Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tammikuiset kesäkuun eka viikko 2.6. alkaen**

02.06.2008 |

Heh, sanokaa jos joku ehti jo aloittaa uuden pinon :D

ja viime viikon jorinat

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyvää kesäkuun alkua vain täältäkin! Meillä pauhasi viime yönä ukkonen, tai taisi olla jo aamua... ehkä kuuden paikkeilla. Mies kävi vessassa mutta ei hoksannut että johdot pitää repiä seinistä, minä sitten hätyytin että äkkiä tietokone ja televisio irti. Ei olisi kovin kivaa jos tuolla tavalla särkisi näitä laitteita. Viime kesänä meni kuitenkin jo kaksi modeemia, pitää koittaa senkin kanssa olla vähän tarkempi tänävuonna... :P

Käytiin Siljan kanssa 4kk neuvolassa, pituutta oli nyt 64cm ja painoa 6910g. Tyttö kiljuu riemusta vähän väliä hereillä ollessaan. Eilen illalla meinasi jo äitillä huumori loppua kun tyttö kiljui tissillä vielä yhdentoista jälkeen illalla. Oltiin viikonloppuna Siljan serkkutytön ristiäisissä ja nyt heitti rytmit taas ihan häränpyllyä. Eilen ei tullut päiväuniakaan kuin varmaan puolitoista tuntia päivän aikana, ja sitten tietysti illalla kun ajettiin kotiin niin neito koisasi lähes koko matkan. Mitenkäs siinä laitatkaan sitten täysin virkeää lasta nukkumaan kymmenen aikaan...

Kiinteät suositeltiin täälläkin nyt sitten aloittamaan, vähän jännittää mutta toisaalta odotan innolla. Kovasti mietinkin nyt tuossa että teenkö itse vai haenko kaupasta valmista. Kuinka kauan ne Bonat ja Piltit säilyy sitten avattuna? Onko se vain jonkun 1vrk? Silloinhan purkista menisi suurin osa roskiin...kai?

Oivoi, pitäis lähteä käymään ruokakaupassa kun KAIKKI on taas loppu. Odotan kyllä siihen että mies tulee töistä niin saan ihan rauhassa käydä.

Eipä meidän arjesta nyt sitten ihmeempiä. Koittakaahan nauttia kesästä! :)

Tolleroinen ja Silja 3.2.

Vierailija
2/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin purkin maissisosetta, siinä ainakin lukee että säilyy 2vrk jääkaapissa. Mutta eihän se purkillinen näin aluksi siinäkään ajassa kulu..kai..

Mä ajattelin että eikös niitäkin soseita voi pakastaa kuten itsetehtyjä..? Eli jos tyyliin puolet purkista pakastaisi pussissa pikkunöttösinä? Siinä olisi vielä sitten parin seuraavankin päivän sapuskat kun ensin siitä jääkaappiin jäävästä syöty ne kaksi päivää.. Please, korjatkaa sitten joku jos olen väärässä. Mut mä oon käsittänyt että niitäkin voi pakastaa.

Meillä oli nyt aamulla kans ukkosta, koira säikähti sitä pahasti. Pienenä se pelkäsi kovin, välillä ei, mutta nyt jotenkin taas säikähti..

Meillä meni viikonloppu mukavasti, Ohto oli la-su yön äidilläni hoidossa, kaikilla oli ollut oikein mukavaa. Ohto on kuulemma niin helppohoitoinen lapsi ettei siitä ole kuin pelkkää iloa. Mä en ole kyllä ihan aina samaa mieltä tuosta helppohoitoisuudesta, vaikka kyllähän se sitä enimmäkseen on, silloin kun ei satu olemaan kitinä-päivä.. No, onneksi ei sattunut silloin olemaan, kivahan se on että heillä oli kivaa.

Nyt ei muuta ehdi, Ohtolla on joku en-viihdy-hetkeäkään-yksin-päivä.. (eli just se kitinä-päivä..) Ja päiväunetkin minimaalisen lyheissä pätkissä..

Frimmy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsasti vain ilmoittaudun...

Mä oon pakastanut osan kaupan soseista, kun varsinkin näin alussa kaikkea ei ehdi syöttään. Ne säilyy 2-3vrk, riippuen tuotteesta.

Meillä on nyt maisteltu, porkkana (ei sovi), peruna, (ei sovi), bataatti, maissi, omena ja ruusunmarja, sekä maissivelli. 5kk iässä eli parin viikon päästä aloitan lihan ja heti perään jonkun viljattoman puuron. Noita ennen aattelin kokeilla vielä perunaa ja sen jälkeen kukkakaali ja varmaan vielä mustikkakin.

Aurinkoista viikon (ja kesäkuun!) jatkoa! Me jatketaan ulkona "asumista", välillä jopa syödään tuossa viereisessä puistossa. Voi kun siellä olis lounastarjoilu :).

Justus ja poju 14.1.

