neuvoa sinulle kuin että jos mahdollista niin lähde, ennen kuin olet itse ihan romuna.

Vierailija
9/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon että LÄHDE! Itse elin suhteessa narsistin kanssa pari vuotta. Lapsia ei onneksi kyllä tullut, eikä muutakaan yhteistä minkä takia pitäisi vielä yhteydessä tähän henkilöön olla.

Tarinasi kuulostaa todella tutulta: kaikki aina minun syytä, miehessä ei mitään vikaa, haukkuminen, alistaminen, lannistaminen, sairaalloinen älykkyys ym. Hän todellakin sai minut uskomaan siihen, että olen vain niin huono ja paska ämmä etten kenellekään kelpaa. Kas vain, ottajia kyllä olisi, kunnollisia miehiä jotka varmasti osaavat naista arvostaa.

Exäni oli todellinen piru ihmiseksi: laskelmoiva, kylmä, empatiakyvytön ja ulkopuolisille kuitenkin mukava, eikä varmasti kukaan ikinä olisi uskonut mitä "kulisseissa" tapahtuu. Henkistä väkivaltaa mukana oli koko ajan, alusta lähtien enenevässä määrin ja myöhemmin mukaan tuli myös fyysinen väkivalta; "itsehän ärsytit ja kerjäsit" ym. Koskaan en poliisin pakeille uskaltanut mennä, vaikka olisi pitänyt... Itselläni kestä melkein puoli vuotta miettiä eropäätöstä ja uskallusta vihdoinkin lähteä suhteesta, jossa olin pelkkä piika ja kynnysmatto. Uskon että elämä voi tarjota minullekin hyvää, kunhan uskon itseeni ja annan ajan parantaa haavat sielusta. Arvet ovat silti syvällä ja ikuiset... Voimia päätökseen!

Vierailija
10/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on jatkunut jo kohta kaksi vuotta ja minä olen jo kerran joutunut sairaslomalle uupumuksen vuoksi koska olin vain yksinkertaisesti niin poikki kaikista miehen uhkailuista ja touhuista etten enää jaksanut lähteä töihin. Silloin hän ymmärsi minua koska olin väsynyt ja tuki, mutta suuttumuksen hetkellä sainkin siitä haukut..vähän taisi siihenkin eilen viitata "sua en palkkaisi..". Se satuttaa niiiiin paljon, kun on itselläänkin huono omatunto kun makaa kotona sairaana niin oma rakas vielä vittuilee asiasta. Tosin tänään hän oli taas "minun puolellani" asiassa ja sanoi että jos työnantaja ei tajua sairastumista niin se on hänen häpeä. Miten hän voi olla noin ailahtelevainen?

Hän kokee ettei saa elää tässä perheessä ja valvoo ja vahtii mun lasten television katsomista. Mun lapsellani on yksi ainut ohjelma mitä hän haluaa viikossa katsoa niin siitäkin mies mulle valitti. Totuus on että joka ikinen ilta hän ottaa kaukosäätimen eikä anna sitä kenellekään. Tosin, ysiltä mun lapset ovat jo menossa nukkumaan joten eivät tv:tä enää katsokaan, mutta en sitä kanavavalinta saa tehdä minäkään. Pari iltaa sitten katsoimme leffaa kahden ja mainoskatkon kohdalla mies vain käänsi kanavaa eikä enää vaihtanut leffan puolelle. hän vain yksin päätti että nyt katsotaankin jotain muuta. Kysyin eilen että onko tuo oikein? on kuulemma. Hän teki oikein. Sitten vaati multa kertomaan mikä sen leffan nimi oli ja kun en muistanut, hän huusi "hahaa. ei me ees katottu mitään leffaa".

Noniin, siis pieniä juttuja, mutta miten hermojariipiviä. Alkaa miettiimään omaa mielenterveyttä ja toisaalta taas turhaudun siitä että mulla ei ole mitään mahdollisuuksia puolustaa itseäni täällä koska mut dumataan heti.

Vierailija
11/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on minunkin "diagnoosi" miehelle. Itse elin tuollaisen miehen kanssa 4 vuotta, muille hän on kiltti herrasmies ja minulle täysi mulkku, haukkui, töni ja lopulta hakkasi. Luulin jo yhdessä vaiheessa sekoavani ja muut varmaan ajatteli minun olevan täyski hullu, kunnes mies flippasi kaikkien nähden ravintolaillan aikana, ilman mitään syytä, heitti ruoat ja juomat päälleni, kun luuli, että nauroin hänelle.. noh, tästä tulisi niin pitkä juttu..mutta asian ydin on se, että lähde hyvä nainen, ennen kuin on liian myöhäistä!

Vierailija
12/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli et tee tälle suhteelle mitään, sairastut tulevaisuudessa masennukseen.

Ja ihan suom.huom sinussa ei ole sitä vikaa, mitä miehesi yrittää uskotella, hän se tässä sairas on mieleltään.

Vierailija
13/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan hän oikeasti empaattinen vai laskelmoiva? Tuleeko hänelle oikeasti paha mieli toisen puolesta (esim. sukulaisen) vai ajatteleeko hän vain, että nyt kannattaa auttaa, että saisin myöhemmin itselleni jotain hyvää?

Suostuisiko miehesi pariterapiaan? Yrittäisit esittää asian kauniisti niin, että haluaisit että teidän keskinäinen vuorovaikutuksenne parantuisi, ehkä jopa niin että haluat itse olla parempi vaimo, ja siellä toivottavasti ammattilaisen kanssa mieskin heräisi tarkastelemaan omaa käytöstään.

