Suosittele pätevää psykiatria, joka hallitsisi myös terapian (HKI)
Kerro kokemuksistasi. Itse olen käynyt jo kahdella psykiatrilla, mutta molemmat ovat osoittautuneet huonoiksi =(
Kommentit (5)
sinun ei välttämättä tarvitse käydä psykiatrilla. Oman kokemukseni mukaan psykologit suhtautuvat asiakkaansa ongelmiin psykiatreja empaattisemmin ja ymmärtäväisemmin. Psykiatrit taas lähinnä määräävät lääkkeitä ja valitettavan usein koettavat tunkea potilaitaan aika puolivillaisesti mitä kummallisimpiin diagnostisiin lokeroihin.
Alla on lista psykodynaamisesti suuntautuneista psykoterapeuteista, joukossa on sekä lääkäreitä että psykologeja.
http://www.therapeia-saatio.fi/psykoterapianeuvonta_ja_psykoter/psykote…
Olen ollut lapsena tuon Elorannan hoidettavana, eikä kyllä ainakaan mikään kovin empaattinen ole. Jos sinulle riittää se, että huoneessa on joku joka vaan tuijottaa sinua ja sanoo "jaa" kaikkeen ja määrää lääkkeitä, niin sitten miksipä ei.
Jatkoa edelliseen. Kerroin hänelle lapsena mm. isäni väkivaltaisuudesta ja kotini ahdistavasta ja räjähdysherkästä ilmapiiristä yms. ja hänen reaktionsa oli että "oletko nyt ihan varma?". Koin siis että minua ei edes uskota, en puhunut enää mistään tällaisesta sitten hänelle. Tuntui olevan hänelle vaan mukavaa, kun ei tarvinnut enää myöhempinä määrättyinä terapiakäynteinä edes vaivautua kuuntelemaan mitään, kun en puhunut, teki vaan aina paperitöitään koko terapia-ajan minkä jouduin siellä istumaan.
Olen kuullut paljon hyvää psykiatri, psykoterapeutti Marja-Liisa Elorannasta, joskaan en ole käynyt itse hänen vastaanotollaan.
Etsin myös psykiatria joka ymmärtää eikä rupea lääketehtailijaksi..