Vierailija
4/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkin kyljessä lukee tosiaan 2vrk, mutta olen säilyttänyt kolmekin vuorokautta (tai siis antanut vielä kolmantena vuorokautena samasta purkista). Ihan on hyvän tuoksuista ollut eikä millään lailla pilaantunutta. Meillä on vaan ongelmana, että mikään ei tahdo mennä kurkusta alas asti. Ehkä yksi lusikallinen, mutta loppuja työntää koko ajan kielellä ulos ja naureskelee. Ostin tuossa bataattiakin, että olisin sen keittänyt ja ois saanut vähän paksumpaa sosetta kuin nuo kaupan purkit, niin eikö mies ottanut hellan pois kokonaan keittiöstä, enkä saa keitettyä enää mitään. (Meillä kun on se keittiöremppa vähän vaiheessa...) Voikos mikrossa keittää perunoita tai bataattia? Onko jollain ohjetta siihen? Mulla on jossain kaapin perukoilla joku mikroruoka-keittokirja. Täytyisi se kaivaa esiin, ja katsoo sieltä vinkkejä ruuan laittoon, ettei nyt ihan pika-/einesruuilla tarvitsisi elää.

Ottaa kyllä päähän kun tuo keittiöremontti nyt venyy ja venyy... Nyt oltais kaikki kesälomalla ja vois lähtee kesämökille, tai mummoloita kiertää, mutta kun asiat on niin sekaisin, että pitää saada ne ensin järjestykseen ennen kuin mitään voi tehdä. No, juhannuksena ainakin päästään mökille. Ja jos mies ei remontin takia pääse niin saa jäädä kotiin, minä ainakin lähden lasten kanssa!

Huh. Stressiä pukkaa, mutta eiköhän se tästä...

T:vikli80 ja Aada 4.1.08

Vierailija
5/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siitä tainnu vierähtää useampi kuukausi ku viimeksi olen täällä käyny. Aika on menny niin nopeasti että, päivät vain hujahtaa.

Mikael on potra poika. 4kk neuvola oli viime viikolla. pituus 65,2 ja paino 8,08. kuukaudessa painoa on tullu 1,3kg. on ollu poika ruokaaikaan kotona :D

me ollaan nyt noin kuukausi syöty soseita. aloitin porkkanalla ja nyt ollaan lisäksi syöty luumua. tänään aloitan peruna-parsakaali soseen. itse olen tehny. luumun ostin kylläkin purkissa kaupasta. mutta porkkanan ja peruna-parsakaalin olen pakastanut. hyvin on uponnut :)

nyt prinssini heräsi joten yritän tulla myöhemmin uudestaan kirjoittelemaan. ihana että jotku sitkeät on jaksanut pitää palstaa yllä. kiitos siitä teille.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=aea6ecf4-308d-11dd-8384-…!

Vierailija
6/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen pinoon en muista kirjoitinko, joten pitänee tutustua siihen tässä paremmalla ajalla.. =)

Kiinteistä ajattelin kertoa, tai siis siitä miten meillä menee maistelut.

Aatu on syönyt nyt 4-5 viikkoa jo soseita.. kerralla ei mene edelleenkään kun noin kolmasosa purkista. Olen antanut peruna-porkkanasosetta, persikka-banaanisosetta sekä kasvissosetta. Tähän asti olen vielä ostanut valmiita, mutta nyt kyllä ajattelin alkaa tekemään itse nuo vihannesateriat. Pakastan noihin valmissosepurkkeihin mitä on tähän asti kertynyt. Hedelmäsoseet ostan kaupasta valmiina paitsi esim banaania voi toki antaa ihan sellaisenaan..

Melkeinpä samalla tavalla olen tehnyt isompienkin lasten kohdalla.

Aatu on myös pari kertaa maistellut kaurapuuroa jo. Ostin Piltti kaurapuurojauhetta paketillisen ja aloitellaan sillä ja sitten vähitellen siirrytään tavallisiin.

Soseet maistuu ihan hyvin Aatulle. Oikeastaan mitään yökötys reaktiota ei ole tullut kun varmaan ihan ekalla maistelukerralla! Tuleehan sitä uloskin, mutta suurinosa pysyy sisällä ja poju nieleksii tyytyväisenä. =) Joskus ehtii jopa lusikallisten välillä itkeä ja sitten ahneesti mutustaa sosetta lusikanpäästä! =D Syöminen on vielä sellaista lupsutusta ja imemistä... samaan tyyliin kun maidon juonti pullosta.

Aatu on nyt alkanut taas heräämään kerran aamuyöstä... noin klo 3-5 aikoihin suunnilleen. En tiedä onko kyse siitä, ettei iltamaito enää riitä koko yöksi pitämään nälkää vai onko vaan normaalivaihe...

Nyt parina päivänä on myös päiväunet olleet todella pätkittäisiä. Ulkona ei ole nukkunut jos ei kokoajan hytkytä vaunuja eikä unet ole maistuneet paljoa paremmilta myöskään omassa sängyssä. Sitten on otettu vaunut avuksi ja niissä poika nytkin vetelee sikeitä! =)

Sellaista kysyisin teiltä muilta, että onko teidän vauvojen kanssa helppo käydä kaupassa/muualla ostoksilla??