Vierailija
14/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä pärjäät taloudellisesti, mikset siis hanki itsellesi työpaikkaa perheesi läheltä? Jos se on mahdotonta, niin hanki asunto työpaikkasi läheltä. Älä missään tapauksessa tee lapsia tuollaisen miehen kanssa, hän ottaisi äitiytesi ja lapset seuraavaksi aseeksi. Usko pois, tuollainen elämä ei ole kitumisen arvoista.

Vierailija
15/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme jo pariterapiassa. Siellä hän kokee, että häntä haukutaan hulluksi, vaikka kukaan ei ole ikinä niin sanonut. Siellä hän kuuntelee nätisti kun mä puhun ja saa kehuja terapeuteilta miten on ihanaa kun hän todella kuuntelee mitä mulla on sanottavaa. En ole uskaltanut terapiassa kertoa millaista tämä oikeasti on, johtuu varmasti siitä että mies istuu siellä mun vieressä.

Kotona mun täytyy muuttua joskus näkymättömäksi kun mies saattaa suuttua silmittömästi esimerkiksi vaikka jos hänellä on joku paperi kadoksissa. Sättii siinä vaiheessa taas mua "täältä ei löydä mitään". Omat ovat paperinsa, jos on ne hävittänyt, se ei ole mun syy.

Kerran koiralla oli vatsa sekaisin, ja koira oli pyytänyt mieheltä päästä ulos (minä nukuin) ja koska mies ei vienyt, oli raukan tehtävä ripulit lattialle. Mies suuttui niin paljon että otti takin niskaan ja lähti ulos ja sanoi ettei tule enää ikinä takaisin. Minä jäin isona kysymysmerkkinä katsomaan perään ja korjaamaan koiran sotkut.

Kerran lapseni bussikortista oli rahat loppu ja mainitsin siitä miehelle. Hän suuttui ja löi luurin kiinni huutaen ettei kestä enää ja aikoo muuttaa pois. Taas olin elämää suurempi kysymysmerkki, sillä mun mokahan se oli, että mun lapsen bussikortista oli rahat loppu! Hän ottaa kaiken itseensä, ihan kaiken. Mitään ei uskalla tässä perheessä enää sanoa ääneen, ettei vaan herra herkkänahkainen suutu.

Löysin juuri tälläisen linkin:

http://www.healingeagle.net/Fin/Quotes/NarcisChar.html

Pistemäärä, mitä koen miehen kanssa, oli 33/46..kertooko se sitten jo jotain..

Vierailija
16/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exäni on oikeasti saanut diagnoosin psykopaatti ja hän on hyvin samanlainen luonteeltaan. Ensivaikutelma hänestä on kiltti ja sellainen joka anopin unelma vävy. Hän ei oikeasti ymmärrä tekevänsä pahaa, satuttavansa ihmisiä leikkiesään heidän tunteillaan. Koska hän itse ajattelee vain järjellä, ei tunteella. Hänellä ei ole kykyä tuntea empatiaa, eikä hän kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan. Hän on todella taitava käyttämään ihmisiä hyväkseen, eikä hänellä ole ystäviä. Kerran hän sanoikin ettei tiedä osaako hän oikeasti edes rakastaa ketään. Hänen selviytymis keinot tästä elämästä ovat hyvin itsekkäät, mutta hän on myös älykkäin ihminen jonka olen tavannut. Surullista on ettei hän osaa olla yksin vaan kerää aina ympärilleen oikean haaremin naisia, joita huijaa kaikkia. Hänen elämänsä on yhtä suurta näytelmää, jonka pääaosassa hän on itse.

Hän todellakin osasi satuttaa sanallisesti ja hänen kanssaan riitely oli mahdotonta, koska hän osasi niin taitavasti kääntää kaiken minun syyksi.

Vierailija
17/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teidän mahdollista käydä terapeutilla myös erikseen? Esimerkiksi soittaisit terapeutille luottamuksellisesti, sanoisit että sinua pelottaa puhua miehesi kuullen ja pyytäisit, että terapeutti ehdottaisi, että terapiaan kuuluu myös yksilötapaamisia.

Vierailija
18/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin juuri tälläisen linkin:

<a href="http://www.healingeagle.net/Fin/Quotes/NarcisChar.html" alt="http://www.healingeagle.net/Fin/Quotes/NarcisChar.html">http://www.healingeagle.net/Fin/Quotes/NarcisChar.html</a&gt;

.

Listassa mainittiin, että narsisti epäonnistuu usein taloudellisissa asioissa. Minulla on mielikuva, että asia on juuri päinvastoin. Narsistit ovat usein hyvin menestyviä

Vierailija
19/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siltä että miehesi maailmankuva on erilainen kuin sinun ja hän kokee että ei ole tyytyväinen. Mutta mulla särähti korvaan tuo että sinun työsi on korkea-arvoisempaa kuin miehen. Ei elämä ole mitään kilpailua ja KUKAAN ei ole arvokkaampi kuin toinen.

Vierailija
20/23 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on totta että kaikkien työt ovat arvokkaita ja kaikki ihmiset ovat arvokkaita. Mutta taisin tarkoittaa sitä että mies ei arvosta paskan vertaa sitä mitä minä teen työkseni ja sitä että olen korkeastikin koulutettu. Miehen mielestä se ei ole mitään koska se ei ole fyysistä työtä. Hän monesti sanoo "et pärjäis mun hommissa päivääkään". Silloin tekee mieli napauttaa takaisin että pärjäisitkö itse mun työssäni, tuleppa kokeilemaan. Tuo nyt oli mun osalta typerästi sanottu että minäpäs lälläällää olenkin korkeammin koulutettu kun mies, mutta siis..mitä sillä tarkoitin..en ainakaan sitä etteikö kaikki työt olisi arvokkaita.