Meillä Aatu oli aluksi sellainen, että huuti jatkuvasti kun kauppaan vei eikä mikään rauhoittanut, tutti ei kelvannut silloin ollenkaan! Nyt muutaman viikon ajan on ollutkin yhtäkkiä aivan erilainen, hyvin tyytyväisenä katselee ja naureskelee kärryjen kopassa ja kommentoi omaan tyyliinsä kaikkea mitä näkee! Saattaa hihkua innoissaan tai sitten on sellaista tasaista äää tai öööö ääntä. =) Nyt on alkanut myöskin tutti kelpaamaan pojalle! Oli se sitten hyvä tai huono juttu niin ainakin se on helpottanut montaa asiaa meillä! =)

Vettä vaan sataa! =/ No, hyvää se tekee kasveille pihalla eikä tarvitse kastella kasvimaata ainakaan! =) Vähän lupaili ukkostakin... saas nähdä.

Mies lähti esikoisen kanssa hoitamaan yhden traktorihomman ja kunhan palailevat niin tämäkin mamma suunnistaa ruokakauppaan taas tuhlaamaan rahoja! Kauhean kallista tuo sapuska nykyään!! =O

Pitää myös käydä apteekin kautta kurkkutabletteja, kurkku on niin kipeä ja ääni mulla melkein mennyt kokonaan! Eipähän tule huudettua lapsille ainakaan... heh!

Mukavaa viikonjatkoa!

vilmahilja ja aatu 29.1. (4kk ja 4päivää)

ps. neuvola on keskiviikkona, palailen kertomaan mittoja! mahtaa olla jo 8kg rikki! =O

Vierailija
7/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaiskin tutti, mutta ei. Ollaan yritetty jo monta kuukautta sitä tarjota, mutta heikoin tuloksin. Eihän sillä muuten väliä olis, mutta vältän kauppareissuja juuri sen takia, ettei poika oikein viihdy ja tutti vois auttaa tähän. Ja esim. automatkatkin vois mennä paremmin, jos tutti kelpais.. ja nukkumaan meno.. monesti minä oon ite se tutti nukkumaan mennessä. Pisin aika minkä tutti on pysyny pojan suussa, on varmaan jotain 5-10 sekuntia.

Poika viihtyy ihan hyvin niissä kaupan ostoskärryissä, missä on se sitteri. Joten ruokakaupassa käynti onnistuu hyvin. Ongelma on oikeestaan se, että poika ei tykkää olla vaunuissa, joten sellaset paikat mihin pitäs mennä vaunujen kanssa, on vähän hankalia. Sen takia ei oikein edes tule hirveesti liikuttua ihmisten ilmoilla.. kyllä poika vaunuissa nukkuu, mutta heti kun herää niin haluu sieltä pois.

Nyt menen lukemaan viime viikon pinoa, sekin on vielä lukematta..

Vierailija
8/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä sataa ja tulee :( Tylsää kun ei voi mennä ulos. Aino kylläkin vetelee tyytyväisenä sikeitä ulkona kun ei oo kuuma. Vähän tuo kuumuus sekotti ulkona nukkumista.

Voi kun monella lapsukaisella on jo paljon tukkaa :) Meillä on neiti vielä melko kaljupää, liekkö äitiinsä tullu jos on "huono" hiuslaatu :D

Moni tuntuu olevan hoitoalalla, millasta hoitopuolen työtä kukakin tekee? Itse olen oppisopimusopiskelija, lähihoitajaks tarkotus valmistua jouluun 2009 mennessä (sinne asti on työsopimus). Kehitysvammaisten lasten ja nuorten parissa työskentelen. Aiemmin myös olen ollut hoitoalalla, mm. henk.koht.avustajana, aikuisten kehitysvammaisten kanssa yms. Tällä hetkellä unelmatyönä häämöttää tuo aikuisten puoli. Lasten puolella saa aika paljon "kovettaa" itseänsä kun on kuitenkin lapsista kyse ja myös vaikeastivammaisia meilläkin hoidetaan :( Mutta siis töihin paluu ei yhtään houkuttele tällä hetkellä, puhuttiin miehen kanssa että sitten kun Aino oppii kävelemään niin sitten haetaan samalta perhepäivähoitajalta paikkaa missä Aatu on. Onneks siihen on pitkä aika. Kolmivuorotyö ei oo kummosta lasten kanssa. Tai eniten siinäkin taitaa kärsiä parisuhde ?:|

Tässä tällä erää, sateiset terkut kaikille

-Siiricata ja Aino 7.2.-
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e518b9d9-30a6-11dd-8384-…!

Vierailija
9/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tylsää kun sataa. Mutta Ohto nukkuu nyt kyllä kuistilla tyytyväisenä, ei varmaan ole ikinä ennen nukkunut kolmen tunnin päiväunia, nyt on kohta 3,5h rikki. Onkohan tuo sade jotenkin rauhoittavaa..

Siiricata kyselit millaista hoitotyötä täällä hoitoalan ihmiset tekee. Mä tein 3-vuorotyötä vanhusten pitkäaikaissairaalassa (eli sellainen "viimeinen paikka", suurin osa vuodepotilaita.). Ei oo ehkä ihan mun unelmajuttu. Tai vanhustyötä kyllä haluaisin tehdä, mutta jossain vähän vähemmän laitosmaisessa paikassa. Ja ois kyllä kiva jos ei ois 3-vuorotyö.. Noh, eihän mulla tuonne vakisopparia olekaan, että voinhan yrittää päästä muualle töihin sitten (ja aionkin yrittää ainakin kotihoitoon), mut tuo vanha työpaikka on sit sellainen että siellä mulle on ainakin töitä heti tarvittaessa jos en muualta löydä. (koska sinne mulla on jalka hyvin oven välissä, ja muutenkin kun se on tuollainen laitos niin se ei oo mikään suosituin työpaikka, siellä on siis enemmän työvoimapulaa kuin muualla.)

Frimmy

Vierailija
10/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs monessa paikassa sataa vettä. täälläkin kuulemma oli pikkuisen aamulla satanut, kun mies läksi kurssille. mä en oo tienny mistään mitään. :D tuuli kyllä on hirmuinen. ärsyttää kun kukatkin piti parvekkeelta ottaa sisälle turvaan ettei lähde lentoon (meillä kun ei oo lasitettu parveke :( )..

meillä on poitsu viime päivinä nukkunut tosi huonosti päikkäreitä. vaunuissa kyllä on nukkunut, jos ollaan oltu liikkeessä mutta heti kun on vauhti loppunut niin on poitsukin herännyt. yöunet on kyllä maittanut, mutta malttaa mennä nukkuun vasta kun mekin eli n.klo.23 pintaan. taitaa johtua tuosta kuumudesta? tänään kun on ollut viileämpää niin on malttanut nukkua vähän pidempiä jaksoja. onneksi! :)

siiricata kyseli että mitä hoitotyötä ihmiset tekee.. mä oon mielenterveys- ja päihdepuolen lähihoitaja. sillä puolella en kyllä valmistumisen jälkeen ole töitä tehnyt, enemmänkin vanhuspuolella on tullut nuita keikkoja hoidettua.

meillä vähän vaihtelevasti poitsu viihtyy vaunuissa. nyt viihtyy kyllä enemmän ku aikaisemmin. useimmiten sammahtaa vaunuihin aika pikaisesti, joskus harvoin saattaa huutaa pidempään. kaupassa ym. pystyy siis kyllä käymään ihan hyvin. ja jos poitsu meinaa alkaa kaupassa ärsyyntymään niin nykyään sillä jo sen verran kiinnostaa ympäristö että kun kuomun aukasee vaunuista niin hiljenee. :) nyt oon alkanut myös ottamaan tyynyjä mukaan vaunuttelureissuille niin voi poitsua laittaa vähän pystympään asentoon, jos herää kesken unien. joskus auttaa mutta joskus joutuu kantaan poitsua sylissä jos sillä hermot menee kunnolla.

meilläkään ei syödä tuttia ollenkaan. saman tien sylkee pois, jos ees yrittää. toisaalta ihan hyvä juttu, mutta nyt pitää pitää huoli ettei tuosta tuu sormen lutkuttajaa ku niin usein kädet on suussa viihdykkeenä. pikkusen helpompi kuitenkin tulevaisuudessa ois siitä tutista vieroittaminen kuin sormesta. :D

tänään sebastian tasan 5kk. aika vierähtäny hirveen nopeaa. ihana pikku mies. <3 huomenna neuvola, joten tuun kirjoittelemaan sitten lisää kuulumisia!

// mutsiko & sebastian 5kk

Vierailija
11/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole satanu aamun jälkeen, mutta tuulee kylläkin ja tummat raskaat pilvet kiertelee tuossa. Kesäkukkia en oo vielä edes hommannu, pakkasia (täällä ei puhuta vielä hallasta) kun oli öisin vielä viikonloppunakin. Toivottavasti ei menis marjasato tämän oikukkaan kevään/kesän myötä. Täällä tuntuu ainakin pörräävän mehiläisiä ym. pölyttäjiä, joten toivoa vielä on.

Meitähän on monta hoitoalan ihmistä täällä! Minä olen sairaanhoitaja, mielenterveystyöhön suuntautunut. Viimeksi olin pitemmän pätkän kakkosen hoitovapaan jälkeen akuutilla tutkimus- ja hoito-osastolla psyk. sairaalassa. Oma vakkaritoimi on saman sairaalan varahenkilöstössä, mutta sitä paikkaa en oo juuri tehny. Kyllähän se vähän semmonen koiranvirka onkin, kun joutuu orientoitumaan aina eri työpisteeseen. Enemmän tykkään pitkäjänteisestä hoitosuhdetyöstä, vaikka sekin välillä rankkaa on.

Kiinteät aloitettiin täälläkin noin viikko sitten. Ihmeellisen hyvin se touhu on lähtenyt käyntiin vaikka pelkäsin toisin. Tänään maisteltiin jo neljättä makua, koska aloitettiin peruna-porkkanalla, pari päivää sitten tuli mustikka ja nyt bataatti. Kaikki maistuu niin hyvin, että äiti ei tahdo ehtiä lappaa ruokaa suuhun neidin mieliksi. Varsinkin mustikkaa syödessä kuuluu melkoinen maiskutus. Meilläkin neiti aluksi pyöräytti joka lusikallisen suusta ulos ja naureskeli vain, mutta aika pian sisäisti sen, että ruoka on tosiaan nieltäväksi tarkoitettu! Mutta ne riivatun sormet, kun ne menee joka välissä suuhun ja niillä sitten sotketaan joka paikka...

Onko teillä niksiä porkkanatahrojen poistoon vaatteista? Sonetilla (villanpesuaine) olen saanut ne jotenkuten lähtemään, mutta vaate pitää pestä heti ennen kuin lika ehtii kuivua kiinni.

Meillä sujuu kauppareissut neidin kanssa vaihtelevasti. Jos on vähänkään väsynyt, kärtyää vauvakärryissä usein koko markettikierroksen, virkeänä reissut sujuu oikein hyvin.

Meilläkin on huomenna 4kk neuvola, joten tulen kertomaan mitat sitten. Mukavaa kesäkuun alkua kaikille!

aksiina ja Annu 4kk (28.1.08)
!http://www.perhe.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9f68f881-30c5-11dd-8384-…!

Vierailija
12/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistä pätkäkirjoittelua mulla tänään, no oikeestaan tää onkin parempi, muistaa aina ne pari asiaa mitä pitää kommentoida.

Meilläkään Ohto ei huoli tuttia vaikka tarjottu on. Kaiken muun se kyllä laittaa suuhunsa, mutta tutti aiheuttaa ihan yökkäämistä.. Ja mä olen todella huolissani sormen imemisestä. Ohtolla on aina ja jatkuvasti sormi tai pari suussa, ja miehen sisarukset tuntien tiedän että peukunimemisestä vieroitus voi olla yhtä h*****tiä. Tutin kun voit ottaa pois piilottaa, peukkua et.

En sitten tiedä miten asiassa pitäisi edetä. Ei kai näin pieneltä sitä peukkua kuitenkaan suusta pidä ottaa, kai tää toistaiseksi on ihan normaalia käsien tutkiskelua..? Kun vaan ei tosiaan jäisi tavaksi..

Oletko aksiina kokeillut sappisaippuaa porkkanatahroihin? Meillä ei kyllä vielä syödä porkkanaa, että en ole varma toimiiko, mutta olen vaan kuullut että poistaa monet vaikeatkin tahrat.. Ja toinen on sit aurinko..

Meillä on muuten kans ihan älytöntä sotkemista syöminen, kun Ohto huiskii käsillään sinne tänne, vie kädet välillä suuhun, siitä sitten kaikkialle vaatteilleen.. Mä jo mietin että voi hyvänen aika kun joskus aletan syödä kiinteitä useamman kerran päivässä, joka kerta joutuu vissiin vaatteet vaihtamaan sen jälkeen.. Tarttis kokovartalo-ruokalapun..

Ei mulla muuta tällä kertaa...

Frimmy ja ohto 4kk+rapiat

Vierailija
13/55 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kersat koisaa :). Olavi nukkuu todella vähän päivisi. Tänään noin 3 tuntia yhteensä. Illalla nukahtikin heti omaan sänkyynsä maidon jälkeen.

kaikki kirjittajat tänään taitavat olla Keski-Suomesta sadealueelta. Täällä etelässä ripotteli muutaman pisaran ja iltapäivällä alkoi taas helle. Olavi on ollut ulkona vaunuissa pelkkä body päällä. Onneksi tuuli, muuten olisimme läkähtyneet. Mies tarjoili päivällisen tänään puutarhaan, olut oli hyvää.

Ipu71: Mies tiirasi suurennuslasilla tuoteselosteesta NAN1 ja NAN2 erot. Kakkosessa on vähän enemmän rautaa ja vähemmän laktoosia. Siinä erot. Mulla ilmeisesti tulee maitoa vaan enemmän tisseistä.

Kävin metsästämässä biodynaamisia porkkanoita, taitavat olla loppu pääkaupunkiseudulta. Ostan luomuporkkanoita, kun pääsen kauppaan. Hankin purkin luomumaissia. Kohta varmasti aloitamme kiinteät..... Kaikki ovat jo melkein aloittaneet kiinteät ruuat, luin.

Meillä vauva "pääsee" todella harvoin kauppaan. Hän on noina kertoina viihtynyt oikein hyvin.

KYSKÄ: Olavin kakka haisi tänään hiivalle. Mitä tämä voisi tarkoittaa? Hänelle on myös ilmestynyt punertavaa ihottumaa navan viereen ja toisen kainalotaipeen kylkeen. Samoin tuollaisia kuivia "ihottumalänttejä", vaaleita, jaloihin.Mitä ne voisivat olla?

Me olemme kaikki nyt kesälomalla, koko perhe. Kävin tänään vihdoin mansikan taimet. Huomenna teen uuden mansikkamaan.

Mies oli kesän aloitus hippaloissa kaupungilla, hän paini kaverinsa kanssa, jossain kaupungilla. Nenä oli mennyt paikoiltaan, oli vääntänyt sen takaisin. Nyt sillä on silmän alus mustana ja kuhmu otsassa. Ikää on vasta reilut 40v. :D. Samana päivänä esikoinen jäi tramboiinissa toisen hyppijän alle. Hänen nilkkansa meni sijoiltaan, turposi. Nyt siinä on hurja mustelma. Juu aikuiset kielsivät ja vahtivat tramboliinia. Toinen hyppijä vain oli paljon isompi ja hyppäsi tahallaan lujaa. Siihen loppui ylioppilasjuhlat ja suuntasimme päivysykseen. Onneksi nilkka ei murtunut!

Tänne on luvattu hellettä!

Oli ihanat kuvat vauvoista!

Voikaa hyvin!

Ametisti ja Olavi 4kk

Vierailija
14/55 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noista valmispurkkiruoista sen verran viela, etta vain yksi prosentti maapallolla tuotetuista ruoista lapaisee lastenruokien valmistukseen tarkoitetut kriteerit eli purkkiruoka on todella PUHDASTA ruokaa! =)

-Allu

Vierailija
15/55 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesakuu lahti kayntiin, enaan reilu puoli vuotta jouluun IHANAA!!! =) Mina olen oikea jouluhullu, kuuntelen joululauluja paivittain ;) (ei kuulu ti-ti-tyy-ta pontosta, ei!) Tykkaan vaan kamalasti, en tieda miksi...

Porkkanatahroja voi koittaa poistaa laittamalla vaate kuivumaan pesun jalkeen auringonpaisteeseen, se haalistaa ainakin jonkin verran!

Tuttipullo ongelmia oli ollut myos, laakeruiskua kannattaa kokeilla avuksi!

Minakin teen soseet jaakuutio-sydeemeihin, kerrallaan typy syo yhden kuution;) Tanaan syotiin aamulla puuroa pari lusikallista, varastin ison velun lautaselta ja hyvin uppos! Porkkanaa jos annan pelkastaan, niin menee maha todella kovalle, sekoitan sen siis bataattiin!

Tosiaan NAN1 ja NAN2 erot Ametisti olikin jo kertonut, taalla suositellaan NAN2 vasta 6kk eteenpain, olen kylla typylle jo viikon paivat antanut kakkosta...

Toivottavasti Ametisti teilla jalka ja naama paranevat pian!

Ja lentsuisille toivon myos pikaista paranemista, ei ole kiva sairastaa kesan kynnyksella! =/

Eilen sain ristiaiskutsut postitettua, siis sahkopostitse, ja osa porukkaa on jo ilmoittautunutkin, kiva!

Ouluun tapaamista ois kiva jarjestaa, onko kiinnostuneita...? Periaatteessa mika tahansa paiva kesakuun 17.paivan ja heinakuun 12.paivan valilla on ok meille! Sitten starttaamme Tampereen kautta Berliiniin viikoksi, JEE! Joten saumaa ois nahda Tampereen mammojakin...? :)

Mitas muuta, enaan reilu viikko ja starttaamme siis kohti Suomea! Vahan kylla hirvittaa typyn kanssa lahtea kun on semmoinen itkupilli kun poistutaan kotoa... No, jospa se hyvin menis...

Oltiin launtaina ystavaperheiden kanssa syomassa ja joimme viinia + miehet kahvin kanssa cointreuta (tai-jotai-sinne-pain). Me oltiin ainoat, jotka lahtivat taksilla, muut olivat omilla autoillaan... =/ Eli taalla on ihan yleisesti hyvaksyttya ajaa pienessa sievassa, jopa silloin kun lapset on kyydissa! Ja lapsilla ei ole turvaistuimia vaan he heiluvat autoissa vapaina...

Viklille piti sanomani, etta jos teilla ne karryt hajosivat lennon aikana, niin lentoyhtio on velvollinen korvaamaan/korjauttamaan ne. Tama tietty edellyttaa vahinkoilmoituksen tekoa kentalla heti kun asian on huomannut =/ Meilla on poikkeuksetta joka reissulla jotain huomautettavaa matkatavaroidemme kasittelysta, saivat viime vuonna jopa Emmaljungat vaannettya kieroon!?!

Mutta nyt kauppaan, vasyttaa, mutta ei auta kun mies lahtee huomenna reissuun ja jaakapissa on valot!

Mukavaa tiistaita kaikille,

-Allu ja Neea 21122007

Tassa kuva, jonka laitoimme ristiaiskutsuun <3

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e1115b5b-30f3-11dd-8384-…!

Vierailija
16/55 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allun viestiin jatkoksi, että ulkomaillakin uskaltaa syöttää vauvanruokia. Monet kun vouhkaavat siitä, että niissä on suolaa, toisin kuin suomalaisissa vauvanruoissa. Asiat vain merkitään toisella tavalla eri maissa. Muuten ovat samaa tavaraa, mutta esim. espanjalaisissa vauvanruoissa on enemmän mausteita. Jos ei ole koto-Suomessa totuttanut mausteiseen ruokaan, niin sit ei välttis maistu välimeren maut. Tän jutun pointtina siis se, että suolan takia niitä ei tartte olla antamatta.

Mä oon saanu porkkanatahrat (ja kaikki muutkin) pois sappisaippualla. Mitä tuoreempi tahra, sen paremmin lähtee.

Allun suosittelema auringonvalo pätee myös värjääntyneisiin muovikippoihinkin! Niihin kun jää helposti väriä tomaatista tai porkkanasta.

Nyt ulos, esikoisen tyttöystävä odottaa ;).

Justus & pojat

Vierailija
17/55 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän jäppinen kun löysi viime viikolla varpaat, niin nyt hän lykkää niitä koko ajan suuhun! Siis jos tutti häviää johonkin, niin heti varpaat tilalle. Aiemmin meni sormet :).

Myös peppu on alkanu nouseen lattiasta. Tai siis lantio, kun on mahallaan.

Mä pakastan myös soseet jääpalakuutioissa. Niitä menee kerralla 4-5.

joku juttu oli vielä, mutta pääs jo unohtuun, kun välillä piti käydä vaihtaas varpaat tuttiin!

Vierailija
18/55 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Pääsin kirjautumaan sisään. Eilen kirjoitin alla olevan viestin ja onnekseni kopioin wordiin. Siihen viestiin vielä lisäykset:

Meillä on jo tullut kaksi hammasta (molemmat etuhampaat alas) ja kyllähän ne jo varmaan kuukauden ainakin oireilikin. Su 25.5. tuli eka ja th tunsi perjantaina jo toisen puhjenneen.

Aksiina: Kuten muutkin suositelleet niin sappisaippua toimii vaikka mihin tahroihin. Mulla on poistanut jopa hieman kuivahtaneitakin tahroja, kunhan kunnolla kastelee ja hinkkaa saippuaa tahroihin niin, että vaahtoaa ja sen jälkeen heti pesee koneessa.

Moi taas kaikille.

Lyhyt viesti vain, jotta ette meitä unohtaisi ; )

Eipä taideta me ensikään viikolla päästä tapaamiseen. Esikoinen täyttää keskiviikkona 5 v, torstaina joudutaan uudelleen neuvolaan rokotusta ottamaan ja perjantaina minä pääsen illaksi yksin opiskelijakaverin valmistujaisiin. Itse olisin siis myös valmistunut nyt, ellen olisi äippälomalle jäänyt. Hyvä päätös se kuitenkin oli, en olisi millään tänä keväänä jaksanut koulussa käydä, ihan tarpeeksi hankalaa on jaksaa opinnäytetyötä kirjoitella...

Käytiin tosiaan 5 kk neuvolassa viime perjantaina, mutta rokotusta ei viitsinyt th antaa, kun oli Mikaelilla allergista reaktiota ihossa. Pahasti vaikuttaa ikävä kyllä siltä, että reaktio johtuu koirasta. Oltiin jo päätetty, että otetaan border collien pentu, kun eräs narttu lähistöllä niitä joskus syksyllä mahdollisesti saa... 2 vuotta ollaan oltu ilman koiraa ja koko perhe odotti innolla jo uuden koiran ottamista. Nyt kyllä harmittaa. Vaikka toisaaltahan se oli parempi näin. Onneksi kaverit toivat oman koiransa meille viikoksi hoitoon, että nähtiin tämä ennen oman koiran ottamista. Näin siis päättelin koska koira lähti eilen, eikä tänään ole ollut kuin pari todella haaleaa ihottumakohtaa. Myöskin nuha on helpottanut nyt.

Muuten kaikki oli neuvolassa hyvin, meidän Mikael huomattavasti MiiKaron Mikaelia pienempi kun nyt 5 kk neuvolassa vasta oli saavuttanut 64 cm. Painoa oli nyt 7620 g, eli hieman oli oma painokäyrä laskenut (tosin sitä painoa on yli keskikäyrän ja pituus menee edelleen sen alle...)

Meillä aloitettiin myös soseiden syönti jo viikkoa vajaa 4 kk:n ikäisenä ja suurin osa on hedelmistä, vihanneksista ja marjoista jo maistettu. Lihaakin on jo syöty ja tänä aamuna Mikael sai ensimmäistä kertaa kaurapuuroa. Puuron keitin esikoiselle ja itsellekin, Mikaelille vain laitoin sivuun ennen suolan lisäämistä. Kyllä nautittiin pitkästä aikaa kunnon aamupuurosta! Minä huono äiti en vauvan tulon jälkeen jaksanut esikoiselle ja itselle keittää...

Töihin paluusta olitte jutelleet. Itse haluaisin olla kotona vaikka koko sen 3 v, mutta eipä ole siihen varaa kun on mennyt niin ison pankkilainan ottamaan. Työpaikkaa, johon palata ei mullakaan ole, joten työnhakijaksi sitä varmaan syksyllä ilmoittaudutaan. En kuitenkaan ajatellut tarhapaikkaa hakea ennen kuin tieto työpaikasta on varma. Kaipa se hoitopaikkakin sitten pojille löytyy.

Viime vuoden muistelot nostatti minulla kyyneleet silmiin. Meillä oli jo muutama keskenmeno ollut ja periaatteessa oli päätetty adoptiota yrittää kun taas plussasin viikko euroviisujen jälkeen. Odotin pari viikkoa ennen kuin kävin yksityisellä ultrassa ja siellä todettiin tuulimuna. Lääkäri sanoi, että mene sitten naistenklinikalle päivystykseen kun alkaa kova kipu tai vuoto. Pari viikkoa meni ilman oireita, kävin naistenklinikalla josta käskivät mennä Kättärille. Siellä kävin pari päivää myöhemmin ja sain nähdä meidän ihanan pikku-kakkosen sydämensykkeen! Kyllä oli niin ihanaa ja samalla pelottavaa kun välillä ehdin jo pari lasia sangriaa ja kuohuviiniä yhtenä viikonloppuna ottaa... Onneksi ei siitä näemmä haittaa ollut!

Ihan varmasti piti kommentoida vielä jotain muutakin mutta enpä taaskaan muista..

Voikaahan hyvin!

PS. Juu olipa "lyhyt" viesti....

Emem ja Mikael 211207

Vierailija
19/55 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän vinkin luin tästä pinosta (vai olikohan se edellinen), että antaa vauvan imeä soseita lusikasta niin kuin tuttipullosta. Johan alkoi meidänkin kiinteiden syöminen onnistua tuolla menetelmällä! Peruna-porkkanaa meni jopa puoli purkillista! Lusikan pitää tosiaan pysyä huulilla niin kauan kun ruokaa on suussa, muuten tulee heti ulos.

Porkkanatahroihin itse olen käyttänyt auringonvaloa (silloin kun sitä on saatavilla). Nyt onkin onneksi ollut oikein aurinkoisiakin hetkiä, niin tahrat häviää tuolla parvekkeella ollessaan itsestään pois.

Kauppareissut menee meillä nykyään hyvin. Ihan pikkuvauvana Aada teki pari kertaa oikein kunnon huutokohtauksen kaupassa, mutta ei onneksi ole sen jälkeen tehnyt. Meinasi multakin jäädä silloin kauppareissut tekemättä vauvan kanssa, kun ihmiset katto pahasti... Mutta minkäs teet.

Allujapupu: Kiva kun kerroit, mutta taitaa sit olla myöhäistä se rattaiden korjaus, kun ei tehty siitä mitään ilmoitusta. Me itseasiassa huomattiin se kantokahvan rikkoutuminen vasta parin päivän päästä hotellilla, kun huomattiin se kahva rattaiden suojapussin pohjalla.

Minä olen taas lähihoitaja, sairaanhoito ja huolenpito suuntautumisvaihtoehtona ja töissä kaupungilla sairaalassa vanhuspuolella. Vaikka töihinpaluu on jo lokakuussa edessä, niin se ei onneksi hirvitä, kun tietää, kuinka hyvä työyhteisö ja työkaverit on odottamassa:)

Täällä on näköjään muitakin isoja vauvoja:) Meidänkin 4kk paino oli 8kg. Tosin pituuttakin oli hurjasti silloin, jo 67 cm! Ensi maanantaina on 5kk neuvola, katsotaan sitten onko sama hurja kasvuvauhti jatkunut! Samaa tahtia tyttö kasvaa, kuin isoveljensä, joka on aina mennyt +2 pituuskäyrällä. Kai se joskus tasaantuu, kun me vanhemmat ollaan aika normaalipituisia (minä 165cm ja mies 180cm).

Nyt joku haisee tässä mun sylissä...Täytyy mennä pyllypyykille:)

T:vikli80 ja Aada 4.1.08

Vierailija
20/55 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tahranpoistovinkeistä! Mulla taitaa sappisaippuaa ollakin jossain siivouskaapin perukoilla, täytyypä kokeilla. Kuivaatteko muuten vauvanvaatteet ulkona? Minä olen muutamia kertoja kuivannut, mutta nyt en taida, kun näyttää mänty alkavan kukkia ja itsekin siihen reagoin. Ei viitsi tahallaan altistaa siitepölyille.

Meillä neiti on aivan "hurahtanut" tuohon kiinteiden syöntiin, tänään söi pelkkää bataattia n. desin ja kamala huuto alkoi kun vein lautasen pois... No, ei peruna noin hyvin uppoakaan, ei taida neidin suukaan tuohesta olla =) Hyvä, että niistä kaupan marja- ja hedelmäsoseista on vähennetty makeutta, vauvat oppivat ennen aivan turhaan makealle jo niitä maistellessaan.

Niin joo, niitä neuvolakuulumisia. Neiti kasvaa tasaistakin tasaisemmin omalla käyrällään, mitat olivat nyt 6830g ja 62,2cm, pipo 41cm. (2665g, 47cm ja 33cm). Annu innostui taas näyttämään th:lle parhaat puolensa, jutteli ja naureskeli. Neuvolassa ei oltu yhtään huolissaan siitä "keskoskontrollissa" todetusta lievästä hypotonisuudesta, ei kuulemma tuntunut terkan käsiin yhtään keskimääräistä "veltommalta". Esineisiin tarttuminen on jo hyvää, myös sillä vasurilla, joka siellä polilla oli vähän oikeaa laiskempi.

Kesäistä viikkoa kaikille!

aksiina ja Annu 28.1.08